    From: Maciek <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy da się wyrejestrować tymczasowo auto ?
    Date: Mon, 13 Jan 2014 02:42:14 +0100

    W dniu 2014-01-10 22:06, Łukkasz pisze:
    > Mam samochód sprawny osobowy a miarę nowy, a chcę np. wyjechać z PL na 2
    > lata, a po powrocie znów nim jechać. Czy mogę go tymczasowo
    > wyrejestrować, tak żeby nie trzeba płacić OC ani badań technicznych ????
    Pewnie da się, tylko jak ze wszystkim, w PL, "trochę" na około. Można
    próbować tak: sprzedajesz samochód obywatelowi, który przyszedł do
    Ciebie i podał dane zupełnie od czapki, a posługiwał się zapewne jakimś
    fałszywym dokumentem. Niestety nie byłeś w stanie tego wszystkiego
    zweryfikować, no bo jak :-> Zgłaszasz sprzedaż u ubezpieczyciela. Po 2
    latach wracasz i rzeczony obywatel pojawia się u Ciebie celem
    odsprzedaży pojazdu, gdyż od początku kolor mu nie pasował. Niestety
    okazuje się, że do tej pory nie przerejestrował pojazdu, ani nawet nie
    ubezpieczył! Grozisz mu palcem, że tak nie wolno i że Ty to wszystko
    zgłosisz, a następnie idziesz do ubezpieczalni i pojazd ubezpieczasz.
    Oczywiście ktoś może Ci zarzucać, że do sprzedaży nie doszło, więc
    należy policzyć, na ile się to wszystko opłaca :->

    Maciek