  • 1. Data: 2016-01-06 12:30:09
    Temat: Czuć paliwem w oleju....
    Od: markos <m...@w...pl>

    witam
    ostatnio przy mierzeniu oleju, na stalce wyczułem deikatny zapach
    paliwa, po odkreceniu korka tak samo. samochod audi b6 2.4 benzyna
    co to moze byc
    ps. jezdze na krotkich trasach ok 5 km

  • 2. Data: 2016-01-06 13:33:35
    Temat: Re: Czuć paliwem w oleju....
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 6 Jan 2016 12:30:09 +0100, markos napisał(a):

> [...]
    > ostatnio przy mierzeniu oleju, na stalce wyczułem deikatny zapach
    > paliwa, po odkreceniu korka tak samo. samochod audi b6 2.4 benzyna

    Paliwo przedostaje się do oleju, a na krótkich trasach nie ma okazji żeby z
    niego odparować.

    W zasadzie nie jest to nic złego, natomiast nie wiesz ile masz tego paliwa
    w oleju - jak w końcu rozgrzejesz silnik (i olej), to to całe paliwo
    odparuje i spadnie Ci poziom oleju o tyle ile było w nim tego paliwa.

  • 3. Data: 2016-01-06 13:40:30
    Od: markos <m...@w...pl>

    W dniu 2016-01-06 o 13:33, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > w oleju - jak w końcu rozgrzejesz silnik (i olej), to to całe paliwo
    > odparuje i spadnie Ci poziom oleju o tyle ile było w nim tego paliwa.

    hmm to sprawdzić olej jak sie silnik rozgrzeje ? wtedy chyba bedzie sam olej

  • 4. Data: 2016-01-06 15:00:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik markos m...@w...pl ...

    > hmm to sprawdzić olej jak sie silnik rozgrzeje ? wtedy chyba bedzie
    > sam olej

    Pojezdzic kiedys troche dłużej i dalej.

  • 5. Data: 2016-01-06 15:08:58
    Od: markos <m...@w...pl>

    W dniu 2016-01-06 o 15:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik markos m...@w...pl ...

    > Pojezdzic kiedys troche dłużej i dalej.

    ale tak to nie powinno nic nie niepokoic tak?

  • 6. Data: 2016-01-06 15:17:42
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 6 Jan 2016 15:08:58 +0100, markos napisał(a):

    > ale tak to nie powinno nic nie niepokoic tak?

    To normalny objaw w niedogrzanych samochodach

  • 7. Data: 2016-01-06 19:29:49
    Od: Scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 2016-01-06 o 12:30, markos pisze:
> [...]
    > ostatnio przy mierzeniu oleju, na stalce wyczułem deikatny zapach
    > paliwa, po odkreceniu korka tak samo. samochod audi b6 2.4 benzyna

    Jak napisano: typowy objaw samochodów eksploatowanych "w mieście".
    Miałem rózne audice, i bardziej czuć było paliwo w V-kach -ponoć
    "luźniej pasowane" . Zupą spod korka nie śmierdziało tylko jak się
    pojeździło dłużej.
    Jak to wpływa na wlasciwości smarne oleju - pojęcia nie mam, ale sądzę,
    że że w ogólnej ilości oleju będzie paliwa pewnie w mililitrach. Sam się
    tym nie martwiłem.