eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzęści elektroniczne - sklep [offtop]
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 159

  • 81. Data: 2020-09-18 10:21:02
    Temat: Re: Części elektroniczne - sklep [offtop]
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:rk0o48$3h314$...@p...wsisiz.edu.pl.
    ..
    Włodzimierz Wojtiuk wrote:
    >> Na lampach do Szarotki czy Pioniera można zarobić
    >> Na częściach CEMI też

    >Lampy NOS zrozumiem, ale po co komu części CEMI?

    A po co komu obraz Rembrandta ? :-)

    J.


  • 82. Data: 2020-09-18 10:28:49
    Temat: Re: Części elektroniczne - sklep [offtop]
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 17/09/2020 19:37, sundayman wrote:
    >
    > W Łodzi mamy w tej chwili kilka sklepów. Wekton, 3 sklepy Zieleniewicz i
    > jeszcze kilka innych. Mówię o tych stricte elektronicznych, bo sklepów
    > "elektrotechnicznych" jest znacznie więcej.

    Czy TME jeszcze sprzedaje "ze sklepu" czy już tylko internet?
    Za dawnych czasów w PL byłem tam stałym gościem.

    c.



  • 83. Data: 2020-09-18 10:33:47
    Temat: Re: Części elektroniczne - sklep [offtop]
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:rk0nls$3h314$...@p...wsisiz.edu.pl.
    ..
    yabba wrote:
    >> Drobni serwisanci, elektronicy pracujący w terenie, hobbyści i
    >> inni, którzy potrzebują części na już, a nie na jutro.

    >Hobbyści potrzebują części na już? A którą część ciała im rozerwie,
    >jak paczka przyjedzie za dwa dni?

    No widzisz - jak mi sie telewizor popsul w piatek, to "potrzebowalem"
    na juz.
    I bylbym juz wiecej nie potrzebowal, ale akurat nowy telewizor w MM
    byl w dobrej cenie, ale zarezerowany, w innym sklepie drozszy, w
    trzecim - jakas podejrzana oferta.

    Na szczescie to tylko opornik polecial, wiec naprawilem na czesciach z
    szuflady i nadal ogladam kineskop :-)

    >Serwisanci urządzeń przemysłowych to inna bajka -- tylko że jeśli
    >uszkodzony układ wstrzymuje produkcję, to w magazynie podręcznym
    >powinien być dostępny jego egzemplarz zapasowy, albo co najmniej
    >krytyczne moduły. Wpada gość razem z futryną i bez zatrzymywania
    >wymienia na nowe. Diagnozę uszkodzenia i ew. naprawę modułu może
    >sobie zrobić off-line, jak ktoś nie może zasnąć.

    Raczej nie robi, bo dobrze zyje z wymiany modulow.

    >> Stosunek kosztów roboczogodziny serwisanta, kosztów dojazdu, cen
    >> części zamiennych i zwykle braku ich dostępności "od ręki" wychodzą
    >> niekorzystne wobec ceny nowej pralki.

    >Naprawiał mi facio firmowego laptopa, całą płytę główną wymienił bez
    >szukania dokładnej przyczyny problemu. Czas nas obu był cenny i nawet
    >bym mu na to nie pozwolił. Płyta przyszła kurierem
    >super-turbo-ekspres z Holandii, bo po co to magazynować w Polsce?

    Dell ma "Next Business Day" gwarancje, za doplatą.
    Nie dojdzie tak szybko.

    A reszta holoty ... prosze spakowac laptopa i czekac na kuriera.
    Odeslemy naprawiony za 2 tygodnie.

    Naprawa plyt glownych ... zajecie dla prawdziwych fachowcow-hobbystow.

    >> Serwisant musi przyjechać raz i ocenić uszkodzenie, zamówić części
    >> i przyjechać ponownie po kilku dniach na końcową naprawę, a to są
    >> kolejne

    Chyba, ze ma samochodzie wszystkie mozliwe, lub choc popularne
    czesci.

    >> koszty. Klient zwykle nie chce czekać tygodnia na naprawę pralki i
    >> płacić 1/3 ceny nowej.

    Producenci to wiedza, i w zasadzie juz nie przewiduja serwisu.

    >Bo klientowi czasem robota stoi i ponosi wymierne straty z tytułu jej
    >niewykonywania. Pół biedy, jeśli "tylko" chodzi o stawki godzinowe,
    >ale kara umowna też się może przyplątać. Mam dla serwisanta pół
    >godziny, to do jakiego on ma sklepu jechać i po jaką część?

    Taa, zabierz programiscie laptopa na 2 tygodnie ...


    J.


  • 84. Data: 2020-09-18 10:38:35
    Temat: Re: Części elektroniczne - sklep [offtop]
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:rk0mhu$3h02g$...@p...wsisiz.edu.pl.
    ..
    Marek wrote:
    >> Koszty hobby są rozciągliwe.

    >Koszty kosztami, ale pozostaje też dostępna oferta. Po co się ma
    >hobbysta ograniczać do konstrukcji na BC107, skoro w Mouserze czekają
    >na niego elementy z dopiskiem "New!", często wprowadzone na rynek
    >tydzień albo dwa temu?

    A beda potem dostepne ?

    >Niech sobie kupi jakąś fajną kostkę ze stajni LTC, pobawi się nią,
    >popatrzy, jak cywilizowani ludzie *dziś* rozwiązują interesujące go
    >problemy. Rozwinie się, krótko mówiąc.

    No coz - sporo chinskich ladowarek i zasilaczy malej mocy ciagle na
    tranzystorach.
    Swietlowki kompaktowe to chyba ciagle w wiekszosci - choc od dawna juz
    nie kupuje.

    >Inaczej będzie spędzał życie na budowie piętnastej wersji zegara na
    >Nixie, ale za to jakiej taniej!

    Skoro mu sie podobaja ... bo co - ten uklad LTC bedzie ładniej czas
    wyswietlał ? :-)

    P.S. Tego uwielbiena dla Nixie nie rozumiem. A i lampy trudno kupic i
    drogie.
    No ale co kupic sobie zegarek za 20 zl, czy zrobic na Raspberry z
    wyswietlaczem ?


    J.


  • 85. Data: 2020-09-18 10:42:35
    Temat: Re: Części elektroniczne - sklep [offtop]
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:rk0m30$3gune$...@p...wsisiz.edu.pl.
    ..
    >Ludkowie szanowni, zacznijcie liczyć. Godzina przy pensji minimalnej
    >to 12 złotych, kurier 12.90. Naprawdę w godzinę obrócicie do tego
    >sklepu i z powrotem i naprawdę zarabiacie pensję minimalną?

    To nie znaczy, ze jak nie pojedziesz do sklepu, to od razu zarobisz 25
    zl.

    >A pytam tylko o czas, bo dodając do tego koszty paliwa czy nawet
    >bilet na komunikację miejską za 3 zeta w jedną stronę to już w ogóle
    >wychodzą jakieś ekonomiczne kwadratowe jaja.

    No chyba, ze ktos ma miesieczny, albo sobie pojedzie po drodze i
    nadrobi raptem 3 km ... plus 3.30 za parkowanie :-)

    A kurier ... chce odwiedzic w domu gdy ty w pracy itp ...

    J.



  • 86. Data: 2020-09-18 10:44:51
    Temat: Re: Części elektroniczne - sklep [offtop]
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:rk0f6e$qt3$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    W dniu 2020-09-17 o 18:59, J.F. pisze:
    >> Trafiles na jakąs felerna serie, czy faktycznie mialy np 2% brakow
    >> ?

    >Stosowaliśmy bufor UCY7407 z wyjściem OC specyfikowanym do 30V do
    >sterowania PNP włączającym VPP (do 25V).

    Aaa, czyli "wysrubowane parametry" :-)

    >Te padały, ale jak już zmieniliśmy UCY na SN to dla wszystkich.

    Ale reszta byla dobra, wiec niepotrzebnie sie kosztowaliscie.

    Inna sprawa, ze te SN coraz tansze byly ... ale to juz raczej po 1990.

    J.


  • 87. Data: 2020-09-18 10:47:46
    Temat: Re: Części elektroniczne - sklep [offtop]
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 18-09-2020 o 00:37, Marek pisze:
    > On Fri, 18 Sep 2020 00:23:54 +0200, Piotr Wyderski
    > <p...@n...mil> wrote:
    >> > Niektórych urządzeń, jak na przykład zasilaczy małej mocy, nie
    >>> opłaca
    >> > się naprawiać, nawet jakby części były za darmo. Cena nowego z
    >>> gwarancją
    >> > jest czasem niższa niż minimalna płaca za roboczogodzinę.
    >
    >> No, wreszcie ktoś to napisał. :-)
    >
    > Ale zdajesz sobie sprawę, że kupując nowy powodujesz, że stary ląduje na
    > wysypisku w Afryce, zatruwając ichniejszy ekosystem?
    >

    A co można zrobić z przykładowym starym zasilaczem? Obudowa sklejona,
    elementy zalane twardą masą. Teraz wymienię kondensatory, a po pół roku
    wysiądzie przegrzany półprzewodnik lub transformator. Naprawa jest więc
    fizycznie bardzo trudna, a czasem dostęp do specyficznych elementów
    robionych tylko na zamówienie jest niemożliwy.

    I jeszcze to zdziwienie klienta, dlaczego naprawa zasilacza jest
    kilkukrotnie droższa od wymiany na taki sam nowy z gwarancją.
    Też nie lubię wyrzucać rzeczy i zaśmiecać planety, ale rozwiązania
    systemowe uniemożliwiają łatwe i tanie naprawy

    yabba


  • 88. Data: 2020-09-18 11:07:42
    Temat: Re: Części elektroniczne - sklep [offtop]
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 18-09-2020 o 00:23, Piotr Wyderski pisze:
    > yabba wrote:
    >
    >> Drobni serwisanci, elektronicy pracujący w terenie, hobbyści i inni,
    >> którzy potrzebują części na już, a nie na jutro.
    >
    > Hobbyści potrzebują części na już? A którą część ciała im rozerwie, jak
    > paczka przyjedzie za dwa dni?

    Może chce polutować sobie układ dzisiaj lub jutro, bo ma akurat wolny
    czas na swoje hobby. Jak paczka z opornikiem przyjdzie za 2 dni, to
    będzie musiał czekać do następnej wolnej chwili: następny weekend,
    następny urlop itp.

    Serwisanci urządzeń przemysłowych to inna
    > bajka -- tylko że jeśli uszkodzony układ wstrzymuje produkcję, to w
    > magazynie podręcznym powinien być dostępny jego egzemplarz zapasowy,
    > albo co najmniej krytyczne moduły. Wpada gość razem z futryną i bez
    > zatrzymywania wymienia na nowe. Diagnozę uszkodzenia i ew. naprawę
    > modułu może sobie zrobić off-line, jak ktoś nie może zasnąć.
    >

    A co się stanie właścicielowi fabryki jak poczeka 2 dni na przyjście
    paczki z elementami? Tak wiem: straty, kary umowne. Ale niech ma zapas
    gotówki na takie okazje lub niech nie podpisuje umów z karami. ;)

    Pomiędzy elektronikiem hobbystą, a serwisem automatyki w fabryce
    (elektrowni atomowej jeszcze nie mamy) jest cała masa klientów i
    sprzętu, którzy chcą szybkiej naprawy, a nie posiadają budżetu na
    utrzymywanie zamiennych modułów do pojedynczych niekrytycznych systemów.

    >> Stosunek kosztów roboczogodziny serwisanta, kosztów dojazdu, cen
    >> części zamiennych i zwykle braku ich dostępności "od ręki" wychodzą
    >> niekorzystne wobec ceny nowej pralki.
    >
    > Naprawiał mi facio firmowego laptopa, całą płytę główną wymienił bez
    > szukania dokładnej przyczyny problemu. Czas nas obu był cenny i nawet
    > bym mu na to nie pozwolił. Płyta przyszła kurierem super-turbo-ekspres z
    > Holandii, bo po co to magazynować w Polsce?
    >

    Jaki był stosunek kosztów płyty głównej do całości laptopa? Bliżej 1/10
    czy bliżej 1/2?

    >> Serwisant musi przyjechać raz i ocenić uszkodzenie, zamówić części i
    >> przyjechać ponownie po kilku dniach na końcową naprawę, a to są
    >> kolejne koszty. Klient zwykle nie chce czekać tygodnia na naprawę
    >> pralki i płacić 1/3 ceny nowej.
    >
    > Bo klientowi czasem robota stoi i ponosi wymierne straty z tytułu jej
    > niewykonywania. Pół biedy, jeśli "tylko" chodzi o stawki godzinowe, ale
    > kara umowna też się może przyplątać. Mam dla serwisanta pół godziny, to
    > do jakiego on ma sklepu jechać i po jaką część?
    >

    Jak sobie wyobrażasz posiadanie przez serwisanta podręcznego magazynu z
    wszystkimi wymienialnymi częściami do wszystkich modeli pralek?

    >> Niektórych urządzeń, jak na przykład zasilaczy małej mocy, nie opłaca
    >> się naprawiać, nawet jakby części były za darmo. Cena nowego z
    >> gwarancją jest czasem niższa niż minimalna płaca za roboczogodzinę.
    >

    Żałuję, że producenci takich urządzeń specjalnie oszczędzają na
    konstrukcji, co powoduje skracanie żywotności. Nawet jak chcę kupić
    droższy i długowieczny zasilacz, to nigdy nie mam pewności co trafię w
    pudełku.


    yabba



  • 89. Data: 2020-09-18 12:10:18
    Temat: Re: Części elektroniczne - sklep [offtop]
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 18-09-2020 o 10:33, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Piotr Wyderski"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:rk0nls$3h314$...@p...wsisiz.edu.pl.
    ..
    > yabba wrote:
    >>> Drobni serwisanci, elektronicy pracujący w terenie, hobbyści i inni,
    >>> którzy potrzebują części na już, a nie na jutro.
    >
    >> Hobbyści potrzebują części na już? A którą część ciała im rozerwie,
    >> jak paczka przyjedzie za dwa dni?
    >
    > No widzisz - jak mi sie telewizor popsul w piatek, to "potrzebowalem" na
    > juz.
    > I bylbym juz wiecej nie potrzebowal, ale akurat nowy telewizor w MM byl
    > w dobrej cenie, ale zarezerowany, w innym sklepie drozszy, w trzecim -
    > jakas podejrzana oferta.
    >
    > Na szczescie to tylko opornik polecial, wiec naprawilem na czesciach z
    > szuflady i nadal ogladam kineskop :-)
    >
    >> Serwisanci urządzeń przemysłowych to inna bajka -- tylko że jeśli
    >> uszkodzony układ wstrzymuje produkcję, to w magazynie podręcznym
    >> powinien być dostępny jego egzemplarz zapasowy, albo co najmniej
    >> krytyczne moduły. Wpada gość razem z futryną i bez zatrzymywania
    >> wymienia na nowe. Diagnozę uszkodzenia i ew. naprawę modułu może sobie
    >> zrobić off-line, jak ktoś nie może zasnąć.
    >
    > Raczej nie robi, bo dobrze zyje z wymiany modulow.
    >
    >>> Stosunek kosztów roboczogodziny serwisanta, kosztów dojazdu, cen
    >>> części zamiennych i zwykle braku ich dostępności "od ręki" wychodzą
    >>> niekorzystne wobec ceny nowej pralki.
    >
    >> Naprawiał mi facio firmowego laptopa, całą płytę główną wymienił bez
    >> szukania dokładnej przyczyny problemu. Czas nas obu był cenny i nawet
    >> bym mu na to nie pozwolił. Płyta przyszła kurierem super-turbo-ekspres
    >> z Holandii, bo po co to magazynować w Polsce?
    >
    > Dell ma "Next Business Day" gwarancje, za doplatą.
    > Nie dojdzie tak szybko.
    >
    > A reszta holoty ... prosze spakowac laptopa i czekac na kuriera.
    > Odeslemy naprawiony za 2 tygodnie.
    >
    > Naprawa plyt glownych ... zajecie dla prawdziwych fachowcow-hobbystow.
    >
    >>> Serwisant musi przyjechać raz i ocenić uszkodzenie, zamówić części i
    >>> przyjechać ponownie po kilku dniach na końcową naprawę, a to są kolejne
    >
    > Chyba, ze ma samochodzie wszystkie mozliwe, lub choc popularne czesci.
    >

    Już o tym pisałem. Wspólne i pasujące mogą być węże do wody i
    kondensatory odkłócające. Może jeszcze pomp wodnych będzie poniżej 20
    głównych typów, a odmiany da się jakoś dopasować na miejscu.
    Nawet w obrębie jednego modelu pralki mogą być różne elementy zależnie
    od serii produkcyjnej/rynku zbytu.


    yabba


  • 90. Data: 2020-09-18 13:18:44
    Temat: Re: Części elektroniczne - sklep [offtop]
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-09-18 o 09:31, Mateusz Viste pisze:
    > 2020-09-17 o 23:56 +0200, Piotr Wyderski napisał:
    >> Piotr Gałka wrote:
    >>
    >>> Pominąłem kwestię czasu bo wybierając coś w sieci też trzeba trochę
    >>> czasu na to poświęcić :(
    >>
    >> Trzeba poświęcić dokładnie tyle samo czasu, co wybierając w sklepie.
    >
    > Otóż to. Tyle, że bez dojazdu i ubierania kurtki - a i wybieranie myszką
    > jednak szybsze i wygodniejsze niż hasać po półeczkach czy dopytywać
    > stażystę co to ambitnie próbuje wcisnąć NPN zamiast PNP bo akurat takie
    > znalazł a "panie przecież to też się da połączyć, w szkole mówili,
    > narysuję panu".
    >
    >>> A już szczególnie jak jest potrzebne coś za 3zł dostępne na
    >>> alledrogo i człowiek się uprze, żeby znaleźć to akurat u takiego
    >>> sprzedawcy, u którego da się do 40zł dobrać coś co nie jest całkiem
    >>> nieprzydatne :)
    >>
    >> No, ale przecież jest "taniej"...
    >>
    >> Ludkowie szanowni, zacznijcie liczyć. Godzina przy pensji minimalnej
    >> to 12 złotych, kurier 12.90. Naprawdę w godzinę obrócicie do tego
    >> sklepu i z powrotem i naprawdę zarabiacie pensję minimalną?
    >
    > Na to właśnie starałem się zwrócić uwagę Piotra.

    Zaczyna wyglądać, jakbym ja gdzieś napisał, że jest sens jechać do
    sklepu stacjonarnego, a ja jedynie podałem jeden argument dlaczego nie
    ma sensu i pominąłem drugi.
    P.G.

strony : 1 ... 8 . [ 9 ] . 10 ... 16


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: