  • 61. Data: 2014-01-13 01:12:10
    Temat: Re: Czy da si? wyrejestrowa? tymczasowo auto ?
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > -dla naszego dobra - parkingi beda mniej zapchane :-)

    Zatrudnijmy zwykłych złodziei zamiast ubezpieczycieli. Taniej będzie. :-)

  • 62. Data: 2014-01-13 01:13:52
    Temat: Re: Czy da się wyrejestrować tymczasowo auto ?
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Wyobrazasz to sobie ?
    > Te hordy pijanych nie zatrzymujacych sie do kontroli, ta masa zlodziei
    > jezdzacych bez strachu, ci policjanci przy kazdej kontroli zagladajacy
    > pod maske ... no chyba ze nie maja po co kontrolowac, bo z rejestracji
    > i nr VIN tez rezygnujemy.
    > Problemu OC nie ma, bo po co zawierac polise, skoro lepiej sp* z
    > miejsca wypadku, problemu AC nie ma, bo nikt nie oferuje ...

    Nie boisz się chodzić po chodnikach ?

  • 63. Data: 2014-01-13 01:15:30
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-01-12 22:28, Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
> [...]
    _Komornik_i_tak_moze_zabrac_ci_auto_.html

    > Ale doczytałeś do końca? Wierzyciel wskazał cudzy samochód jako
    > podlegający egzekucji czy jednak komornik według własnego widzimisię
    > usiłował bezprawnie zająć cudzy MAJĄTEK.

    Weź nas nie rozśmieszaj z tym usiłował.
    Niedawno w TV był program o komorniku który nie tylko
    zajął ale też zlicytował pole niewłaściwej osoby.
    Komornik od pierwszego momentu był informowany o pomyłce
    ale miał do w dupie.
    I co ? nic, jak to w państwie bezprawia poszkodowany
    nie dostał odszkodowania mogącego wyrównać stratę
    a winnych pomyłki nie znaleziono.

    Pozdrawiam

  • 64. Data: 2014-01-13 02:33:11
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-01-12 21:07, John Kołalsky pisze:
    > Ale jak kogoś pukniesz po drodze to może być problem
    Jakiego rodzaju? Jeśli będzie chciał się naprawiać z AC, to zapewne masz
    rację, ale jeśli masz na myśli regres, to ubezpieczalnia będzie musiała
    udowodnić, że do kolizji doszło ze względu na zły stan techniczny pojazdu.

    Maciek

  • 65. Data: 2014-01-13 02:42:14
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-01-10 22:06, Łukkasz pisze:
    > Mam samochód sprawny osobowy a miarę nowy, a chcę np. wyjechać z PL na 2
    > lata, a po powrocie znów nim jechać. Czy mogę go tymczasowo
    > wyrejestrować, tak żeby nie trzeba płacić OC ani badań technicznych ????
    Pewnie da się, tylko jak ze wszystkim, w PL, "trochę" na około. Można
    próbować tak: sprzedajesz samochód obywatelowi, który przyszedł do
    Ciebie i podał dane zupełnie od czapki, a posługiwał się zapewne jakimś
    fałszywym dokumentem. Niestety nie byłeś w stanie tego wszystkiego
    zweryfikować, no bo jak :-> Zgłaszasz sprzedaż u ubezpieczyciela. Po 2
    latach wracasz i rzeczony obywatel pojawia się u Ciebie celem
    odsprzedaży pojazdu, gdyż od początku kolor mu nie pasował. Niestety
    okazuje się, że do tej pory nie przerejestrował pojazdu, ani nawet nie
    ubezpieczył! Grozisz mu palcem, że tak nie wolno i że Ty to wszystko
    zgłosisz, a następnie idziesz do ubezpieczalni i pojazd ubezpieczasz.
    Oczywiście ktoś może Ci zarzucać, że do sprzedaży nie doszło, więc
    należy policzyć, na ile się to wszystko opłaca :->

    Maciek

  • 66. Data: 2014-01-13 05:49:12
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 12 Jan 2014 09:00:49 +0000 (UTC), Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    >Użytkownik A.L. a...@a...com ...

    >A gośc jezdzi dalej.
    >A UFG o tym nie wie.
    >
    >Dlatego pisałem, ze potrzebny byłby jakiś wydolny system sprawdzania, np.
    >system kamer na wszelkiego rodzaju bramkach, viatolach czytający
    >rejestracje i sprawdzający z bazą ubezpieczeń.

    Tu gdzie jestem, aby tymczasowo wyrejestrowac samochod, musze oddac
    tablice rejestracyjbe. Za oplata, moge ten sam numer dostac z
    powrotem. Bez oplaty, dostane inny numer.

    Czy to KU... takie trudne do realizacji?

    A.L.

  • 67. Data: 2014-01-13 05:50:34
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 12 Jan 2014 14:39:37 +0000 (UTC), masti <g...@t...hell> wrote:

    >patrz Pan. to baza zdalnie wie, że nie jeździ?

    >a co maja do tego informatycy? To oni ustalają prawo?

    Oni programuja bazy danych. I czasem im to kiesko idzie. Wiec widac
    prawo ustala sie tak zeby informatycy je potrafili zaprogramowac.

    takie mam przynajmniej wrazenie. Z obserwacji

    A.L.

  • 68. Data: 2014-01-13 05:58:17
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 12 Jan 2014 16:58:41 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Bo mozna robic inne, ktore gdzie indziej sa zakazane :-)
    >Np mozna zdac egzamin na PJ bez posiadania samochodu.

    A gdzie tzreba miec samochod?...

    >Bruksela pewne rzeczy kaze, ale inne to juz pomysly wlasne.
    >
    >Akurat Bruksela kaze aby kazde zarejestrowane auto mialo OC wazne na
    >terenie calej Unii, bo to podstawa ustroju - kazdy mieszkaniec Unii ma
    >prawo wsiasc w samochod i pojechac do innego kraju Unii nie martwiac
    >sie o papiery, kontrole policji itp. W Zjednoczonych Stanach Ameryki
    >chyba podobnie jest - choc sam zdaje sie dawales przyklady ze
    >obywatela innego stanu wolno przesladowac :-)

    Jedynie pzresladowanie jest takie ze po pzreprowadzce do innego stanu
    w ciagu ilus tam dni (30, 60, 90) tzreba samochod pzrejejestrowac i
    dostac lokalne prawo jazdy. kazdy stan ma swoje parwa jazdy i deko
    inne pzrepisy.

> [...]
    >nie oplaca tak oszczedzac na OC. Auto musi gdzies stac. Na ulicy ...
    >wszyscy narzekaja na brak miejs parkingowych, a tu stare zlomy beda je
    >zajmowaly. Zreszta bez tablic stac nie wolno, nawet w USA.
    >A jak ktos ma garaz i dwa lata ... lepiej bedzie auto sprzedac, garaz
    >wynajac, a po powrocie kupic nowe. A te dwie polisy kosztuja czesto
    >mniej niz utrata wartosci auta.
    >
    >A dodatkowo - przez dwa lata pewnie pare razy do kraju wroci.
    >I Panstwo go chroni przed konsekwencjami jazdy niezarejestrowanym i
    >nieubezpieczonym autem do urzedu rejestracyjnego. Bo co - taksowka

    Nei wiem czy dobre. JA wszakze uwazam ze Panstwo nei powinno decydowac
    za mnei co jest dla mnie dobre a co nie. Potrafie o tym decydowac sam

    A.L.

    P.S. Jak jestem w Polsce, jezdze taksowka. Nie powazylbym sie jezdzic
    samochodem. Za duzo idiotow

  • 69. Data: 2014-01-13 07:19:01
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-01-13 02:33, Maciek pisze:
> [...]
    > udowodnić, że do kolizji doszło ze względu na zły stan techniczny pojazdu.

    Jesteś pewien, że "będzie musiała"?
    (Nie wiem, dlatego pytam).
    Bo dostrzegłem tendencję, że jeśli sprawca wypadku miał nieważny
    przegląd, to w komentarzach (także policyjnych) od razu było, że "jechał
    niesprawnym autem".
    Po prostu takie "logiczne" rozumowanie: brak papierka implikuje stan
    faktyczny.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 70. Data: 2014-01-13 07:42:36
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Weź nas nie rozśmieszaj z tym usiłował.
    > Niedawno w TV był program o komorniku który nie tylko
    > zajął ale też zlicytował pole niewłaściwej osoby.
    Piszesz zapewne o tym przypadku.
    http://finanse.wp.pl/kat,1033695,title,Komornik-zabr
    al-mi-dzialke-przez-pomylke,wid,15945678,wiadomosc.h
    tml?ticaid=1113d1
    Mi chodziło jednak o coś innego.
    Jak działa w praktyce nabycie 50% własności pojazdu. Co może zrobić (w
    świetle prawa) licytant, który wygrywa licytację na 50% wartości pojazdu.
    Pozostałe 50% należy do kogoś innego. I co w takiej sytuacji? Komornik
    wydaje wylicytowany pojazd?
    Licytant odjeżdża? Co z pozostałymi 50% pojazdu? Prawowity właściciel nie
    koniecznie musi chcieć się ich pozbyć (lub pozbyć za rozsądną kwotę). Co w
    takiej sytuacji?
    Wiem +/- jak to wygląda w teorii, a nie znam przypadku praktycznego, więc
    mnie to interesuje.
    Pozdrawiam.
    WOJO