  • 41. Data: 2009-05-29 12:26:27
    Temat: Re: Czy jest sens instalowac windows xp 64bit na Core2 duo?
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Fri, 29 May 2009 10:42:46 +0200, |3eR|<0 napisał(a):

    > Dobrze rozwijam mysl:
    > - OSX ma jedna wersja a nie kilka jak w przypadki vista i windows 7.

    ... no i? To czysty marketing. Niewiele to ma wspolnego z systemem jako
    takim.

    > - OSX bedzie mial OPEN CL wsparcie dla samego systemu i niektorych wfunkcji
    > przez GPU, windows podobno tez to ma miec ale kto to wie.

    ...zrealizuje to sterownik grafiki, z tego co widze sa juz sterowniki
    wspierajace Open Cl nawet dla P nVidii.

    > - Dla OSX jest profesjonalne narzedzie do obrobki video ktore bije na glowe
    > produkty adobe typu AE i Premiere pro, mowa o Final Cut Studio 2.

    Nie wiem, nie znam sie na profesjonalnej obrobce grafiki realizowanej przez
    *programy zewnetrzne*. Ale co to ma wspolnego z systemem jako takim?

    > - Sterowniki, mac-a sie po prostu wlacz nie trzeba spedzac godzin na
    > instalowaniu sterownikow do plyty, procka, karty graficznej itd.

    Rozumiem ze na sile probujesz do czegos sie doczepic, chetnie zobacze
    wspomniane przez Ciebie sterowniki do procka - to dla mnie jakas nowosc,
    wskazesz mi odpowiedni link?
    Jesli zas miales na mysli chipset - to wiekszosc plyt ma opcje ekspresowej
    instalacji, jeden klik i instalujesz wszystkie niezbedne sterowniki. Chyba
    dawno nic nie instalowales...

    > Do tego sterowniki są dobrze dopracowane bo maja kilka kart graficznych a nie kilka

    > dziesiat tysiecy.

    ROTFL
    WYbacz, ale bardziej kretynski argument trudno wymyslic:) Pomysl sam co
    napisales, i co pomysla sobie o Tobie inni.

    > - W OSX dostajesz pakiet ilife 09: iphoto swietne magazynowanie oraz
    > obrobka zdjec, imovie edycje filmow, idvd nagrywanie i tworzenie plytek dvd
    > z wlasnym menu itd. iweb narzedzie do tworzenia stron.

    ...ale co to ma wspolnego z systemem? Mialo byc cos co powali WIndows 7 na
    glowe, a to sa pierdolki ktore mozna sobie zwyczajnie sciagnac z netu lub
    kupic dodatkowo wersje komercyjne.

    > - OSX brak rejestru, nie ma tam miejsca na nieuniknione jak w przypadku
    > windowsow zapychanie sie rejestru.

    Mam wrazenie ze utknales na etapie 98. Ale oczywiscie, nie da sie tego
    porownac -Windows ma po prostu rejestr i juz.

    > - instalacja programow, w wiekrzosci przypadku wystarczy rozpakowac katalog
    > i uruchomic program.

    ...a tu kliknac na instalatoa. Tez mi roznica.

    > - OSX to przyjemnosc pracy na systemie

    Buhahaha, tos wymyslil argument.

    > - OSX latwosc obslugi, nie trzeba byc informatykiem lub miec znajomego
    > informatyka zeby obsluzyc ten system.

    Spadlem z krzesla doslownie. To do obslugi Windows 7 trzeba byc
    informatykiem? LOL.

    > - wiele innych

    Jesli rownie merytoryczne jak te wyzej to mozna Cie zabic smiechem. Sorry,
    ale to co napisales to kompromitacja.

    > http://www.engadget.com/2007/10/27/leopard-vs-vista-
    feature-chart-showdown/

    Przepraszam, ale czy sobie ze mnie jaja robisz czy co? Jestes makowym
    fanbojem z klapkami na oczach?
    co mi tu za smieci podsuwasz? Artykul z 2007 roku, dotyczacy Leoparda i
    Visty? Mowa jest o Window7, przypominam, poza tym patrzac na finalowa
    punktacje, to nawet jakiejs specjalnie wielkiem przewagi nad Vista sprzes
    SP1 nie widze.

    --
    Mark

  • 42. Data: 2009-05-29 12:36:18
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Fri, 29 May 2009 13:05:15 +0100,
    G Nowak <g...@g...com> screamed:

    > W maku tez jest c2d, jesli masz pc z c2d brakuje Ci tylko znaku magicznego
    > jablka i systemu.

    I w przeważającej ilości wypadków EFI (które da się zasymulować).

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:226B ]
    [ 14:35:57 user up 12087 days, 2:30, 1 user, load average: 0.43, 0.04, 0.99 ]

    Meets quality standards: Compiles without errors.

  • 43. Data: 2009-05-29 13:04:45
    Od: "|3eR|<0" <.@.>

    Użytkownik "Szymon von Ulezalka" <s...@g...com> napisał w
    wiadomości
    c.googlegroups.com...
    On May 29, 9:35 am, "G Nowak" <g...@g...com> wrote:

    > Sory ale chwalenie wyanazkow spod magicznego znaku jabluszka to raczej nie
    > na ta grupe.

    a dlaczego nie? toc od kilku lat komputery apple to zwykle pecety.

    Nie sa takie zwykle, sproboj na PC zainstalowac orginalnego OSX nie mowie o
    OSX86.
    Tak jak mowilem apple wrzuca kilka kart graficznych i sprzetu i starannie
    pod to pisze sterowniki, dlatego to chodzi stabilniej.

  • 44. Data: 2009-05-29 13:27:18
    Od: "|3eR|<0" <.@.>

    Użytkownik "Mark" <t...@a...w.pl> napisał w wiadomości

    > ... no i? To czysty marketing. Niewiele to ma wspolnego z systemem jako
    > takim.

    Nawet jesli to marketing to windows na zapewne jeszcze lepszy jesli chodzi o
    ilosc dystrybucji visty w przypadku windows 7 bedzie tak samo. Jak by nie
    mogli zrobic jednego system.

    > ...zrealizuje to sterownik grafiki, z tego co widze sa juz sterowniki
    > wspierajace Open Cl nawet dla P nVidii.
    Jeszcze nie ma tego jak sprawdzic, bedzie OPEN CL na OSX i windows 7
    pozyjemy zobaczmy.

    > Nie wiem, nie znam sie na profesjonalnej obrobce grafiki realizowanej
    > przez
    > *programy zewnetrzne*. Ale co to ma wspolnego z systemem jako takim?

    Chodzi o to ze pakiet iLife jest swietnie zintegrowany z systemem.
    Movie maker a imovie dla OSX to bezdyskusyjna porazka.

> [...]
    > Jesli zas miales na mysli chipset - to wiekszosc plyt ma opcje ekspresowej
    > instalacji, jeden klik i instalujesz wszystkie niezbedne sterowniki.

    prawie dzien w dzien instaluje system w firmie, pol biedy jak jest plyta
    system recovery jesli jej nie ma to po dosc prostej instalacji XP czeka mnie
    instalowanie sterownikow, chipset, grafia, dzwiekowa, siec i cala reszta.
    Instalowanie sterownikow idzie od razu przy instalacji systemu. Podobno
    windows 7 ma to poprawic, ale zawsze znajda sie podzespoly ktorych m$ moze
    nie miec w bazie. Sorry ale mnogosc sprzetu PC jest zaraza zguba windowsow.

    > ROTFL
    > WYbacz, ale bardziej kretynski argument trudno wymyslic:) Pomysl sam co
    > napisales, i co pomysla sobie o Tobie inni.

    Co dokladnie nazywasz kretynsje w tym przypadku liczbe dostepnych kart dla
    PC ?. Sorry moglem sie pomylic. Ale to nie zmienia faktu, ze jest ich za
    duzo.

    > ...ale co to ma wspolnego z systemem? Mialo byc cos co powali WIndows 7
    > na
    > glowe, a to sa pierdolki ktore mozna sobie zwyczajnie sciagnac z netu lub
    > kupic dodatkowo wersje komercyjne.
    ilife jest to pakiet multimedialny jak jak wspomnialem wczesniej zrobione
    przez ta sama firme dostarczany wraz z systemem.
    Zaleta tego tych "perdolek" jak to nazwales jest wlasnie integracja z
    systemem, pracujac na tym ma sie wrazenie ze to jest czesc systemu a nie
    jakies zewnetrzne komercyjne pierdolki z netu.

    > Mam wrazenie ze utknales na etapie 98. Ale oczywiscie, nie da sie tego
    > porownac -Windows ma po prostu rejestr i juz.
    Utknolem na windows XP sp3, z krotkimi epizodami na viscie oraz windows 7
    beta we wszystkich przypadkach windows utknely na rejestrze, dobrze ze
    zgadzasz sie ze mna.

    > ...a tu kliknac na instalatoa. Tez mi roznica.
    roznica poglega na tym, ze w przypadku osx instalacja programy przewaznie
    ogranicza sie to wypakowania lub przegrania pliku do jednego folderu z
    ktorego odpala sie aplikacje. Nie musze mowic jak smieca aplikacje
    instalowane w systemie windows od rejestru do tysiecy pliczkow.

    > Buhahaha, tos wymyslil argument.
    To jest kwestia moze i gustu, niektorzy wola poloneza i grzebanie w garazu
    ja wole wygodna jazde z automatyczna skrzynia biegow.

    > Spadlem z krzesla doslownie. To do obslugi Windows 7 trzeba byc
    > informatykiem? LOL.
    Nie mowie o trywialnych rzeczach ale bardziej o zarzadzaniu systemem.
    Znalesc interesujaca cie opcje w OSX to po chwilka, wpisujesz haslo"
    tworzenie kont" w wyszukiwarce panelu zarzadzajacego a system automatycznie
    podswietla ci mozliwe miejsca gdzie znajdziesz takie opcje.

> [...]
    > Visty? Mowa jest o Window7, przypominam, poza tym patrzac na finalowa
    > punktacje, to nawet jakiejs specjalnie wielkiem przewagi nad Vista sprzes
    Pracowales chociaz chwileczke na MAC-u bo jesli nie to ty sie
    kompromitujesz.

  • 45. Data: 2009-05-29 15:57:08
    Od: "|3eR|<0" <.@.>

    ps. http://www.youtube.com/watch?v=KNnX6XRQBec

    http://www.youtube.com/watch?v=VuqZ8AqmLPY

    http://www.youtube.com/watch?v=PxLgBx3W9Ss

    tymi spotami skonczmy to i pozostanmy przy swoich przekonaniach.

  • 46. Data: 2009-05-29 16:04:25
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Thu, 28 May 2009 14:20:56 +0200, |3eR|<0 napisał(a):

    > Witam,
    > szykuje sie zakup nowego kompa intel core2 duo 2.9 Ghz.
    > Do tej porty pracowalem na windows xp 32bit. Czy warto przesiadac sie na
    > windows xp 64 ?.
    >
    > Dzieki.

    Nie. Core 2 Duo jest na 2-bitowce. Do XP64 musisz kupic Core 32-Duo lub
    64-Single:P

  • 47. Data: 2009-05-29 16:10:53
    Od: "|3eR|<0" <.@.>

    Użytkownik "Jacek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie. Core 2 Duo jest na 2-bitowce. Do XP64 musisz kupic Core 32-Duo lub
    > 64-Single:P

    NTG lol, może pokreciło ci sie to z opakowaniem 32 tabletek tegretol.

  • 48. Data: 2009-06-01 09:32:05
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Fri, 29 May 2009 15:27:18 +0200, |3eR|<0 napisał(a):

    > Nawet jesli to marketing to windows na zapewne jeszcze lepszy jesli chodzi o
    > ilosc dystrybucji visty w przypadku windows 7 bedzie tak samo. Jak by nie
    > mogli zrobic jednego system.

    Oczywiscie ze by mogli, i oczywiscie ze to zrobili. To *jest* jeden system,
    tyle ze w roznych wersjach. Masz choc blade pojecie czym sie rozni Vista
    Home od Businness, albo XP Pro od Home? Systemowo *niczym*, funkcjonalnie -
    i owszem. Dlatego np wersja Home, ktora ma *wycieta* np mozliwosc pracy w
    domenie - co wszak jest zbedne w uzytkownaiu domowym - moze byc tansza od
    wersji Pro/business. Zroznicowanie wersji powoduje zroznicowanie cen, a co
    za tym idzie - dostep dla wiekszej ilosci potencjalnych klientow
    Czlowieku, jak Ty nie rozumiesz swiata.

    > Jeszcze nie ma tego jak sprawdzic, bedzie OPEN CL na OSX i windows 7
    > pozyjemy zobaczmy.

    No to pozyjemy i zobaczymy.

    > Chodzi o to ze pakiet iLife jest swietnie zintegrowany z systemem.
    > Movie maker a imovie dla OSX to bezdyskusyjna porazka.

    Jak sobie cos zainstalujesz, to tez bedzie "zintegrowane" z systemem.
    To raz. Dwa - na rynku europejskim np Microsoft jest gigantem, Apple zas
    jednak ma niewielki procent. I to co moze Apple, w przypadku Microsoftu nie
    ukdzie na sucho - Apple integruje co chce. MS z glupim WMP mial kolosalne
    problemy.. dlatego ze jest duzy.

> [...]
    > instalowanie sterownikow, chipset, grafia, dzwiekowa, siec i cala reszta.
    > Instalowanie sterownikow idzie od razu przy instalacji systemu.

    WYbacz, ale to co napisales nie najlepiej o Tobie swiadczy jako o osobie
    ktora "prawie codzien instaluje system w firmie". Albo sciemniasz albo
    zwyczajnie sie do tego nie nadajesz. Po pierwsze, system revovery mozesz
    sam sobie zrobic, po drugie - chipset, audio, siec - w zdecydowanej
    wiekszosci nowych plyt glownych robi sie to jednym kliknieciem. Wiec nie
    czaruj.

    > Sorry ale mnogosc sprzetu PC jest zaraza zguba windowsow.

    Ty tak serio? Dokladnie odwrotnie - to wielka zaleta dzieki ktorej to
    otwarta architektura PC dominuje, a nie zamknieta appla. I nie tyczy to
    tylko Windows, ale i Linuksa ktory z niej korzysta.

    > Co dokladnie nazywasz kretynsje w tym przypadku liczbe dostepnych kart dla
    > PC ?. Sorry moglem sie pomylic. Ale to nie zmienia faktu, ze jest ich za
    > duzo.

    Czlowieku, Ty nie masz bladego, powtarzam, bladego pojecia o cyzm piszesz.
    Po prostu sie kompromitujesz.
    Po pierwsze - mnogosc wyboru jest zaleta.
    Po drugie - co z tego ze jest 10 roznych GeForce 8xxx, 10 roznych GeForce
    9xxx, 10 Radeonow HDxxx, o innych modelach nie wspominajac, a na dodatek
    kazdy produkowany przez 20 roznych producentow, skoro *wszystkie* te karty
    korzystaja raptem z 1, slownie *jednego* sterownika producenta GPU? Co
    najwyzej producent karty *czasem* go zmodyfikuje, ale mniejsi producenci
    zostawiaja sterowniki badz nvidii, badz ATI/AMD

    > ilife jest to pakiet multimedialny jak jak wspomnialem wczesniej zrobione
    > przez ta sama firme dostarczany wraz z systemem.

    ...co w przypadku MS nie przejdzie z dwoch powodow.
    Raz - amerykanskie i europejskie sady natychmiast oskarzylyby MS o monopol.
    Dwa - nie kazdy zyczy sobie miec program *narzedziowy* wymuszony przez
    producenta systemu.

    > Zaleta tego tych "perdolek" jak to nazwales jest wlasnie integracja z
    > systemem, pracujac na tym ma sie wrazenie ze to jest czesc systemu a nie
    > jakies zewnetrzne komercyjne pierdolki z netu.

    Dla Ciebie zaleta, dla wiekszosci wada - ludzie lubia miec swobode wyboru, a
    co za tym idzie nie byc zmuszonym posiadania w systemie tego czego nie
    chca.

    > Utknolem na windows XP sp3, z krotkimi epizodami na viscie oraz windows 7
    > beta we wszystkich przypadkach windows utknely na rejestrze, dobrze ze
    > zgadzasz sie ze mna.

    Co do tego ze Windows ma rejestr? No tak zgadzam, bo ma. Co do tego ze to
    jakis problem? w & nie widze z nim zadnego.

> [...]
    > ktorego odpala sie aplikacje. Nie musze mowic jak smieca aplikacje
    > instalowane w systemie windows od rejestru do tysiecy pliczkow.

    Jedne smieca inne nie. Kwestia niechlujnie wykonanego, napisanego programu -
    sa takie ktore nie robia w systemie syfu.

    > To jest kwestia moze i gustu,

    Oczywiscie ze kwestia gustu, ale przytaczanie takiego argumentu w
    *merytorycznej* dyskusji swiadczy o tym ze argumentow Ci brak

    > Nie mowie o trywialnych rzeczach ale bardziej o zarzadzaniu systemem.

    Nie wykrecaj sie, powiedziales co powiedziales, jak dales plame to miej
    odwage sie do tego przyznac.

    --
    Mark

  • 49. Data: 2009-06-01 10:52:56
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    > Nie sa takie zwykle, sproboj na PC zainstalowac orginalnego OSX nie mowie o
    > OSX86.

    znaczy sie- instalowanie 'oryginalnego' osx ktory, (popraw mnie jesli
    sie myle) byl zrobiony na ppc nie pojdzie na zwyklych pc? toc to nie
    nowosc, osmiele sie stwierdzic ze proba zainstalowania takiego np
    debiana w wersji na ppc na zwyklym pececie tez sie skonczy porazka...
    wiec toto chyba nie jest niespodzianka.

    > Tak jak mowilem apple wrzuca kilka kart graficznych i sprzetu i starannie
    > pod to pisze sterowniki, dlatego to chodzi stabilniej.

    hm... myslalem ze to raczej producenci pisza sterowniki, posilkujac
    sie informacjami o docelowym os'ie otrzymanymi od jego producenta
    (kwestii linuksowej nie opisuje)
    tak czy siak - nie zmienia to faktu, ze na pecetach zlozonych ze
    zwyklych czesci mozna odpalic OSX - inna sprawa, ze moze nie do
    wszystkiego sa sterowniki, oraz to ze nawet jesli sa, to toto wymaga
    nieco wiekszego zachodu niz odpalenie windowsa/linuksa na pc.

    pozdrawiam
    szymon

  • 50. Data: 2009-06-01 10:57:35
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>