  • 11. Data: 2009-06-15 19:59:33
    Temat: Re: Czy da sie poci?gn?a internet free z peceta na SE C702 po Bluetooth?
    Od: "Błażej" <e...@p...fm>

    >Nie wiem, co mam jeszcze zrobić i nie rozumiem określenia "Sprobuj
    >aktywowac
    >udostepnianie polaczenia w windows z jednego interfejsu na drugi".
    >Pozdr. - J

    Postaram sie umiescic screeny co i jak. Zaaktualizuje watek w weekend, gdy
    bede mial dostep do telefonu.

    Jesli chodzi o akywacje udostepniania, to jest to dokladnie co zrobiles.

    Jaki adres masz na karcie sieciowej? Moze otworz cmd (start->uruchom->cmd)
    Po otwarciu okna konsoli wpisz ipconfig /all i wklej tutaj. Zobaczymy, czy
    wpisy pasuja.

    Sprawdzales ustawienia w telefonie?

    Pozdrawiam.

  • 12. Data: 2009-06-16 07:04:42
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 15 Cze, 21:59, "Błażej" <e...@p...fm> wrote:
    > Jaki adres masz na karcie sieciowej? Moze otworz cmd (start->uruchom->cmd)
    > Po otwarciu okna konsoli wpisz ipconfig /all i wklej tutaj. Zobaczymy, czy
    > wpisy pasuja.
    Konsola niestety pokazuje "nazwa ipconfig nie jest rozpoznawana jako
    polecenie wewnętrzne ...". Ale IP mam takie:
    http://strony.aster.pl/janeo/zdjecia/BT-5_(IP).jpg
    To drugie IP xxx.24 zostało przydzielone przez router mojemu PC.

    > Sprawdzales ustawienia w telefonie?
    Tak.
    1. W Łączność->Bluetooth->Konta danych, ustawiałem na różne sposoby:
    albo na INTERNET gprs, albo na pusto, albo z wpisanym adresem IP
    peceta nr jak na zdjęciu xxx.24. Jednak zawsze w Kontach danych
    "Zezwól na połączenie lokalne-TAK".
    2. W Łączność->Bluetooth->Moje urządzenia->TU:nazwa mojego peceta,
    sparowany (oczywiście BT włączony)
    3. W Łączność->Udostępnianie w sieci - nie wiem co wpisać.
    Pozdr. - J

  • 13. Data: 2009-06-17 16:35:50
    Od: "Błażej" <e...@p...fm>

    Wyglada, ze adres IP twojego peceta to 192.168.0.1, a interfejsu bluetootch
    192.168.x.x

    Wiemy, ze dla zakresu 192.168.0.[1-254], czyli bluetooth i pecet pracuja na
    roznych zakres, a wiec sie nie widza.

    Ustawienia w telefonie wygladaja na ok, dokladnie chodzilo mi o zezwol na
    polaczenia lokalne, ktore musza byc ustawione na tak. Ale co istotne to
    musisz miec takze wpisane udostepnie w sieci, gdzie ustawisz haslo i nazwe
    uzytkownika, taka jaka uzywasz do logowania sie na komputerze. Byc moze tego
    ci brakuje.

    Co do braku "dostep do sieci LAN" w bluesoleil, to sie nie wypowiadam. Byc
    moze dostepnosc tej opcji zalezy od posiadanego urzadzenia - klucza
    bluetooth.

    Natomiast co wiem, to ze powinno dzialac rowniez bez tej opcji. W tym
    przypadku zaznaczasz w siec osobista bluetootch i "enable DHCP", a w pececie
    wlaczasz udostepnianie polaczenia sieciowego dla interfejsu bluetootch,
    czyli wyklikujesz to dla karty 192.168.0.1.

    To tyle, jak nie dasz rady to sprobujemy walczyc cos dalej.

    Pozdrawiam.

  • 14. Data: 2009-06-18 07:58:08
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 17 Cze, 18:35, "B?a?ej" <e...@p...fm> wrote:
    > Wyglada, ze adres IP twojego peceta to 192.168.0.1, a interfejsu bluetootch
    > 192.168.x.x
    Chyba odwrotnie: przed zainstalowaniem dongla adres PC był
    192.168.178.24, natomiast po włożonym donglu dostaje dodatkowy
    192.168.0.1 - zreszą nie jestem pewny... może dla bluesoleil
    192.168.0.1 to pecet?
> [...]
    haslo i nazwe
    > uzytkownika, taka jaka uzywasz do logowania sie na komputerze. Byc moze tego ci
    Raczej to nie ma znaczenia, nie mam ustanowionego hasła i nazwy
    użytkownika, otwieram peceta normalnie.

    > Co do braku "dostep do sieci LAN" w bluesoleil, to sie nie wypowiadam. Byc
    > moze dostepnosc tej opcji zalezy od posiadanego urzadzenia - klucza bluetooth.
    Dlatego zamierzm kupić inny adapter, z płytką CD ze sterownikami
    oddzielnie, jest tam też jakas wersja bluesoleil - mam nadzieję że
    będzie kompatybilność - np. ten:
    http://www.allegro.pl/item660522387_okazja_adapter_b
    luetooth_usb_1_1_i_2_0_fv_gw12.html

    > Natomiast co wiem, to ze powinno dzialac rowniez bez tej opcji ["dostęp do sieci
    LAN"]. W tym
    > przypadku zaznaczasz w siec osobista bluetooth i "enable DHCP", a w pececie
    > wlaczasz udostepnianie polaczenia sieciowego dla interfejsu bluetootch,
    > czyli wyklikujesz to dla karty 192.168.0.1.
    Hmmm... nie mam jak wkliknąć dla karty Bluetooth PAN Network Adopter
    (PAN) 192.168.0.1 - nie ma tam takiej opcji. Przy właściwościach tej
    karty Pecet -> Połączenia sieciowe -> Właściwości -> Konfiguruj
    (kartę), mam tylko Network Access (MAC), brak miejsca na wpisanie IP o
    którym mówisz.
    Pozdr. - J

  • 15. Data: 2009-06-21 07:54:43
    Od: Janeo <j...@g...com>

    .....Błażej,
    rzutem na taśmę zainstalowałem wersję BlueSoleil 2.1.3.0 (czyli z tej
    serii co Ty masz), wszystko teraz pokazuje jak u Ciebie! :-))
    Czyli mam teraz dostęp to wszystkich opcji, jest już AKTYWNA opcja we
    Właściwościach Usługi "Sieć Osobista Personal Area Networking" ->
    "dostęp do sieci LAN, Adapter LAN". Wykrywa też PAN IP oczywiście.

    Niestety, wciąż nie łączę się z internetem.

    Ponieważ ze mnie powietrze prawie już zeszło (bo borykam się z tym od
    tygodnia metodą prób i błędów razem parędziesiąt godzin w tym
    kilkanaście instalacji różnych wersji programów), to kiedy już w
    poniedziałek będziesz miał swojego C702 w ręku, bardzo Cię proszę o:
    1) dokładne Twoje ustawienia Konta danych, w tym:
    .. a) Ustawienia->Łączność->Ustaw.internetowe, oraz
    .. b) Ustawienia->Łączność->Bluetooth->Konta danych
    2) wymienienie SZCZEGÓŁOWO czynności, które wykonujesz w celu
    połączenia, począwszy od włączenia Bluetooth w telefonie i KOLEJNO
    NASTĘPUJĄCYCH PO SOBIE CZYNNOŚCI tak w Bluesoleil, jak i telefonie.
    Być może popełniam jakiś głupi seryjny błąd, bo jak łączę PAN to w
    telefonie mam komunikat z informacją "o udostępnienie telefonu jako
    modemu" - stąd prośba o dokładność w czynnościach i komunikaty :-)
    Będę bardzo wdzięczny.
    Pozdr. - J

  • 16. Data: 2009-06-21 08:51:16
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 21 Jun 2009 00:54:43 -0700 (PDT), Janeo wrote:
> [...]

    >kilkanaście instalacji różnych wersji programów), to kiedy już w
    >poniedziałek będziesz miał swojego C702 w ręku, bardzo Cię proszę o:

    A ja sie podlacze z tym samym odnosnie K550.
    Ktos tak uzywal ? Jest to mozliwe ?

> [...]
    >telefonie mam komunikat z informacją "o udostępnienie telefonu jako
    >modemu" - stąd prośba o dokładność w czynnościach i komunikaty :-)

    Mam to samo.

    IMO - pecet sie laczy modemowo, zapuszcza PPP, i dalej mamy juz
    polaczenie TCP/IP.
    Tylko ze modemowo to sie laczy nie z telefonem, ale z operatorem.

    Tak przy okazji: Czy jest w ogole mozliwe w tych telefonach
    skorzystanie z polaczenia GPRS jednoczesnie przez telefon lub
    aplikacje java na nim oraz komputer przylaczony przez BT/Kabel/irde ?
    Bo to by wymagalo jakiegos routera w telefonie, ktorego K550 chyba nie
    ma. A skoro komputer w trybie modemowym laczy sie wprost z operatorem,
    to na tcp/ip z telefonu nie ma juz miejsca .. no chyba ze w drugiej
    sesji .. o ile to w GPRS w ogole mozliwe.

    J.

  • 17. Data: 2009-06-21 16:16:34
    Od: Janeo <j...@g...com>

    .... zapomniałem, przepraszam za ciągłe dostawki - dodam jeszcze, że z
    nowym programem MAM PEŁNĄ ŁĄCZNOŚĆ MIĘDZY KOMÓRKĄ A PECETEM.
    Tu LAN (w tym przypadku z usługą jest spod C702, animacja kierunek PC-
    >C702):
    http://strony.aster.pl/janeo/zdjecia/dzialanie(LAN).
    avi

    Teraz DHCP (w tym przypadku łączenie z usługą jest spod programu,
    animacja kierunek C702->PC):
    http://strony.aster.pl/janeo/zdjecia/dzialanie_DHCP.
    avi

    Wydaje się niby wszystko perfekt. Ale w obu przypadkach próby łączenia
    z netem spod telefonu kończą się komunikatem "Błąd komunikacji.
    Spróbuj ponownie lub skontaktuj się z operatorem". To zwykle wskazuje
    na błędne ustawienia internetowe - tu raczej na błędne ustawienia w
    Kontach danych.

    To dlatego prosiłem o ustawienia w telefonie.

    Pozdr. - J

  • 18. Data: 2009-06-21 18:06:05
    Od: Janeo <j...@g...com>

    > Tak przy okazji: Czy jest w ogole mozliwe w tych telefonach
    > skorzystanie z polaczenia GPRS jednoczesnie przez telefon [] przez BT/Kabel/irde ?
    Tak jest urządzone, że jak fon ma połączenie z PC, to żadna siła nie
    zmusi go do łączenia przez gprs.
    Pozdr. - J

  • 19. Data: 2009-06-21 19:58:04
    Od: Janeo <j...@g...com>

    Wreszcie sie zacząłem łączyć, baaardzo ładnie :-)
    Ale po restarcie komputera znów przestałem, a przecież nic nie
    zmieniałem.
    Zauważyłem, że ma znaczenie: restart komórki, albo restart dongla,
    albo restart BlueSoleil'a. Wszystko to łącznie daje piekielną
    kombinację nie do zapamiętania, a jeszcze do tego różne ustawienia
    Windowsa u różnych ludzi. Znaczy jednym załapie, za drugim nie.
    To g...o jest wyjątkowo niedopracowane.
    Zająłem się czymś takim po raz pierwszy i ostatni.
    Pozdr. -J