eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 68

  • 41. Data: 2015-04-27 15:37:00
    Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2015-04-23 o 16:16, Marcin N pisze:
    > W dniu 2015-04-23 o 15:40, Robson pisze:
    >> W dniu 2015-04-23 o 15:09, klaus pisze:
    >>> W dniu 23-04-2015 o 14:23, Marcin N pisze:
    >>>>
    >>>> Nowe CVT są podobno ulepszone, mają większy zakres przełożeń i działają
    >>>> z silnikami dużych mocy.
    >>>>
    >>> W jakim sensie większy zakres? Masz na myśli minimalne i maksymalne
    >>> przełożenie?
    >>>
    >>
    >> Raczej ma na mysli to, że pomimo że skrzynia jest bezstopniowa, to
    >> producenci wprowadzają dla trybu manualnego coś 2 rodzaju biegów 1, 2, 3
    >> itd. Przy większych mocach można cały zakres podzielić na więcej
    >> dyskretnych wartości - 7 i 8 nie jest rzadkością.
    >
    > Tu filmik, który opisuje to, co mam na myśli:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=Gnv4Ab3GyXI
    >
    > Bardzo ciekawe porównanie CVT z innymi napędami.
    >
    Z tego filmu to wynika, że silnik powinien mieć tylko 2 pozycje - stop i
    jazda, a prędkość reguluje się nie przepustnicą, ale przekładnią. Tylko
    wtedy ma się spore straty przy nadmiarze momentu wtedy, kiedy nie jest
    to potrzebne :-)
    T.


  • 42. Data: 2015-04-27 16:44:10
    Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-27 o 15:37, T. pisze:
    >>
    > Z tego filmu to wynika, że silnik powinien mieć tylko 2 pozycje - stop i
    > jazda, a prędkość reguluje się nie przepustnicą, ale przekładnią. Tylko
    > wtedy ma się spore straty przy nadmiarze momentu wtedy, kiedy nie jest
    > to potrzebne :-)

    Nadmiar momentu? Pierwsze słyszę. Silniki elektryczne mają maksymalny
    moment od zera do nieskończoności - co jest uznawane za zaletę, nie wadę.

    --
    MN


  • 43. Data: 2015-04-27 17:02:56
    Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robson" napisał w wiadomości
    >CVT to najgorszy chłam, działa na zasadzie pasa transmisyjnego do
    >sieczkarni.

    Moze, ale nie musi.
    CVT ma np Toyota Prius. Dwa silniko-generatory plus falowniki robia
    odpowiednie przelozenie.

    >>Brak opóźnień? Tym się nie da jeździć. Próbowałem. Tylko skrzynia z
    >>konwerterem hydrokinetycznym, żadne CVT, manuale zautomatyzowane czy
    >>DSG.

    >https://www.youtube.com/watch?v=nFdLrPp3kpE

    Fakt - jak na 290KM ten CVT cos kiepsko przyspiesza.
    No i ten brak odglosu zmiany biegow - cala przyjemnosc odpada :-)

    J.



  • 44. Data: 2015-04-27 17:06:48
    Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
    Użytkownik "klaus" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    >>>> CVT zapewni Ci praktycznie od razu maksymalny moment obrotowy
    >>>> jaki
    >>>> daje jednostka napędowa
    >>> I maksymalny hałas jaki daje ta jednostka.
    >>> Co taką skrzynię jednoznacznie dyskwalifikuje.
    >> Jak chcesz mieć podobne osiągi jak w manualu albo zwykłym automacie
    >> to nie wciskasz gazu do podłogi tylko np do połowy i nie masz
    >> hałasu.
    >W sensie, że jak w aucie z CVT wciśniesz gaz do połowy to pojedzie
    >tak samo jak manual z gazem wciśniętym do oporu?
    >Bo mu brakującą połowę mocy dostarczy cudowna skrzynia, która sama
    >napędza samochód?
    >ROTFL !!!!!

    >Pomyliłeś dawkowanie paliwa (do tego służy gaz jakbyś nie wiedział) z
    >czarami.

    Zaraz zaraz, a Ty jak chcesz szybko przyspieszyc, to co - wciskasz gaz
    do oporu i nie narzekasz na halas ?
    Czy moze wczesniej wrzucasz wyzszy bieg, potem gaz do oporu, ale ze
    silnik na 1500rpm, to nie halasuje ?

    J.



  • 45. Data: 2015-04-27 17:14:25
    Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:

    >>W sensie, że jak w aucie z CVT wciśniesz gaz do połowy to pojedzie tak
    >>samo jak manual z gazem wciśniętym do oporu?
    >>Bo mu brakującą połowę mocy dostarczy cudowna skrzynia, która sama napędza
    >>samochód?
    >>ROTFL !!!!!
    >
    >>Pomyliłeś dawkowanie paliwa (do tego służy gaz jakbyś nie wiedział) z
    >>czarami.
    >
    > Zaraz zaraz, a Ty jak chcesz szybko przyspieszyc, to co - wciskasz gaz do
    > oporu i nie narzekasz na halas ?

    Nie.
    Gdy się pojawia nieznośny, jednostajny hałas to zmieniam bieg.

    No chyba, że jadę skuterem - wtedy hałasuje od razu po przekręceniu gazu, a
    przy okazji wcale nie jedzie.





  • 46. Data: 2015-04-27 17:23:57
    Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    grup
    >> Zaraz zaraz, a Ty jak chcesz szybko przyspieszyc, to co - wciskasz
    >> gaz do oporu i nie narzekasz na halas ?

    >Nie.
    >Gdy się pojawia nieznośny, jednostajny hałas to zmieniam bieg.

    No fakt, masz jakis wybor. Ale przy CVT wystarczy zmienic predkosc :-)

    Poza tym przy jezdzie ustalonej CVT powinno utrzymywac silnik raczej w
    dosc cichym obszarze pracy ..


    J.



  • 47. Data: 2015-04-27 17:38:03
    Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:553e548d$0$27523$6...@n...neostrad
    a.pl...
    > Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    >>> Zaraz zaraz, a Ty jak chcesz szybko przyspieszyc, to co - wciskasz gaz
    >>> do oporu i nie narzekasz na halas ?
    >
    >>Nie.
    >>Gdy się pojawia nieznośny, jednostajny hałas to zmieniam bieg.
    >
    > No fakt, masz jakis wybor. Ale przy CVT wystarczy zmienic predkosc :-)

    Ale ja cały czas chcę zmienić prędkość i po zmianie biegu na wyższy tak się
    będzie działo.
    Tyle że zupełnie nie chcę żeby mi przez cały czas silnik wył przy 5 tys obr
    bez takiej potrzeby.
    Zwłaszcza że i tak nic to nie daje, bo toto ani nie przyspiesza lepiej niż
    auto z innym typem skrzyni, która wycia nie powoduje, ani mniej nie pali,
    ani nie jest tańsze.
    A wręcz przeciwnie - CVT są dość drogie zazwyczaj.


    >
    > Poza tym przy jezdzie ustalonej CVT powinno utrzymywac silnik raczej w
    > dosc cichym obszarze pracy ..

    Jak nie przyspieszasz to może i tak.
    Ale w mieście przyspieszasz co chwilę.


  • 48. Data: 2015-04-27 18:02:26
    Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marcin,

    Monday, April 27, 2015, 4:44:10 PM, you wrote:

    >> Z tego filmu to wynika, że silnik powinien mieć tylko 2 pozycje - stop i
    >> jazda, a prędkość reguluje się nie przepustnicą, ale przekładnią. Tylko
    >> wtedy ma się spore straty przy nadmiarze momentu wtedy, kiedy nie jest
    >> to potrzebne :-)
    > Nadmiar momentu? Pierwsze słyszę. Silniki elektryczne mają maksymalny
    > moment od zera do nieskończoności

    Gdzieś się takich bzdur naczytał? Moment silnika szeregowego maleje
    hiperbolicznie. Przy silniku równoległym (bocznikowym) moment maleje gwałtownie po
    osiągnięciu określonych obrotów. Silniki indukcyjne można sterować
    falownikiem ale moment w nich maleje zgodnie z wzrostem impedancji
    uzwojeń - napięcia nie da się podciągać w nieskończoność.

    > - co jest uznawane za zaletę, nie wadę.

    Zaletą silników szeregowych jest hiperboliczna charakterystyka,
    wymagająca ograniczania momentu przy niskich obrotach. W praktyce
    wygląda to tak, że do pewnych obrotów operuje się stałym momentem,
    powyżej stałą mocą.


    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 49. Data: 2015-04-27 18:05:48
    Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    grup
    >>>Nie.
    >>>Gdy się pojawia nieznośny, jednostajny hałas to zmieniam bieg.
    >
    >> No fakt, masz jakis wybor. Ale przy CVT wystarczy zmienic predkosc
    >> :-)

    >Ale ja cały czas chcę zmienić prędkość i po zmianie biegu na wyższy
    >tak się będzie działo.

    Jak chcesz zmienic predkosc, to halas nie bedzie jednostajny, bo jak
    dlugo mozna przyspieszac ? 20s ?

    >Tyle że zupełnie nie chcę żeby mi przez cały czas silnik wył przy 5
    >tys obr bez takiej potrzeby.

    Nie jezdzilem, ale zakladam ze nie bedzie, bo i po co.
    Algorytm sterowania nie powinien byc inny niz przy "zwyklym
    automacie".

    >Zwłaszcza że i tak nic to nie daje, bo toto ani nie przyspiesza
    >lepiej niż auto z innym typem skrzyni, która wycia nie powoduje, ani
    >mniej nie pali, ani nie jest tańsze.

    Auto dobrze przyspiesza, jak silnik osiaga najwieksza moc :-)

    >> Poza tym przy jezdzie ustalonej CVT powinno utrzymywac silnik
    >> raczej w dosc cichym obszarze pracy ..

    >Jak nie przyspieszasz to może i tak.
    >Ale w mieście przyspieszasz co chwilę.

    Z pedalem w podlodze ?

    Moze i tak, ale jak dlugo tak - 2-3 sekundy ?

    J.


  • 50. Data: 2015-04-27 18:24:16
    Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-27 o 18:05, J.F. pisze:
    >> Tyle że zupełnie nie chcę żeby mi przez cały czas silnik wył przy 5
    >> tys obr bez takiej potrzeby.
    >
    > Nie jezdzilem, ale zakladam ze nie bedzie, bo i po co.

    Oczywiście, że nie. Stopień wycia zależy od wciśnięcia pedału gazu.

    Chcesz wyć maksymalnie - pedał w podłodze. Chcesz wyć na pół gwizdka -
    pedał delikatniej. Chcesz przyspieszać delikatnie - przyspieszasz bez wycia.

    Ten cały Cavallino najeździł się skuterkiem 50 ccm i na podstawie tego
    krytykuje CVT. Bez sensu zupełnie.

    --
    MN

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 . 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: