  • 11. Data: 2010-09-26 19:00:04
    Temat: Re: Czy można zarejestrować motocykl w innym miejscu niż jestem zameldowany?
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 26 Wrz, 20:43, masti <g...@t...hell> wrote:

    > ciekawe na jakiej podstawie prawnej. Możesz spokojnie wysłać go na drzewo.

    Ico, będziesz sobie tak preclował w nieskonczoność? Czy może masz
    nature buntownika?

    Wykroczenia przeciwko obowiązkowi meldunkowemu podlegają ustawie z 20
    maja 1971 r. - Kodeks wykroczeń (Dz. U. Nr 12, poz. 114, z późn. zm.).
    W myśl art.147 § 1, osoby, które nie dopełnią obowiązku meldunkowego,
    powinny się liczyć z możliwością ograniczenia wolności, grzywną lub
    naganą

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 12. Data: 2010-09-26 19:00:24
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2010-09-26 20:40, AZ pisze:

    > Odwiedziny dzielnicowego który wie (np. od życzliwych sąsiadów) iż
    > mieszkasz w tym miejscu więcej niż 3 dni - mandat do 500 PLN. Druga
    > sprawa, to myślisz, że w WK wklepią Ci adres taki jak im podasz tak?
    > To cała Warszawa by miała zarejestrowane pojazdu w Pcimiu Dolnym gdzie
    > OC jest sporo niższe.
    Ee tam,mam dwie chaty,nie będę się co trzy dni przemeldowywał,mieszkam
    po dwa:-)
    Na serio miałem kiedyś wizytę Policji w związku z jakimiś niezapłaconymi
    rachunkami poprzedniego lokatora i nic,a nawet nie miałem umowy.
    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 13. Data: 2010-09-27 05:35:35
    Od: "R2" <s...@o...eu>

    "AZ" <a...@g...com> wrote

    Żadnej zgody nie trzeba, bierzesz umowę najmu której jesteś stroną lub
    wpisany (z numerem dowodu) jako osoba która będzie zamieszkiwała
    lokal. Udajesz się do Urzędu Miasta/Dzielnicy do wydziału ds.
    mieszkańcow i dostajesz tymczasowy meldunek. Właściciel nic o tym
    wiedzieć nie musi.

    A czy wcześniej trzeba wymeldować się z adresu stałego zameldowania?

    Pozdr
    Artur
    Hornet 600 'cc

  • 14. Data: 2010-09-27 07:15:17
    Od: PB <p...@b...spamowania.biegala.pl>

    Dnia Sun, 26 Sep 2010 14:44:24 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > co oznacza, że formalnie nie potrzenbujesz nic poza własnym
    > oświadczeniem. Mozesz zamieszkiwać bez tymczasowego meldunku

    Jest burdel. Ustawa PoRD mówi o miejscu zamieszkania, a urzędasy o
    miejscu zameldowania. Chcą stałego meldunku bo najprościej. Z
    tymczasowym problem bo rejestracja staje się czasowa, ale się da - jak
    któryś kolega napisał wyżej.

    Natomiast miejsce zamieszkania to miasto (dzielnica miasta) gdzie
    zainteresowany ulokował swoje "centrum interesów życiowych" - tak
    stwierdza RPO. I jak ktoś ma czas i go stać na to żeby maszyna czekała
    na rejestrację - to może powalczyć o rejestrację bez żadnego meldunku.

    Składamy wniosek o rejestracje, z odpowiednimi danymi, na papierze i
    urząd nam na papierze musi odpowiedzieć. Jeśli odmówi - powołujemy się
    na zapis w PoRD o miejscu zamieszkania (a nie zameldowania wg
    widzimisię urzedników) i stanowisko RPO który to wyjasnia i składamy
    odwołanie. I zabawa się kręci. Sprawa jest ewidentnie do wygrania, da
    się tak zarejestrować maszynę, aczkolwiek mi się też nie chciało -
    zarejestrowałem w miejscu zameldowania stałego, bo chciałem jeździć.

    Aha - nawet jeśli jakieś rozporządzenie wykonawcze do PoRD coś
    mamrocze o miejscu zameldowania - to podważamy to bez problemu -
    rozporządzenie jest aktem rangi niższej niż ustawa i nie może być z
    ustawą sprzeczne. A tu taka sprzeczność zachodzi.

    Piotr Biegała
    Warszawa - South Praga

  • 15. Data: 2010-09-27 10:30:09
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-09-27, R2 <s...@o...eu> wrote:

> [...]
    > wiedzieć nie musi.
    >
    > A czy wcześniej trzeba wymeldować się z adresu stałego zameldowania?

    Przy tymczasowym meldunku nie.

    --
    Artur
    ZZR 1200