  • 11. Data: 2015-12-11 11:46:30
    Temat: Re: Czy mandat sie nalezy?
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > ja dzisiaj mam słabszy dzień. przytoczcie proszę przepisy. O ile ja
    > wiem, jeśli pieszy jest już na przejściu, to kierowca ma obowiązek się
    > zatrzymać.

    Z jakiego przepisu to wynika wprost? Bo PORD twierdzi coś takiego:

    Art. 2.
    23) ustąpienie pierwszeństwa - powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch
    mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo
    istotnej zmiany prędkości, a pieszego - do zatrzymania się, zwolnienia
    lub przyspieszenia kroku;

    Art. 26.
    1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest
    obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
    pieszemu znajdującemu się na przejściu.

  • 12. Data: 2015-12-11 11:48:53
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

> [...]
    > wiem, jeśli pieszy jest już na przejściu, to kierowca ma obowiązek się
    > zatrzymać. ale wtedy działa przepis o... tu mi brakuje wiedzy
    > prawniczej. ale samo wymuszenie pierwszeństwa jest wtedy ( bardzo
    > ogólnie), gdy ten na kim wymuszamy musi zmienić kurs lub prędkość. Teraz
    > pytanie trochę do Wchpikusa torochę do znawców przepisów. czy nie
    > zatrzymanie sie na pasach, to to samo co wymuszenie pierwszeństwa?
    > Dlamnie nie, jak jest w przepisach? Ma to znaczenie tylko wtedy gdy
    > wartość mandatu jest różna, bo inaczej - nawet nie szukajcie.

    Tak, to prawda. Tom N to niżej przytoczył. Z tym, że w praktyce ciężko
    to udowodnić. Jak sąd na podstawie nagrania to oceni, obawiam się, że to
    nie będzie miało znaczenia bo są wyczuleni na takie sprawy. Trzeba by
    szybko złapać pieszego, żeby złożył zeznanie:)

  • 13. Data: 2015-12-11 11:50:35
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

> [...]
    > nie będzie miało znaczenia bo są wyczuleni na takie sprawy. Trzeba by
    > szybko złapać pieszego, żeby złożył zeznanie:)

    Uncle Pete przytoczył, sorry :)

  • 14. Data: 2015-12-11 12:40:11
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 2015-12-11 o 10:59, (Tom N) pisze:
    > wchpikus w

    > Wcześniej pisałeś, że jechałeś prawym pasem

    > ??? Skrzyżowanie 10 metrów przed przejściem?

    > To jest fizycznie niemożliwe.
    >
    > Możesz napisać jeszcze raz, ale po polsku?

    ok po polsku

    Sa dwa pasy jazdy w jedna stronę i jeden w druga.
    Ja jadę pasem prawym (pojazd A), na lewym przede mną jedzie tez ktos
    (pojazd B).

    Podjeżdża tez do pasów pojazd C, z przeciwnego kierunku.
    Pojazd B przejeżdża (pieszy już stoi kolo pasów) ja zbliżam się do pasów
    (ok 15m metrów)

    Pojazd B mija pasy (mam 10m do przejścia) i pojazd C zaczyna hamować
    przed pasami.

    W tym momencie pieszy wchodzi na przejście.

    Czyli ja (pojazd A) jestem ok 10m przed przejściem, pojazd B zjeżdża z
    pasów, pojazd C, hamuje się przed pasami.

    Pieszy jest daleko ode mnie, po drugiej stronie jezdni, nawet gdyby
    wbiegł na pasy, to ja zdążył bym przejechać.

    Trochę jaśniej?

  • 15. Data: 2015-12-11 13:05:59
    Od: <2...@8...130559.invalid> (Tom N)

    wchpikus w

> [...]

    > Pieszy jest daleko ode mnie, po drugiej stronie jezdni, nawet gdyby
    > wbiegł na pasy, to ja zdążył bym przejechać.

    Trochę ;P

    Kolejne pytanie: dlaczego przyjąłeś mandat, skoro uważasz, że nie wymusiłeś
    pierwszeństwa?

    --
    'Tom N'

  • 16. Data: 2015-12-11 13:07:16
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 2015-12-11 o 13:05, (Tom N) pisze:
    > wchpikus w

    > Trochę ;P
    >
    > Kolejne pytanie: dlaczego przyjąłeś mandat, skoro uważasz, że nie wymusiłeś
    > pierwszeństwa?

    To nie ja jechałem, niestety mandat został przyjęty.
    Pytanie o podstawę prawna, czy mieli racje czy po prostu szukali kogo by
    tu...:)

  • 17. Data: 2015-12-11 13:19:03
    Od: <5...@...131903.invalid> (Tom N)

    wchpikus w

    > To nie ja jechałem, niestety mandat został przyjęty.
    > Pytanie o podstawę prawna, czy mieli racje czy po prostu szukali kogo by
    > tu...:)

    Kiedyś mi policjant kazał przestawić samochód gdy zaparkowałem tuż za
    przejściem dla pieszych na drodze jednokierunkowej, uśmiechnąłem się i
    poprosiłem o podstawę prawną, wtedy się zorientował i wymyślił, że mam się
    do jego poleceń stosować, albo mi wypisze mandat... Zgadnij co zrobiłem,
    podpowiem, że mandatu nie wypisał, sądu też nie było, za to tłumaczył się
    przed przełożonym.

    No cóż, skoro ktoś uważa że mu sie mandat nie należy to nie musi go
    przyjmować...

    --
    'Tom N'

  • 18. Data: 2015-12-11 13:40:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tom N" napisał w wiadomości grup
    g.invalid.151211.invalid...
> [...]
    >się
    >przed przełożonym.
    >No cóż, skoro ktoś uważa że mu sie mandat nie należy to nie musi go

    Ale ... polecenia kierujacego ruchem kierowca ma obowiazek wykonywac.
    Moze prezydent bedzie przejezdzal, moze rure gazowa beda odkopywac.

    I wtedy zostaje tlumaczenie z przekroczenia uprawnien :-)

    J.

  • 19. Data: 2015-12-11 13:49:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Uncle Pete" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest
    >obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa

    Do tego dochodza przepisy o wyprzedzaniu I omijaniu na przejsciu, wiec
    jesli jest wiecej pasow w jedna strone, to trzeba uwazac.

    J.

  • 20. Data: 2015-12-11 13:52:59
    Od: <8...@6...135259.invalid> (Tom N)

    J.F. w

    > Użytkownik "Tom N" napisał w wiadomości grup
    g.invalid.151211.invalid...

    > Ale ... polecenia kierujacego ruchem kierowca ma obowiazek wykonywac.
    > Moze prezydent bedzie przejezdzal, moze rure gazowa beda odkopywac.

    > I wtedy zostaje tlumaczenie z przekroczenia uprawnien :-)

    Czego z tego co napisałem nie zrozumiałeś? A, może dlatego, ze cytować nie
    potrafisz poprawnie, to masz kłopoty ze zrozumieniem słowa pisanego?

    --
    'Tom N'