  • 11. Data: 2011-09-06 11:52:03
    Temat: Re: Re: Czy kobietka złamała przepisy
    Od: "Tomek" <k...@w...pl>

    wiadomości news:j44okd$ocs$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "PlaMa" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    2000goo.googlegroups.com...

    > Wtedy nie było dwóch pasów, niemniej i tak pierwszeństwa to nie zmienia.

    > To nic nie zmienia w Twoich uprawnieniach.
    > Najwyżej dostałaby mandat za jazdę po powierzchni zakreskowanej - ale to
    > jej problem, nie Twój.
    > Omijanie nie jest zabronione, zwłaszcza na jezdni z dwoma pasami.

    A jeśli zezna, że ten sznur samochodów powoli się poruszał, to pani będzie
    podpadać pod wyprzedzaniu prawą stroną i to na skrzyżowaniu. Różnie można to
    interpretować. Swego czasu policja niedaleko mnie łapała na zwężce (z dwóch
    pasów - jeden, a 50 m wcześniej zakaz wyprzedzania), kiedy to kierowcy
    dojeżdżali lewym pasem (ginącym) do końca i wyprzedzali te sunące powoli na
    prawym...
    Tomek

  • 12. Data: 2011-09-06 11:55:58
    Temat: Re: Czy kobietka złamała przepisy
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wódz" <n...@c...spamu> napisał w wiadomości

    > No tak, ale pytanie czy było wystarczająco miejsca by 2 samochody mogły
    > się
    > bezpiecznie obok siebie poruszać. Tą jakoś kwestię pomijasz...

    Jak nie było to rysunek do poprawy, na nim się opieram.

    > Proszę też pamiętaj o przepisie zabraniającym wjeżdzać na skrzyżowanie
    > jeśli nie istnieje możliwość dalszej jazdy.

    Zrozum wreszcie, że ew. złamanie jakiegoś przepisu przez kogokolwiek
    wjeżdżajacego na skrzyżowanie nie zmienia pierwszeństwa, ani winy w
    przypadku nieustąpienia.

  • 13. Data: 2011-09-06 11:56:02
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-09-06 11:45, PlaMa pisze:
    > Czy mógłbyś podać mi dokładnie paragrafy?

    Co to za kierowca co nie wie nawet czym jest pas ruchu ? To przecież
    podstawowa wiedza.

    Kodeks ruchu drogowego Art. 2. punkt 7

    pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu
    jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony
    znakami drogowymi;

    http://www.v10.pl/prawo/Kodeks,drogowy,-,Dzial,I,-,P
    rzepisy,ogolne,3.html

  • 14. Data: 2011-09-06 11:56:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    2000goo.googlegroups.com...
    W dniu wtorek, 6 września 2011, 11:30:15 UTC+2 użytkownik Excite napisał:
    > Pasów jest tyle ile zmieści się aut obok siebie

    >Czy mógłbyś podać mi dokładnie paragrafy?

    Zaświadczenie o dysgugli masz?

  • 15. Data: 2011-09-06 12:02:05
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-09-06 10:59, PlaMa wrote:
    > Mam do Was pytanie.
    >
    > http://imageshack.us/f/641/drogac.jpg/
    >
    > Jest skrzyżowanie, ja (zielony samochód) dojeżdżam do drogi z pierwszeństwem, ciąg
    samochodów, zaraz za skrzyżowaniem korki. Jeden z kierowców (niebieski
    samochód)widząc, że daleko nie zajedzie, nie wjeżdża na skrzyżowanie zostawiając mi
    lukę, mruga światłami, ja mu odmachuję i ruszam... nagle ziuuum! czerwone autko omija
    stojący korek i wjeżdża na skrzyżowanie tuż przed moją maską.
    > Na jezdni, na której stoi ciąg samochodów z niebieskim na czele, oraz którą porusza
    się czerwone auto nie ma żadnych znaków poziomych rozdzielających ją na 2 pasy.
    Czerwona (bo kobieta prowadziła, choć to nieistotne w sumie) żeby się zmieścić obok
    stojących za skrzyżowaniem samochodów musi przeciąć powierzchnie wyłączoną z ruchu
    ("zakreskowaną" :)) oraz ominąć stojące na przejściu samochody.
    > Udało mi się zahamować, strat nie ma ale powstała mała dyskusja na ten temat.
    > Je wjeżdżałem z drogi podporządkowanej, muszę zachować ostrożność i przepuścić
    poruszające się nią samochody - jest to dla mnie jasne. Niemniej uważam, że
    "kierownica" czerwonego samochodu złamała przepisy ruchu drogowego a ja uczyniłem
    wszystko by wjechać bezpiecznie na skrzyżowanie.

    > Czyja byłaby wina?

    krótko - TAK

  • 16. Data: 2011-09-06 12:06:37
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-09-06 11:32, Wódz pisze:
    > No tak, ale pytanie czy było wystarczająco miejsca by 2 samochody mogły się
    > bezpiecznie obok siebie poruszać. Tą jakoś kwestię pomijasz... Nie mówię
    > tutaj tylko i wyłącznie o osobówkach. Przecież nie tylko takie samochody
    > poruszają się po naszych drogach.

    O co kogo obchodzą pojazdy szersze niż te które jechały obok siebie w
    tej konkretnej sytuacji ? Przeczytaj sobie definicję pasa ruchu i pomyśl
    jak to się ma do różnych pojazdów. Jak zmieszczą się 3 maluchy to są 3
    pasy ruchu, dla ciężarówki może to być 1 pas ruchu. Skoro jechały obok
    siebie 2 pojazdy to oznacza że w tym przypadku dla nich były to 2 pasy
    ruchu.

    > Proszę też pamiętaj o przepisie zabraniającym wjeżdzać na skrzyżowanie
    > jeśli nie istnieje możliwość dalszej jazdy. Co zrobiła osoba poruszająca
    > się na obrazku niebieskim samochodem.

    Czy to zmienia pierwszeństwo ? Nie. Nie wiadomo też czy zatrzymała się
    na tym skrzyżowaniu blokując innym drogę, jeśli nie to nie jest to żadne
    wykroczenie.

    > Czerwony mieścił się na zakręcie ale
    > jak mówi autor dalej musiałby skorzystać z części drogi wyłączonej z ruchu
    > pisząc "...żeby się zmieścić obok stojących za skrzyżowaniem samochodów
    > musi przeciąć powierzchnie wyłączoną z ruchu".

    Nic by nie musiała. Dla niej to jest koniec pasa ruchu i tyle. Może
    czekać aż ją ktoś wpuści a może wjechać od razu jeśli akurat będzie
    miejsce. To co by się stało później to już inna sprawa bo do kolizji
    doszło by przed miejscem zwężenia.

    > Czerwonego że kontynuował jazdę nie mając miejsca za skrzyżowaniem

    Co nie jest przyczyną kolizji. Co najwyżej może być przyczyną tamowania
    ruchu.

    > i że
    > wyprzedzał na nim

    Lepiej się doucz co to jest wyprzedzanie a co to jest omijanie.

    > a niebieski za niezachowanie szczególnej ostrożności...

    Raczej za nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu o którym nie chcesz
    pamiętać.

  • 17. Data: 2011-09-06 12:23:53
    Temat: Odp: Re: Czy kobietka złamała przepisy
    Od: PlaMa <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 września 2011, 11:56:02 UTC+2 użytkownik Excite napisał:

    > Co to za kierowca co nie wie nawet czym jest pas ruchu ? To przecież
    > podstawowa wiedza.
    >
    > Kodeks ruchu drogowego Art. 2. punkt 7

    Wybacz, nie wsiądę więcej do samochodu póki nie będę na pamięć znał numeracji
    wszystkich paragrafów i PORD.

    Za info dzięki.

  • 18. Data: 2011-09-06 12:25:31
    Temat: Odp: Re: Re: Czy kobietka złamała przepisy
    Od: PlaMa <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 września 2011, 11:56:27 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:

    > Zaświadczenie o dysgugli masz?

    oj tam oj tam... po to jest newsnet by udzielać informacji, ale ok - mea culpa.
    Mogłem poszukać :)

  • 19. Data: 2011-09-06 12:27:00
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-09-06 12:23, PlaMa pisze:

    > Wybacz, nie wsiądę więcej do samochodu póki nie będę na pamięć znał numeracji
    wszystkich paragrafów i PORD.

    > Za info dzięki.

    Paragrafow pamietac nie musisz, ale znac PoRD masz obowiazek.

    --
    Karolek

  • 20. Data: 2011-09-06 12:30:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    2000goo.googlegroups.com...
> [...]

    > podstawowa wiedza.
    >
    > Kodeks ruchu drogowego Art. 2. punkt 7

    >Wybacz, nie wsiądę więcej do samochodu póki nie będę na pamięć znał

    Problem nie jest w znaniu numeracji, tylko w posiadaniu wiedzy, co do
    istnienia danych przepisów.
    Jeśli takiej wiedzy nie posiadasz, to faktycznie lepiej by było żebyś nie
    wsiadał, zanim jej nie uzupełnisz.