  • 11. Data: 2010-12-15 14:15:28
    Temat: Re: Czy faktycznie powinienem placic to OC?
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > Czy w wypowiedzeniu napisałeś wyraźną datę wypowiedzenia, czyli że
    > wypowiadasz z dniem 4 listopada ??

    Nie mam akurat pod reka tego wypowiedzenia. Byl to jakis ich standardowy ich
    druk. Na pewno nie podawalem daty 13 listopada ani 30 dni od daty skladania
    wypowiedzenia. Wiec nie rozumiem skad wzieli te 30 dni od daty zakupu, bo na
    pewno tez nic takiego na tym wypowiedzeniu nie bylo.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 12. Data: 2010-12-15 14:25:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w
    > On Wed, 15 Dec 2010 12:41:09 +0100, "DJ"
    > <d...@p...onet.pl>
    >
    > Skoro ich OC obowiązywało do 13 listopada, to oczywiste jest, że
    > nie
    > mają podstaw do żadania składki za okres, gdy nie obowiązywało.
    > Chyba, że coś pomieszałeś w opisie.

    Ty cos pomieszales :-)

    Jesli nabywca samochodu wypowie ubezpieczenie w ciagu 30 dni po
    zakupie, to OC obowiazuje jeszcze 30 dni od zakupu. I moze to
    wypasc ponad termin polisy.

    I niestety ustawa nie daje zadnej opcji.

    Pozostaje napisac grzeczny list do Hestii, ze przeciez uznalo sie
    dotychczasowa polise, po czym wypowiedzialo przed jej zakonczeniem
    i kupilo nową od jej konca.
    Tylko ze ustawa takiego trybu nie przewiduje, wiec jak sie Hestia
    uprze, to nalezy zaplacic.

    J.

  • 13. Data: 2010-12-15 14:44:07
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > kupilo nową od jej konca.
    > Tylko ze ustawa takiego trybu nie przewiduje, wiec jak sie Hestia uprze,

    Czyli jesli dobrze rozumiem to przez pewien czas place podwojne OC jesli
    zmieniam ubezpieczyciela? U starego ubezpieczyciela brakujace dni do 30 od
    daty konca obowiazywania polisy i u nowego od dnia zakonczenia polisy?
    Bo Hestia kaze mi placic za te kilka dni, a w umowie wypowiedzenia mam, ze
    musze zawrzec nowa najpozniej nastepnego dnia po koncu obowiazywania starej.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 14. Data: 2010-12-15 16:12:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DJ" <d...@p...onet.pl> napisał w
    > Czyli jesli dobrze rozumiem to przez pewien czas place podwojne
    > OC jesli

    Tak, o ile nie kupiles w dobrze dobranym dniu.

    > zmieniam ubezpieczyciela? U starego ubezpieczyciela brakujace dni
    > do 30 od daty konca obowiazywania polisy i u nowego od dnia
    > zakonczenia polisy?

    Z tym ze mozesz od 30-go dnia po zakupie polise wykupic.
    Potwierdzenia tylko bedzie brak.

    > Bo Hestia kaze mi placic za te kilka dni, a w umowie
    > wypowiedzenia mam, ze musze zawrzec nowa najpozniej nastepnego
    > dnia po koncu obowiazywania starej.

    Nie wiem co za umowa wypowiedzenia .. ustawa nie przewiduje.

    J.

  • 15. Data: 2010-12-15 17:16:45
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > Nie wiem co za umowa wypowiedzenia .. ustawa nie przewiduje.

    Oczywiscie mialo byc w "wypowiedzeniu umowy".

    Pozdrowienia

    DJ

  • 16. Data: 2010-12-15 22:28:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 15 Dec 2010 14:15:28 +0100, DJ wrote:
> [...]
    >wypowiedzenia. Wiec nie rozumiem skad wzieli te 30 dni od daty zakupu, bo na
    >pewno tez nic takiego na tym wypowiedzeniu nie bylo.

    Art. 31. 1. W razie zbycia pojazdu mechanicznego, którego posiadacz
    zawarł umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, na
    nabywcę pojazdu przechodzą prawa i obowiązki zbywcy wynikające z tej
    umowy.
    Umowa ubezpieczenia ulega rozwiązaniu z upływem okresu, na który
    została zawarta, chyba że nabywca wypowie ją przed upływem 30 dni od
    dnia nabycia pojazdu mechanicznego.
    W przypadku wypowiedzenia umowy, rozwiązuje się ona z upływem 30 dni
    następujących po dniu nabycia pojazdu mechanicznego.

    To juz dosc stary plik - moze cos sie zmienilo.

    J.

  • 17. Data: 2010-12-16 13:03:12
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2010-12-15 22:28, J.F. pisze:

> [...]
    > W przypadku wypowiedzenia umowy, rozwiązuje się ona z upływem 30 dni
    > następujących po dniu nabycia pojazdu mechanicznego.

    Fajne mamy prawo - lepiej nie wypowiadać, bo wtedy szybciej się umowa
    rozwiązuje :/

    Z drugiej strony - jeśli dotychczasowa polisa była opłacona, to
    przedłuża się automatycznie na następny okres (coś się zmieniło?) - te
    dwa przepisy są więc sprzeczne...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 18. Data: 2010-12-16 14:06:45
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

> [...]
    > W przypadku wypowiedzenia umowy, rozwiązuje się ona z upływem 30 dni
    > następujących po dniu nabycia pojazdu mechanicznego.

    Czyli, wypowiadając - przedłużył umowę do 30 dni od daty zakupu :)
    A gdyby nie wypowiedział to by się sama rozwiązała z jej upływem.
    Super :)

  • 19. Data: 2010-12-16 14:08:47
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-12-15 14:11, DJ pisze:

    > A u mnie jakos twierdza, ze obowiazuja jakies 30 dni i kaza sobie doplacic
    > za okres brakujacy do 30 dni. Wyglada na to, ze od 4 do 13 listopada
    > musialem ubezpieczac w Hestii i nie musialem tego robic w PZU.

    Nie, po prostu powinieneś był NIE wypowiadać, to by się sama rozwiązała 4-go.
    A wypowiadając przedłużyłeś ją do 13-go, bo po wypowiedzeniu obowiązuje
    sztywno 30 dni od zakupu, kropka :)

  • 20. Data: 2010-12-16 14:40:33
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > Nie, po prostu powinieneś był NIE wypowiadać, to by się sama rozwiązała
    > 4-go.
    > A wypowiadając przedłużyłeś ją do 13-go, bo po wypowiedzeniu obowiązuje
    > sztywno 30 dni od zakupu, kropka :)

    Tyle tylko, ze wtedy by pewnie odszukali przepis, ze umowa niewypowiedziana
    obowiazuje przez kolejny rok ...

    Pozdrawiam

    Darek