eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzęści elektroniczne - sklep [offtop] › Re: Części elektroniczne - sklep [offtop]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED.h82-143-146-166-s
    tatic.e-wro.net.pl!not-for-mail
    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Części elektroniczne - sklep [offtop]
    Date: Fri, 18 Sep 2020 00:23:54 +0200
    Organization: http://www.wit.edu.pl
    Message-ID: <rk0nls$3h314$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    References: <e...@g...com>
    <5f628aea$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 17 Sep 2020 22:23:56 -0000 (UTC)
    Injection-Info: portraits.wsisiz.edu.pl;
    posting-host="h82-143-146-166-static.e-wro.net.pl:82.143.146.166";
    logging-data="3705892"; mail-complaints-to="a...@w...edu.pl"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.12.0
    In-Reply-To: <5f628aea$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Language: en-US
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:757187
    [ ukryj nagłówki ]

    yabba wrote:

    > Drobni serwisanci, elektronicy pracujący w terenie, hobbyści i inni,
    > którzy potrzebują części na już, a nie na jutro.

    Hobbyści potrzebują części na już? A którą część ciała im rozerwie, jak
    paczka przyjedzie za dwa dni? Serwisanci urządzeń przemysłowych to inna
    bajka -- tylko że jeśli uszkodzony układ wstrzymuje produkcję, to w
    magazynie podręcznym powinien być dostępny jego egzemplarz zapasowy,
    albo co najmniej krytyczne moduły. Wpada gość razem z futryną i bez
    zatrzymywania wymienia na nowe. Diagnozę uszkodzenia i ew. naprawę
    modułu może sobie zrobić off-line, jak ktoś nie może zasnąć.

    > Stosunek kosztów roboczogodziny serwisanta, kosztów dojazdu, cen części
    > zamiennych i zwykle braku ich dostępności "od ręki" wychodzą
    > niekorzystne wobec ceny nowej pralki.

    Naprawiał mi facio firmowego laptopa, całą płytę główną wymienił bez
    szukania dokładnej przyczyny problemu. Czas nas obu był cenny i nawet
    bym mu na to nie pozwolił. Płyta przyszła kurierem super-turbo-ekspres z
    Holandii, bo po co to magazynować w Polsce?

    > Serwisant musi przyjechać raz i ocenić uszkodzenie, zamówić części i
    > przyjechać ponownie po kilku dniach na końcową naprawę, a to są kolejne
    > koszty. Klient zwykle nie chce czekać tygodnia na naprawę pralki i
    > płacić 1/3 ceny nowej.

    Bo klientowi czasem robota stoi i ponosi wymierne straty z tytułu jej
    niewykonywania. Pół biedy, jeśli "tylko" chodzi o stawki godzinowe, ale
    kara umowna też się może przyplątać. Mam dla serwisanta pół godziny, to
    do jakiego on ma sklepu jechać i po jaką część?

    > Niektórych urządzeń, jak na przykład zasilaczy małej mocy, nie opłaca
    > się naprawiać, nawet jakby części były za darmo. Cena nowego z gwarancją
    > jest czasem niższa niż minimalna płaca za roboczogodzinę.

    No, wreszcie ktoś to napisał. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: