  • 61. Data: 2020-09-17 21:43:37
    Temat: Re: Części elektroniczne - sklep [offtop]
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 17 Sep 2020 14:45:42 +0200, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Jeśli potrzebuję coś o godz. 19 to nie będzie jutro, tylko
    > ewentualnie
    > pojutrze. Nie raz i nie dwa zapieprzam do sklepu po coś, żeby nie
    > czekać. Bogu dziękuję, że mam niedaleko ten Wekton, nie raz mi to
    > dupę
    > uratowało.

    No właśnie - jako lokalny klient Wektona jak go oceniasz w porównaniu
    z innymi sklepami? Ma jakąś inną w Łodzi stacjonarną konkurencję?
    A może znasz podobny sklep w innym mieście?

    --
    Marek

  • 62. Data: 2020-09-17 21:45:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    Koszty hobby są rozciągliwe.

    --
    Marek

  • 63. Data: 2020-09-17 21:59:11
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-09-17 o 18:59, J.F. pisze:
    > Trafiles na jakąs felerna serie, czy faktycznie mialy np 2% brakow ?

    Stosowaliśmy bufor UCY7407 z wyjściem OC specyfikowanym do 30V do
    sterowania PNP włączającym VPP (do 25V).
    Te padały, ale jak już zmieniliśmy UCY na SN to dla wszystkich.
    P.G.

  • 64. Data: 2020-09-17 23:45:00
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Queequeg wrote:

    > Potrzebujesz rezystora za 1 zł i płacisz za niego finalnie 10 zł, albo
    > dokładasz inne rzeczy, których normalnie byś nie kupił, żeby dobić do 40
    > zł (albo żeby koszt wysyłki aż tak nie bolał).

    Kiedyś zdarzyło mi się dorzucić pojemnik na mocz, by zoptymalizować
    koszty transportu. Kosztował dokładnie brakujący 1 zł. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 65. Data: 2020-09-17 23:56:45
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotr Gałka wrote:

    > Pominąłem kwestię czasu bo wybierając coś w sieci też trzeba trochę
    > czasu na to poświęcić :(

    Trzeba poświęcić dokładnie tyle samo czasu, co wybierając w sklepie.
    Nie jedziesz przecież po "jakiś opornik", tylko po element spełniający
    wymagania. "Jakiś" to masz w szufladzie i jechać nigdzie nie musisz. Jak
    bez lektury datasheetu będziesz wiedział, że element te wymagania
    spełnia? A jak już wiesz, że spełnia, to go dodajesz do koszyka i
    przechodzisz do kolejnego zadania.

    > A już szczególnie jak jest potrzebne coś za 3zł dostępne na alledrogo i
    > człowiek się uprze, żeby znaleźć to akurat u takiego sprzedawcy, u
    > którego da się do 40zł dobrać coś co nie jest całkiem nieprzydatne :)

    No, ale przecież jest "taniej"...

    Ludkowie szanowni, zacznijcie liczyć. Godzina przy pensji minimalnej to
    12 złotych, kurier 12.90. Naprawdę w godzinę obrócicie do tego sklepu i
    z powrotem i naprawdę zarabiacie pensję minimalną? A pytam tylko o czas,
    bo dodając do tego koszty paliwa czy nawet bilet na komunikację miejską
    za 3 zeta w jedną stronę to już w ogóle wychodzą jakieś ekonomiczne
    kwadratowe jaja.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 66. Data: 2020-09-18 00:04:44
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > Koszty hobby są rozciągliwe.

    Koszty kosztami, ale pozostaje też dostępna oferta. Po co się ma
    hobbysta ograniczać do konstrukcji na BC107, skoro w Mouserze czekają na
    niego elementy z dopiskiem "New!", często wprowadzone na rynek tydzień
    albo dwa temu?

    Niech sobie kupi jakąś fajną kostkę ze stajni LTC, pobawi się nią,
    popatrzy, jak cywilizowani ludzie *dziś* rozwiązują interesujące go
    problemy. Rozwinie się, krótko mówiąc. Inaczej będzie spędzał życie na
    budowie piętnastej wersji zegara na Nixie, ale za to jakiej taniej!

    Pozdrawiam, Piotr

  • 67. Data: 2020-09-18 00:23:54
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    yabba wrote:

    > Drobni serwisanci, elektronicy pracujący w terenie, hobbyści i inni,
    > którzy potrzebują części na już, a nie na jutro.

    Hobbyści potrzebują części na już? A którą część ciała im rozerwie, jak
    paczka przyjedzie za dwa dni? Serwisanci urządzeń przemysłowych to inna
    bajka -- tylko że jeśli uszkodzony układ wstrzymuje produkcję, to w
    magazynie podręcznym powinien być dostępny jego egzemplarz zapasowy,
    albo co najmniej krytyczne moduły. Wpada gość razem z futryną i bez
    zatrzymywania wymienia na nowe. Diagnozę uszkodzenia i ew. naprawę
    modułu może sobie zrobić off-line, jak ktoś nie może zasnąć.

    > Stosunek kosztów roboczogodziny serwisanta, kosztów dojazdu, cen części
    > zamiennych i zwykle braku ich dostępności "od ręki" wychodzą
    > niekorzystne wobec ceny nowej pralki.

    Naprawiał mi facio firmowego laptopa, całą płytę główną wymienił bez
    szukania dokładnej przyczyny problemu. Czas nas obu był cenny i nawet
    bym mu na to nie pozwolił. Płyta przyszła kurierem super-turbo-ekspres z
    Holandii, bo po co to magazynować w Polsce?

    > Serwisant musi przyjechać raz i ocenić uszkodzenie, zamówić części i
    > przyjechać ponownie po kilku dniach na końcową naprawę, a to są kolejne
    > koszty. Klient zwykle nie chce czekać tygodnia na naprawę pralki i
    > płacić 1/3 ceny nowej.

    Bo klientowi czasem robota stoi i ponosi wymierne straty z tytułu jej
    niewykonywania. Pół biedy, jeśli "tylko" chodzi o stawki godzinowe, ale
    kara umowna też się może przyplątać. Mam dla serwisanta pół godziny, to
    do jakiego on ma sklepu jechać i po jaką część?

    > Niektórych urządzeń, jak na przykład zasilaczy małej mocy, nie opłaca
    > się naprawiać, nawet jakby części były za darmo. Cena nowego z gwarancją
    > jest czasem niższa niż minimalna płaca za roboczogodzinę.

    No, wreszcie ktoś to napisał. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 68. Data: 2020-09-18 00:26:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Wyderski napisał:

    > Kiedyś zdarzyło mi się dorzucić pojemnik na mocz, by zoptymalizować
    > koszty transportu. Kosztował dokładnie brakujący 1 zł. :-)

    Słusznie, szkoda olewać nawet drobną oszczędność.

    --
    Jarek

  • 69. Data: 2020-09-18 00:31:34
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Włodzimierz Wojtiuk wrote:

    > Na lampach do Szarotki czy Pioniera można zarobić
    > Na częściach CEMI też

    Lampy NOS zrozumiem, ale po co komu części CEMI?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 70. Data: 2020-09-18 00:32:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 18 Sep 2020 00:04:44 +0200, Piotr Wyderski
> [...]
    > czekają na
    > niego elementy z dopiskiem "New!", często wprowadzone na rynek

    Powiedz to koledze Atlantisowi budującego stare konstrukcje na
    starych (oryginalnych) układach :)

    --
    Marek