  • 11. Data: 2009-11-25 07:53:22
    Temat: Re: Czy jestem skazany na matryce TN?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Heraklit napisał(a):

    [...]

    > sugerujesz, że mózg Q ma z tym problem?:)

    Jestem tylko skromnym Prorokiem z Korytarza więc gdzie mi tam do oceny
    problemów Q ;P

    j.

  • 12. Data: 2009-11-25 08:17:47
    Od: Chichotek <z...@y...cy>

    Był 25 listopad (środa) gdy o godz. 7:48 *januszek* napisał(a):

    > Hmm... O czym piszesz?

    O tym ze narzekanie na czasy reakcji jako główne kryterium w doborze matrycy
    LCD to mydło i powidło...

    --
    Pozdrawiam, Chichotek
    P5Q Pro, E8400@Scythe Ninja, Szafir HD4870 512MB, 4x2GB A-Data Vitesta 800+,

  • 13. Data: 2009-11-25 09:24:20
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Marcin Kocur" <m...@g...com.wytnij> wrote in message

    > Ale, ale...
    >
    > Idzie 2010, będzie Dell 2210WA (może ;) )
    > W każdym razie w grudniu (tak, tego roku) ma być premiera LG na tym
    > samym panelu, ale w wyższej rozdzielczości: LG W2220P

    Pozostaje kwestia ceny, bo reszty dodatkow (HDMI w malym monitorze nie
    potrzebuje, wejscie video tez jedno mi wystarcza) nie wykorzystam. No i
    ciekawe jak LG ogarnie sterowanie matryca, od elektroniki zalezy polowa
    sukcesu monitora. :)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 14. Data: 2009-11-25 09:37:52
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Saiko Kila" <f...@p...vqrn.arg.cy> wrote in message
    > Proces Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij> zwrócił błąd:

    > Wszystkie one mają większy input lag niż akceptowalny przez OP. Także
    > ten NEC wymieniony przez OP. Jeśli komuś przeszkadza 8 ms (w
    > rzeczywistości jest to około 20 ms) to niestety jest skazany na TN jak
    > na razie. Inna sprawa że ciężko mi w to przeszkadzanie uwierzyć ;)

    Z tym NECiem moze byc inny problem - ma czujnik swiatla regulujacy
    automatycznie jasnosc monitora, jakies liczniki produkcji gazow
    cieplarnianych i inne pierdoly, ktore z pewnoscia pochlonely spora czesc
    budzetu przy projektowaniu. Pytanie, ile z tego budzetu zostalo na
    dopracowanie obrazu, bo cena monitora jest dosc niska.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 15. Data: 2009-11-25 11:50:06
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > dell 2209wa

    tak, wyczytalem ze ma katy i kolory lepsze niz TN,
    ale sa to dla mnie drugorzedne parametry;

    czy on nie ma przypadkiem gorszego kontrastu
    (i ew. czasu reakcji) niz dobre matryce TN?

  • 16. Data: 2009-11-25 12:00:05
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > sugerujesz, że mózg Q ma z tym problem?:)

    dokladnie o to samo chcialem zapytac :),
    ale niestety - nie samym wordem, eclipsem
    czy fotoszopem czlowiek zyje -
    - od czasu do czasu chcialby ogladanac film
    (to uszlo) no i pograc, ale nie w szachy -
    - tam smuzenia nie zauwazylem;

  • 17. Data: 2009-11-25 12:05:50
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > O tym ze narzekanie na czasy reakcji jako główne kryterium w doborze
    > matrycy
    > LCD to mydło i powidło...

    jak ktos kupuje ekran glownie do grania,
    to input lag + czas reakcji to dwa podstawowe parametry;

    swoja droga - widziales starego colina czy quake2 na tym cPVA?
    nie wiem jak Tobie, ale mi przeszkadzaja sprzetowe ghost-cars'y :)

    cPVA to fajny ekran, ale podczas szybkich "scen"
    nastepuje masakryczna pikselioza...

  • 18. Data: 2009-11-25 12:39:33
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    Q pisze:

    > tak, wyczytalem ze ma katy i kolory lepsze niz TN,
    > ale sa to dla mnie drugorzedne parametry;
    >
    > czy on nie ma przypadkiem gorszego kontrastu
    > (i ew. czasu reakcji) niz dobre matryce TN?

    Kontrast 800:1 na PVA albo IPS daje znacznie ładniejszy obraz niż
    50000:1 na TN, to jakiś marketingowy bełkot. Z czasami reakcji to te
    wartości 2ms czy 3ms dla TN nie wiadomo co tak naprawdę co mierzli.

    Duże matryce PVA mają problem z input lagiem, a ten dell 2209wa w
    zasadzie nie ma wad. I czas reakcji i input lag znakomity do gier. Czerń
    gorsza niż PVA, ale TN bije pod każdym względem.

    To tak jak porównywać jamnika "600W super BASSS POWER" i wzmacniacz
    Yamaha czy Nad 90W na kanał :) Na cyferki nie zawsze można patrzeć.

    Sebastian

  • 19. Data: 2009-11-25 13:10:06
    Od: "Q" <n...@s...pl>

> [...]
    >
    > To tak jak porównywać jamnika "600W super BASSS POWER" i wzmacniacz
    > Yamaha czy Nad 90W na kanał :) Na cyferki nie zawsze można patrzeć.

    czytalem ze jedna z wad tego dell'a to skalowanie 1:1,
    no ale dvi + stery omijaja ten "problem";

  • 20. Data: 2009-11-25 13:37:46
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    Q pisze:

    > czytalem ze jedna z wad tego dell'a to skalowanie 1:1,
    > no ale dvi + stery omijaja ten "problem";

    Mam nVidie i nie zwróciłem na to uwagi, mogę sobie ustawić skalowanie
    przez kartę graficzną. Myślałem nad tym monitorem ale postanowiłem
    poczekać aż 24" IPS będą w jakiś rozsądnych cenach.

    Ten F2380 to taka porażka? On był u mnie też poważnym typem, tylko że
    nie mogłem znaleźć sklepu w okolicy gdzie można go zobaczyć. Tym
    smużenie to mnie zaskoczyłeś. Mam Gateway 19" 1985 (sPVA) i że trochę
    smuży zauważyłem dopiero kiedy posadziłem przed komputerem znajomego i
    patrzyłem z boku, na spokojnie. Kiedy sam gram zupełnie tego nie widzę,
    w filmach też nie do wypatrzenia.

    Sebastian