  • 1. Data: 2013-03-28 12:34:11
    Temat: Czy "Smartfon" musi znaczyć złodziej?
    Od: Trybun <i...@y...com>

    Ma ktoś pomysł co jeszcze bym mógł zrobić na to żeby przestać okradanym
    przez swój telefon?

    Mam całkowicie wyłączony transfer danych, który włączam tylko w razie
    potrzeby, i po tym zaraz wyłączam. A poza tym transfer danych mam
    przypisany do karty Aero2, na karcie gsm tylko rozmowy i smsy. Dla
    pewności przed włączeniem transferu danych de-aktywuję kartę Orange na
    której mam rozmowy i sms-y. No i w 6 dni okazuje sie że telefon ukradł
    mi prawie 11 zł na transfer danych!! Co jeszcze mógłbym (poza wrzuceniem
    go pod tramwaj) zrobić żeby to bydle przestało mnie okradać?

  • 2. Data: 2013-03-28 12:40:05
    Temat: Re: Czy "Smartfon" musi znaczyć złodziej?
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-03-28 12:34, Trybun wrote:
> [...]
    > mi prawie 11 zł na transfer danych!! Co jeszcze mógłbym (poza wrzuceniem
    > go pod tramwaj) zrobić żeby to bydle przestało mnie okradać?

    Masz chyba sprzet na Androidzie, prawda?
    Nie wiem w jaki sposob wylaczasz transfer danych:
    1. w ustawianiach odptaszkowanie "transmisja danych po sieci komorkowej"
    lub cos podobnego w Twoim telefonie?
    2. zmiana APN przy pomocy widgetu badz aplikacji?
    Kiedys przekonalem sie, ze patent z APNem nie byl 100% szczelny,
    niektore aplikacje tak czy siak laczyly sie z siecia.
    Natomiast pierwszy punkt wg mnie powienien byc calkowicie szczelny.

  • 3. Data: 2013-03-28 12:57:25
    Od: Trybun <i...@y...com>

    W dniu 2013-03-28 12:40, atm pisze:

> [...]
    > niektore aplikacje tak czy siak laczyly sie z siecia.
    > Natomiast pierwszy punkt wg mnie powienien byc calkowicie szczelny.

    Tak, na Androidzie.. Tak, to odptaszkowanie transferu danych jest
    możliwe w kilku miejscach, belka powiadomień, ustawienia itd. i w
    kazdym u mnie jest odznaczone. Ustawienie APNu także zmieniłem, i przez
    dzień czy dwa faktycznie nie nabiło ani grosza, a teraz sprawdzam konto,
    no i szok! Wygląda na to że cały cykl pracy w tle dotyczący łączenia z
    netem idzie przez tą "zablokowaną" kartę Orange.

  • 4. Data: 2013-03-28 13:11:26
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Trybun nabazgrał(a):

> [...]
    > prawie 11 zł na transfer danych!! Co jeszcze mógłbym (poza wrzuceniem go
    > pod tramwaj) zrobić żeby to bydle przestało mnie okradać?

    Myślałem że ferie się skończyły i dzieci wróciły do szkoły ... :( biedne
    dziecko znowu ma problemik ...

  • 5. Data: 2013-03-28 13:30:32
    Od: "Kamil" <n...@g...com>

    Użytkownik "Trybun" napisał:

    > co ... zrobić żeby to bydle przestało mnie okradać?

    To nie telefon CIe okrada, ale "Twoja" sieć.

    Pzdr

  • 6. Data: 2013-03-28 13:53:44
    Od: Andrzej <n...@i...invalid>

    "Kamil" <n...@g...com> wrote:

    > To nie telefon CIe okrada, ale "Twoja" sieć.

    Eee tam. Przez wiekszosc czasu uzywam transmisji danych innego operatora i
    widzialbym, ze Orange cos kombinuje. Nie zdarzylo im sie zaiwanic chocby
    kilobajta z pakietu, gdy mialem wylaczona transmisje danych. Grosza tez
    nie.

  • 7. Data: 2013-03-28 14:00:56
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Andrzej nabazgrał(a):

> [...]
    > widzialbym, ze Orange cos kombinuje. Nie zdarzylo im sie zaiwanic chocby
    > kilobajta z pakietu, gdy mialem wylaczona transmisje danych. Grosza tez

    Mój 5 letni syn dostał smartfona i do tej pory o dziwo nawet 1g nie poleciał
    na pakiet danych, problem leży nie w sieci czy telefonie/systemie tylko
    osobie która go obsługuje.

  • 8. Data: 2013-03-28 15:47:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail i...@y...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > mi prawie 11 zł na transfer danych!! Co jeszcze mógłbym (poza wrzuceniem
    > go pod tramwaj) zrobić żeby to bydle przestało mnie okradać?

    Mi porasdzono ostatnio ustawienie APNów
    Dla aero to będzie "darmowy" - moze przy takim APNie z ORANGE nie bedzie ci
    sciągać.

    Ale cieszy mnie twój post - widac nie tylko ja nie dorosłem do inteligencji
    smartfonów...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

  • 9. Data: 2013-03-28 17:11:24
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2013-03-28 12:34, Trybun pisze:
> [...]
    > mi prawie 11 zł na transfer danych!! Co jeszcze mógłbym (poza wrzuceniem
    > go pod tramwaj) zrobić żeby to bydle przestało mnie okradać?

    zainstaluj sobie aplikacje, np. My Data Manager i sprawdz jakie
    aplikacje i ile3 i kiedy sciagaja Ci dane.
    Masz rozróznione opcje: Mobile/Roaming/WiFi i ladne statystyki okresowe
    i dzienne.

  • 10. Data: 2013-03-28 20:28:18
    Od: Trybun <i...@y...com>

    W dniu 2013-03-28 13:30, Kamil pisze:

    > To nie telefon CIe okrada, ale "Twoja" sieć.
    >
    > Pzdr

    Ale w jaki sposób? Zaznaczam że jest to telefon kupiony w sklepie, bez
    jakiejkolwiek modyfikacji operatora.