  • 1. Data: 2011-02-12 12:40:17
    Temat: Czy czasy cichych laptopów to przeszłość?
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    Tak się składa, że komputery mocne w grach są zwykle również wydajne w
    zastosowaniach inżynierskich. Sprawdziło się to, gdy ostatnio - zamiast
    wydawać 20,000 na np. Dell Precision (określany mianem "przenośna stacja
    robocza") - kupiłem typowego laptopa multimedialnego (XPS) za jedyne 5,000
    PLN. Wydajny quad i7, 8 GB RAM, szybki dysk 7200 rpm, no i karta graficzna z
    2 GB własnej pamięci i obsługą technologii CUDA - to wszystko dobrze się
    sprawuje z moimi aplikacjami CAE (ale również przy obróbce HD wideo).

    Ale jest jedno ale... O ile graczom nie przeszkadza zapewne ciągły szum
    wentylatora (tak myślę - sam graczem nie jestem - ale pewnie też by mi nie
    przeszkadzał, gdybym używał laptopa z wysokim natężenia dźwięku filmów czy
    gier, i... adrenaliny :)), to - gdy trzeba coś policzyć, albo wyświetlić
    wyniki i nieco nad nimi pomyśleć np. późną nocna porą - ustawiczny szum
    jest mocno upierdliwy...

    Czy Wasze spostrzeżenia są podobne, czy ja trafiłem na wyjątkowo grzejący
    się i szumiący model? Zaznaczam, że mówię o hałasowaniu przy bardzo niskim
    obciążeniu, albo nawet na luzie!

  • 2. Data: 2011-02-12 12:46:34
    Temat: Re: Czy czasy cichych laptopów to przeszłość?
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sat, 12 Feb 2011 13:40:17 +0100, Piotr Wozniacki napisał(a):

    > Czy Wasze spostrzeżenia są podobne, czy ja trafiłem na wyjątkowo grzejący
    > się i szumiący model? Zaznaczam, że mówię o hałasowaniu przy bardzo niskim
    > obciążeniu, albo nawet na luzie!

    Troche sie przewinelo laptopow przez moje rece,ale dla porownania dwa
    ostatnie:
    1. HP DV5-1100 - glosny i goracy, potrafil sie wylaczyc.
    2. Samsung R590 - cicutki i zimny, bez roznicy, czy w trybie oszczedzania
    energii, czy w pelnej wydajnosci - polecam.

  • 3. Data: 2011-02-12 13:00:10
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    net...

> [...]

    2. Samsung R590 - cicutki i zimny, bez roznicy, czy w trybie oszczedzania
    energii, czy w pelnej wydajnosci - polecam.
    -----------------

    No fajnie (dzięki za odzew) - ale czy ich specyfikacje są podobne?

    Próbuję zrozumieć, który komponent jest odpowiedzialny za grzanie się nawet
    w idle... Pewnie poprzedniej generacji i7 - szkoda, że Sandy Bridge się
    opóźnia!

  • 4. Data: 2011-02-12 14:01:16
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sat, 12 Feb 2011 14:00:10 +0100, Piotr Wozniacki napisał(a):

    > No fajnie (dzięki za odzew) - ale czy ich specyfikacje są podobne?
    Nie sa.

  • 5. Data: 2011-02-12 15:44:39
    Od: Jacek <a...@o...pl>

> [...]

    > w idle... Pewnie poprzedniej generacji i7 - szkoda, że Sandy Bridge się

    Ogolnie rzedcz biorac, to nie mozna patrzec na marke. Wazny jest konkretny
    model.

  • 6. Data: 2011-02-12 16:09:50
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    .net...

> [...]

    > opóźnia!

    Ogolnie rzedcz biorac, to nie mozna patrzec na marke. Wazny jest konkretny

    --------------------------

    Dokładnie, dlatego właśnie proszę o opinię nt. różnych modeli/marek, ale o
    podobnej specyfikacji ...

  • 7. Data: 2011-02-12 18:09:16
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2011-02-12 13:40, Piotr Wozniacki pisze:
> [...]
    > grzejący się i szumiący model? Zaznaczam, że mówię o hałasowaniu przy
    > bardzo niskim obciążeniu, albo nawet na luzie!

    Ale mówisz to na przestrzeni jakiego czasu?

    Zwykle, laptopy te zaczynają być głośne i nieznośne z powodu albo braku
    pasty, albo "badziewnej pasty", nie raz spotkałem się że po poprawieniu
    styku radiatorów z prockiem, czy mostkiem nagle cisza nastepowała :)

  • 8. Data: 2011-02-12 19:16:26
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Nex@pl" napisał w wiadomości grup
    .pl...

[...]

    -------------

    Laptop ma 2 miesiące :(

  • 9. Data: 2011-02-12 20:48:18
    Od: TM <t...@o...pl>

    On Sat, 12 Feb 2011 13:46:34 +0100
    Jacek <a...@o...pl> wrote:

> [...]
    > 2. Samsung R590 - cicutki i zimny, bez roznicy, czy w trybie
    > oszczedzania energii, czy w pelnej wydajnosci - polecam.

    No to moje:
    HP 6710b - jak nic nie robi to temp. 50' - wiatrak cicho chodzi, jak
    cos uruchomie temp 80' - wiatrak szaleje, dla mnie za glosny
    Samsung Q210 - temperatury jak wyzej, wiatraka nigdy nie slychac
    (przy 50' wogole sie nie kreci, przy 80 kreci, ale nie slychac)
    IBM T30 - tam w linuksie skrypt kontroluje predkosc wiatraka, do 60'
    ustawilem, ze ma sie nie wlaczac, jak przekroczy wiatrak ma schlodzic
    do 50 (przy predkosci 1), gdyby nagle bardziej sie zagrzal, skrypt ma
    uruchomic wieksze predkosci wiatraka (2,3, itd).
    Lenovo T410 - nie znam temp., nigdy nie slychac wiatraka.

    Wiec jak widac, glosnos zalezy od modelu, czyli przy zakupie nalezy
    rowniez brac to pod uwage (a nie tylko procesor, pamiec, dysk, itp).

    TM

  • 10. Data: 2011-02-13 13:13:10
    Od: boxfish <c...@g...pl>

> [...]

    > grzejący się i szumiący model? Zaznaczam, że mówię o hałasowaniu przy
    > bardzo niskim obciążeniu, albo nawet na luzie!

    A zwróciłeś uwagę na to że konstrukcje laptopów się nie zmieniły ? Dalej
    jest to małe płaskie pudełeczko w którym montujemy coraz wiecej
    urządzeń, każde z nich produkuje ciepło. Grafika, dysk 7200, większy ram
    - w jaki sposób laptop ma sobie z tym poradzić ?

    Chcesz wydajny licz się z tym że nie będzie cichy a jeśli będzie to
    tylko wtedy jak beda to bardzo drogie wyjątkowo niskoenergożerne elementy.