-
31. Data: 2015-04-26 08:06:15
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Od: klaus <k...@p...onet.pl>
W dniu 24-04-2015 o 19:54, Cavallino pisze:
> pobyt na grupie zaczyna się od "dzień dobry", a nie od
> pyskowania.
Wątpię żeby na grupie o samochodach interesowały kogoś Twoje
wynaturzenia na temat własnej kultury. Warto jednak żebyś się do nich
stosował.
-
32. Data: 2015-04-26 08:25:26
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Od: klaus <k...@p...onet.pl>
W dniu 24-04-2015 o 12:37, Tomasz Wójtowicz pisze:
> W dniu 2015-04-24 o 07:43, klaus pisze:
>> Realizowane jest to w skrócie pośrednio przez ustalenie odpowiedniego
>> przełożenia i oczywiście przez obroty silnika.
>> W zależności od algorytmu/trybu pracy po osiągnięciu zadanej prędkości
>> obroty silnika spadają do poziomu pozwalającego na utrzymanie tejże
>> prędkości zwiększając jednocześnie przełożenie - pomimo utrzymania
>> pedału "gazu" w tym samym położeniu.
>
> Pewnie, że można tak zaprogramować komputer, tylko że obniżenie momentu
> po osiągnięciu założonej prędkości nastąpi przez ograniczenie dawki
> paliwa, bo wartość momentu dokładnie zależy od dawki paliwa.
>
Zgadza się, przy stałym położeniu pedału "gazu", zwiększy się
przełożenie, zmniejszy się dawkowanie paliwa i obroty spadną
Widzę że w szczegółach się zgadzamy.
Wróćmy zatem do pierwotnej kwestii z którą się nie zgodziłeś.
Proszę Cię o odpowiedź na proste pytanie:
Do czego służy pedał "gazu" w samochodzie z przekładnią CVT?
>>
>> Nie wiem jak działa takie rozwiązanie w "wozidłach" czy lokomotywach.
>> W samochodach z CVT które miałem okazję użytkować działa to tak jak
>> opisałem powyżej.
>
> "Nie wiem i nie chcę wiedzieć, bo należę do tych ekspertów, dla których
> wiedza stanowi tylko przeszkodę."
>
W tej kwestii nie bardzo rozumiem Twój tok rozumowania.
Nie interesuje się lokomotywami tzn że nie mogę się wypowiadać w temacie
samochodów?
-
33. Data: 2015-04-26 10:30:31
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "klaus" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mhhv8h$c1d$...@n...supermedia.pl...
> W dniu 24-04-2015 o 19:54, Cavallino pisze:
>> pobyt na grupie zaczyna się od "dzień dobry", a nie od
>> pyskowania.
>
> Wątpię
Możesz sobie wątpić, ale jak rodzice Ci nie przekazali kultury, to spytaj
kogoś kto ma pojęcie o dobrych manierach.
-
34. Data: 2015-04-26 12:09:38
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2015-04-26 o 08:25, klaus pisze:
>>> Realizowane jest to w skrócie pośrednio przez ustalenie odpowiedniego
>>> przełożenia i oczywiście przez obroty silnika.
>>> W zależności od algorytmu/trybu pracy po osiągnięciu zadanej prędkości
>>> obroty silnika spadają do poziomu pozwalającego na utrzymanie tejże
>>> prędkości zwiększając jednocześnie przełożenie - pomimo utrzymania
>>> pedału "gazu" w tym samym położeniu.
>>
>> Pewnie, że można tak zaprogramować komputer, tylko że obniżenie momentu
>> po osiągnięciu założonej prędkości nastąpi przez ograniczenie dawki
>> paliwa, bo wartość momentu dokładnie zależy od dawki paliwa.
>>
> Zgadza się, przy stałym położeniu pedału "gazu", zwiększy się
> przełożenie, zmniejszy się dawkowanie paliwa i obroty spadną
> Widzę że w szczegółach się zgadzamy.
> Wróćmy zatem do pierwotnej kwestii z którą się nie zgodziłeś.
> Proszę Cię o odpowiedź na proste pytanie:
> Do czego służy pedał "gazu" w samochodzie z przekładnią CVT?
>
Do zwiększenia dawki paliwa co skutkuje zwiększeniem obrotów
co skutkuje zmianą przełożenia i zwiększeniem prędkości.
Tylko tym razem nie pomyl skutku z przyczyną. :-)
Pozdrawiam
-
35. Data: 2015-04-26 13:37:52
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2015-04-26 o 08:02, klaus pisze:
> W dniu 24-04-2015 o 23:42, Adam pisze:
>> W dniu 2015-04-23 o 14:12, klaus pisze:
>>> RX400h
>>
>> Super :)
>>
>> Chociaż wydawało mi się do tej pory, że 10 lat temu były RX bez literki
>> h na końcu.
>> Akumulatorki też ma takie niezniszczalne, jak Prius?
>>
> Do tej pory produkują też RX bez literki (350 chyba).
Wiem.
Swego czasu miałem nawet kupić używanego R300, pochodzącego z jakiejś
ambasady. Ale się nie udało :(
Więc jeżdżę Pajero.
> Z h pojawiły się właśnie 10 lat temu.
> Akumulatory prawdopodobnie straciły część swojej pojemności ale
> działają, w sensie spełniają swoje zadanie.
Prawdziwe, japońskie.
Jakiś Motor czy inny Auto-Świat pisał, że wymiany akumulatorów w
najstarszych Priusach zdarzają się sporadycznie.
Takiego bym kupił do codziennej jazdy w korkach, Pajerak nie jest zbyt
ekonomiczny. Wersja Long z automatem, silnik 2.8TD, moja ciężka noga, i
wychodzi czasem ponad 12l/100km.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
36. Data: 2015-04-26 14:15:42
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Od: klaus <k...@p...onet.pl>
W dniu 26-04-2015 o 12:09, RadoslawF pisze:
> W dniu 2015-04-26 o 08:25, klaus pisze:
>> Wróćmy zatem do pierwotnej kwestii z którą się nie zgodziłeś.
>> Proszę Cię o odpowiedź na proste pytanie:
>> Do czego służy pedał "gazu" w samochodzie z przekładnią CVT?
>>
> Do zwiększenia dawki paliwa co skutkuje zwiększeniem obrotów
> co skutkuje zmianą przełożenia i zwiększeniem prędkości.
>
Czyli twierdzisz że naciskając pedał "gazu" w rozwiązaniu z CVT
spodziewasz się zwiększenie dawki paliwa a nie zwiększenia prędkości?
Bo o tym jest dyskusja.
Żonglowanie dawką paliwa i przełożeniem przez sterownik to tylko efekty
pośrednie służące do osiągnięcia celu (czyli czegoś czego oczekujemy).
Wydawało mi się to raczej oczywiste.
-
37. Data: 2015-04-26 14:19:32
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Od: klaus <k...@p...onet.pl>
W dniu 26-04-2015 o 10:30, Cavallino pisze:
>
> spytaj kogoś kto ma pojęcie o dobrych manierach.
Dziękuję, nie potrzebuję.
Natomiast Tobie przyda się to na pewno. Do Twoich rodziców nic nie mam
bo nie wiem jakie miałeś dzieciństwo.
Dla ich dobra mam tylko nadzieję że nie czytają pms ;)
-
38. Data: 2015-04-26 14:30:48
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Od: klaus <k...@p...onet.pl>
W dniu 26-04-2015 o 13:37, Adam pisze:
>> Z h pojawiły się właśnie 10 lat temu.
>> Akumulatory prawdopodobnie straciły część swojej pojemności ale
>> działają, w sensie spełniają swoje zadanie.
>
> Prawdziwe, japońskie.
>
> Jakiś Motor czy inny Auto-Świat pisał, że wymiany akumulatorów w
> najstarszych Priusach zdarzają się sporadycznie.
> Takiego bym kupił do codziennej jazdy w korkach, Pajerak nie jest zbyt
> ekonomiczny. Wersja Long z automatem, silnik 2.8TD, moja ciężka noga, i
> wychodzi czasem ponad 12l/100km.
>
W hybrydach plusem w jeździe miejskiej jest właśnie to że nawet duży
silnik ma akceptowalne spalanie (jak na moc/pojemność oczywiście)
właśnie m.in. dzięki temu że w korku nie pracuje.
Np ~300KM (3,3 litra) w mieście pali w granicach 10l/100km.
Dlatego jak masz budżet to polecam coś mocniejszego, w mieście co prawda
nie ma to znaczenia bo i tak rzadko potrzeba dużej mocy natomiast na
trasie wygoda np przy wyprzedzaniu jest znaczna.
-
39. Data: 2015-04-26 19:45:39
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "klaus" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mhil4e$no8$...@n...supermedia.pl...
> W dniu 26-04-2015 o 10:30, Cavallino pisze:
>>
>> spytaj kogoś kto ma pojęcie o dobrych manierach.
>
> Dziękuję, nie potrzebuję.
W sumie tak, tak jak nie ma potrzeby czytać bzdur wypisywanych przez Ciebie.
EOD.
-
40. Data: 2015-04-26 21:29:01
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2015-04-26 o 14:15, klaus pisze:
>>> Wróćmy zatem do pierwotnej kwestii z którą się nie zgodziłeś.
>>> Proszę Cię o odpowiedź na proste pytanie:
>>> Do czego służy pedał "gazu" w samochodzie z przekładnią CVT?
>>>
>> Do zwiększenia dawki paliwa co skutkuje zwiększeniem obrotów
>> co skutkuje zmianą przełożenia i zwiększeniem prędkości.
>>
> Czyli twierdzisz że naciskając pedał "gazu" w rozwiązaniu z CVT
> spodziewasz się zwiększenie dawki paliwa a nie zwiększenia prędkości?
> Bo o tym jest dyskusja.
Ja nie napisałem czego się spodziewam ale co nastąpi.
> Żonglowanie dawką paliwa i przełożeniem przez sterownik to tylko efekty
> pośrednie służące do osiągnięcia celu (czyli czegoś czego oczekujemy).
> Wydawało mi się to raczej oczywiste.
Masz rację. Wydawało ci się.
Pozdrawiam