  • 1. Data: 2009-06-14 06:14:19
    Temat: Czy da się pociągnąć internet free z peceta na SE C702 po Bluetooth?
    Od: Janeo <j...@g...com>

    Cześć, .
    Chcę pociągnąć internet na komórkę z peceta z wykorzystaniem BT, bo
    potrzebuję używać (ściągać) sporo mapek nawigacyjnych dla mojego SE
    C702.
    Przeczytałem kilka rozprawek (np.
    http://www.centrumse.pl/index.php?option=com_content
    &task=view&id=246
    , http://www.club-se.eu/forum/viewtopic.php?t=18741) świadczących, że
    da się w ten sposób pociągnąć internet z PC po Bluetooth.

    Po zainstalowaniu BlueSoleil 6.4.249.0 (prawie najnowszy) prawidłowo
    pojawia się w Windowsie nowa karta wirtualna "Bluetooth PAN Network
    Adapter" oraz (w Połączeniach sieciowych) nowe sieciowe "Połączenie
    kokalne 4", również w związku z tym ikonka dwóch monitorków na dole na
    belce narzędziowej - przekreślona, bo brak połączenia z pecetem w
    usłudze "Osobista sieć Bluetooth" (to ona ma pozwalać na łączenie się
    z internetem peceta na komórkę po Bluetooth).

    Po połączeniu i sparowaniu komórki z pecetem:
    - łączę z wszystkimi możliwymi usługami, ale
    - NIE ŁĄCZĘ SIĘ Z USŁUGĄ "Osobista sieć Bluetooth" :-((, no i nici z
    Internetu...
    Gdy próbuję łączyć, po chwili otrzymuję wiadomość "Operacja nie
    powiodła się". Dziwię się, bo w ustawieniach Bluesoleil 6.4.249.0 jest
    nawet wyszczególniony model mojej komórki SE C702...
    Mam wrażenie, że coś źle ustawiam w komórce w Bluetooth->Konta danych
    (tam gdzie: APN, IP, etc.).

    Czy ktoś ma pojęcie, gdzie może być haczyk że nie mogę się łączyć?
    Czy w ogóle ktoś łączył internet z PC na C702 z wykorzystaniem
    bluetooth?

    Pozdr. - Janeo

  • 2. Data: 2009-06-14 08:35:56
    Od: "Błażej" <e...@p...fm>

    Czesc,

    Zaczne od tego, ze przerabialem z kolega temat kilka miesiecy temu i dziala!
    Mozna spokojnie korzystac z netu w komoroce zarowno via bluetooth, jak i po
    kabelku.

    Co musisz zrobic to udostepnic polaczenie sieciowe, tak aby powstala route
    na interfejsc bluetooth. Nastepnie w opcjach bluesoleil ustawiasz, ze chesz
    miec dostep do sieci lan via interfejs.

    Ostatnim krokiem jest wybranie polaczenia sie z usluga siec B. Od tego
    momentu masz dostep do netu via bluetooth.

    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2009-06-14 09:03:54
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 14 Cze, 10:35, "B?a?ej" <e...@p...fm> wrote:
    > Ostatnim krokiem jest wybranie polaczenia sie z usluga siec B. Od tego
    > momentu masz dostep do netu via bluetooth.

    Sieć B była w opcjach wersji BlueSoleil 2.3.0.0. W najnowszych
    wersjach (w tym mojej) tego nie ma.
    Ale faktycznie, w tej starej jak wybrałem "Sieć B", to trzymało ikonę,
    tyle, że nie łączyło z netem.
    Jaką Ty masz wersję?

    > Co musisz zrobic to udostepnic polaczenie sieciowe, tak aby powstala route
    > na interfejsc bluetooth.
    Czy możesz trochę jaśniej?

    > Nastepnie w opcjach bluesoleil ustawiasz, ze chesz
    > miec dostep do sieci lan via interfejs.
    Zapodaj wersję Twojego Bluesoleil, bo u mnie tego nie ma...
    A tak nawiasem - czy masz C702 czy inną komórkę?
    Pozdr. - J

  • 4. Data: 2009-06-14 09:22:18
    Od: Janeo <j...@g...com>

    ... a, jaszcze:
    Czy masz router, czy komp ciągnie internet bezpośrednio?
    Pozdr. - J

  • 5. Data: 2009-06-14 11:43:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 14 Jun 2009 10:35:56 +0200, Błażej wrote:
> [...]
    >
    >Ostatnim krokiem jest wybranie polaczenia sie z usluga siec B. Od tego
    >momentu masz dostep do netu via bluetooth.

    Ale piszesz o dostepie z komutera do internetu via bluetooth, telefon
    i GPRS ?

    Czy o dostepie z telefonu do internetu, via bluetooth, komputer,
    siec, neostrada czy co tam ?

    O ile od strony komputera sprawa jest dosc prosta (*) .. to jak
    powiedziec telefonowi zeby nie laczyl sie przez GPRS tylko przez BT ?
    Jest to w ogole mozliwe i przewidziane przez programistow ?

    J.

    (*) jesli chodzi o XP, to opcjach karty sieciowej prawdziwej trzeba
    zaznaczyc "dzielenie polaczenia internetowego".
    "karcie na BT" jest wtedy przydzielany adres 192.168.0.1, i jest
    uruchamiany odpowiedni routing/masquerading pakietow.

  • 6. Data: 2009-06-14 18:41:11
    Temat: Re: Czy da sie poci?gn?a internet free z peceta na SE C702 po Bluetooth?
    Od: "Błażej" <e...@p...fm>

    Witam,

    Telefon to jak najbardziej C702, internet jest i działa. W pierwszej
    kolejności spróbował bym może czy masz Internet po kablu. W tym celu
    podłączasz telefon kablem USB. Wynikiem tej operacji jest utworzenie nowego
    połączenia sieciowego. Mając do dyspozycji nowy interfejs (utworzone przed
    chwilą połączenie sieiowe). Wchodzisz na interfejs, na którym masz neta,
    klikasz właściwości, szukasz udostępnianie połączenia internwego, zaznaczas
    odpowiednie opcje i po chwili powinno działać.

    Telefon na tym etapie powinnien byc rowniez widoczny w moim otoczeniu
    sieciowym.

    Moja konfiguracja wygląda tak, że mam router i za nim dwa kompy. Na jednym
    kopie mam wpięty zwykły dongle (taki za 30zł) bluetootch. Oprogramowanie
    bluesolei mam stare - wersja 2.x. Stara grafika, wiem, że w nowszych są
    ładne okienka.

    Próbowałem też uzyskać tą samą drogą intenternet na k500i, ale nie przeszło.
    C702 jest w tym przypadku specyficzny ze względu na tworzenie linku pomiędzy
    interfejsami.

    Jesli chodzi o dostep via bluetooth, to generalnie w opcjach bluesolei
    powinnienes miec do wyboru siec prywatna (DHCP) oraz dostep do sieci LAN.
    Istotnym jest wybranie dostep do sieci LAN i tam wskazanie interfejsu
    sieciowego, ktory to dostaraczy uslugi translacji adresow (NAT). Wszystko w
    miare samo dziala, nie ma z tym wiekszych problemow. Dodatkowo sprawdz, czy
    jest wlaczone udostepnianie polaczenia internetowego dla bluetooth.

    Nie wiem, czy ma to znaczenie, ale dodatkowo w telefonie mam wlaczone
    udostepnianie zasobow sieciowych. Byc moze tego ci brakuje.

    Czy znaczenie ma laczenie sie poprzez siec B - watpie.

    Daj znac, czy jestes ze ruszylo.

    Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2009-06-14 19:45:09
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 14 Cze, 20:41, "Błażej" <e...@p...fm> wrote:
    Na razie nie dotykam Internetu kabelkiem, chcę BT.
    Też mam ruter, WinXP i próbuję teraz na starszej wersji BlueSoleil
    1.6.xxx

> [...]
    > sieciowego, ktory to dostaraczy uslugi translacji adresow (NAT). Wszystko w
    > miare samo dziala, nie ma z tym wiekszych problemow.
    No i właśnie... w tym rzecz, że ta opcja we Właściwościach "Personal
    Area Networking" JEST u mnie NIEAKTYWNA :-(.
    Czyli mogę jedynie zaznaczyć "Enable DHCP Server", albo ew. Access
    Internet -> moja fizyczna karta sieciowa.
    Natomiast nie mogę włączyć "Access LAN Network" -> moja fizyczna karta
    sieciowa.
    I tak mam zawsze :-(

    >Dodatkowo sprawdz, czy jest wlaczone udostepnianie polaczenia internetowego dla
    bluetooth.
    Gdzie to jest? W tel. Łączność -> Bluetooth -> Konta danych? Jeśli
    tak, to jak go mam skonfigurować?
    Pozdr. - J

  • 8. Data: 2009-06-14 20:15:51
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 14 Cze, 13:43, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Czy o dostepie z telefonu do internetu, via bluetooth, komputer,
    >  siec, neostrada czy co tam ?
    Tak

  • 9. Data: 2009-06-15 17:47:14
    Od: "Błażej" <e...@p...fm>

> [...]
    >Internet -> moja fizyczna karta sieciowa.
    >Natomiast nie mogę włączyć "Access LAN Network" -> moja fizyczna karta

    Enable DHCP spowoduje uruchomienie usługi DHCP na interfejsie bluetooth w
    zwiazku z czym telefon zostanie niepoprawnie zaadresowany. W tym sensie
    niepoprawnie, ze dostanie przydzial adresow z puli DHCP, a nie z interfejsu,
    na ktorym masz Interent.

    Jesli chodzi o to, ze masz nieaktywne udostepnianie. Sprobuj aktywowac
    udostepnianie polaczenia w windows z jednego interfejsu na drugi. Jesli
    adresacja dziala popranie to w oknie bluesoleil w prawym dolnym rogu
    powinnien zostac wyswietlony adres sieciowy, rozniacy sie wylacznie koncowka
    w stosunku do tego, ktory masz na obecnej karcie sieciowej. W zadnym wypadku
    nie moze tam byc samych zer.

    Trudno mi natomiast odniesc sie do tego, ze masz jakas opcje bluesoleil nie
    aktywna. Nie spotkalem sie z tym.

    Uzycie starszej wersji bluesoleil moze pomoc, nie musi. Nie znam sie az tak
    dobrze na tym oprogramowaniu. Tak jak pisalem, od zawsze korzystam z wersji
    2.x.

    >Gdzie to jest? W tel. Łączność -> Bluetooth -> Konta danych? Jeśli
    >tak, to jak go mam skonfigurować?
    >Pozdr. - J

    W tym akurat przypadku chodzilo mi o komputer, abys sprawdzil to na
    komputerze (patrz opis wyzej)

    Jesli chodzi o samo konto danych w telefonie, to jest tam opcja
    udostepniania zasobow sieciowych. Niestety nie mam teraz tego telefonu ze
    soba. Byc moze przekrecilem nazwe, ale cos takiego na 100% trzeba ustawic.

    O kablu napisalem, gdyz jest to pierwszy sposob na sprawdzenie, czy wszystko
    robisz ok. Jesli dziala na kablu, to i na bluetooth tez powinno.

    Pozdrawiam.

  • 10. Data: 2009-06-15 18:16:54
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 15 Cze, 19:47, "Błażej" <e...@p...fm> wrote:
> [...]
    > w stosunku do tego, ktory masz na obecnej karcie sieciowej. W zadnym wypadku
    W prawym dolnym rogu Blusolei'a mam od początku wyświetlony adres
    sieciowy PAN IP: 192.168.0.1
    Naprawdę staram się, ale nie jedstem specjalistą i nie rozumiem, co
    mam jeszcze zrobić. W Windowsie w Poł. Sieciowe, mam dwa poł. Lokalne:
    pecet i bluetooth. Udostępniłem w poł. lokalnym peceta "Zezwalaj innym
    Użytkkownikom sieci na łączenie się z internetem". Nie wiem, co mam
    jeszcze zrobić i nie rozumiem określenia "Sprobuj aktywowac