-
41. Data: 2011-11-11 00:21:53
Temat: Re: Czerwona pieknosc
Od: "Tytus z domQ" <t...@g...pl>
Siemka
*** "Kuczu"
Ale po co ? Zajrzyj do watku.
Ale pokaz mi bo pacze i nie widze
*** Nie tylko Brembo istnieja w sporcie. Sam to stwierdziles wspominajac o
Nissinach.
W sporcie nie widzialem...
*** A Brembo, nawiasem mowiac, jest dostawca hamulcow dla HD. To
tak wspominam zeby dac Ci satysfakcje i upust Twoim problemom z Harleyami.
Napisz mi cos czego nie wiem o HD - najlepiej o jakis niezawodnych elemetach
tej marki ale nie o tych made in UE/Japan
*** Wow. Widze ze chyba gosc z fredzlami Cie kiedys skrzywdzil bo masz
straszny uraz.
Sam sie skrzywdzilem - mialem KHI i na dodatek z frendzlami i do dzis mam
traume...jedyne co mnie tlumaczy to fakt ze to bledy mlodosci porownywalne
do pierwszego malzenstwa
*** A o Ducu z poczatku watku to juz tu dawno nie rozmawiamy.
Powaznie - a ja myslalem ze rozmawiamy o plagiacie ktora marne 1199
popelnilo na nowatorskich rozwiazaniach z USA
*** Nie, pisales od poczatku ze ZTL jest chujowe bo ma zle chlodzenie. I
tylko do tego sie odnosilem. To Ty skreciles na tor bo brakowalo Ci
argumentow.
I nadal tak uwazam - jest slabe bo po pierwsze to zelazko do montazu zacisku
zamontowane miedzy lagami zwieksza mase nieresorowana, po drugie zacisk od
osi kolejowej musi byc bo przy tej wielkosci klockow mniejszy zagotuje
momentalnie plyn. O zmianach w cisnieniu w oponach tez slowko trzeba rzec bo
tarcza oddaje cieplo na maksa prosto w felge - a kazdy wie jak to jest z
cisnieniem w oponach na torze i jak to wplywa na zachowanie moto - prawda
Kuczu ze wiesz???
Mnie nie rajcuje ogladanie motocykli w telewizji. Mam ich dosyc u siebie
,w garazu.
Masz juz 1199 w garazu - to fajnie u mnie tylko monstery, czolgi i
driftowozy...
***Nie, sucha miska jest bardzo dobra w sporcie, lepsza niz mokra, silnik
motocykla z sucha miska jest niemal niewrazliwy na mocne przechyly
boczne, stoppie i wheelie.
Nie zapomniales o dodatkowej masie i skomplikowaniu ukladu???
Hint: technika jazdy polegajaca na maksymalnym wykorzystaniu mocy motocykla
nie przewiduje uniesienia kola przedniego wiekszego niz 10 cm i to przy
starcie a unoszenie tylnego nie wchodzi wogole w gre i jest powaznym
sygnalem o zlym ustawieniu zawieszenia.
Problem smarowania przy bocznych przechylach rozwiazuje sie ksztaltem
miski - znaczy sie nie wiem na pewno bo jeszcze nie czytalem w internecie
albo mi na stacji nie powiedzieli
***Chlopie ! Jebnij sie w czolo ! Ja nie jestem dealerem marki, nie jestem
jebnietym fanem (jak AZ z KHI).
I ja i AZ to zauwazylismy...
***Po prostu probuje wylumaczyc czasami czemu uwazam cos za rozsadne. Nie
podoba sie to nie ! Napisz moze do Erica Buella i jemu sie zal.
Rozumiem (by Charlie - Two and half Men). a p.Buell jest dla mnie malym
siurkiem ktory dla paru groszy zamordowal swoje dziecko.
***Aczkolwiek VTR, technicznie fajnym motocyklem jest.
Powaznie??? slaby silnik - nieszczegolne hamulce, malo agresywna geometria,
zawias bez regulacji ale bez poprawek da sie zjechac z gorki - oczywiscie
nie za stromej i z mala pasazerka
*** Bylo rozjasnic mi w glowie na poczatku. Jak sam stwierdziles nie jestem
specem od SBK/GP/WSBK itp. Naucz sie zadawac pytania.
Przepraszam - nieslusznie zalozylem ze jesli ktos pisze na jakis temat to ma
choc sladowe pojecie o czym...
*** Bo wiecej niz 330 mm + zacisk nie miesci sie w feldze 17". Proste.
To w sporcie nie jezdza na felgach 16,5 cala???
*** No i gratuluje. Ale jak to zmienia Twoja znajomosc techniki motocyklowej
Smigales po torze swoim VTR czy dwudziestoma roznymi motocyklami serii
SBK ?
Swoja ale patrzylem na innych - na GS500, FZS600, Monster600, 1198,
GSX-R1000 i 1300, CBF1300, CBR1000RR, AT750 i mase innych
I widzialem jak hamuja jak przyspieszaja, jak mnie wyprzedzaja - czasem ja
ich a to nieco sie rozni od obserwacji poczynionej w garazu - chocby nie
wiem jak wielki byl...
***Ja lecialem kilka razy samolotem. Jestem juz specem od techniki
lotniczej ??
Leciales za sterami??? no bo chyba nie byles stewardesa???
To chyba nazywa sie roznica miedzy ownerem a userem?
*** Nie. Nie jeszdzilem po torze bo mnie to nie kreci i juz. Czy to oznacza
> ze nie mam prawa miec pojecia o technice ? Gdy bedziemy rozmawiac o
> technice pokonywania zakretow to chetnie i z szacunkiem Cie wyslucham.
Znasz sie na budowie i tego nie neguje, a nawet uwazam ze jestes szpec, ale
dowodzisz nie masz pojecia o z deka bardziej efektywnym wykorzystaniu
motocykla. A jak juz pisalem - wyjazd na tor powoduje ze okazuje sie ze
moto: nie skreca, nie hamuje, nie przyspiesza. Oczywiscie czesc z tego to
braki w umiejetnosciach kierowcy. Ale nasze tory weryfikuja tez sprzet. Tu
zawias buja jak u w transatlantyckim KHI tam hamulce sie zagotowaly etc a na
codzien to takie porzadne moto bylo...
No i nie dam sie przekonac do wywazania otwartych drzwi w typie - zamiast
dwoch 320mm zeliwnych tarcz zastosujemy jedna ZTL
BTW jakich sil trzeba uzyc zeby z takim kawalem zelastwa oddalonym tyle od
osi kola skrecic???
--
Pozdrawiam
Tytus
-
42. Data: 2011-11-11 00:28:58
Temat: Re: Czerwona pieknosc
Od: "Tytus z domQ" <t...@g...pl>
Siemka
*** "AZ"
od fanboya iphone-a, tyle ze zamiast iphone-a jest hd/buell.
Masz cos do ajfona chlopaku???
Obaczysz jeszcze w garazu stanie HD i jak go bede wyprowadzal na spacer pod
lasek (nie dalej zeby sie nie zuzyl) to szczele tak z wydecha ze wszystkie
pchly powypadaja z tego Twojego sierscia
--
Pozdrawiam
Tytus
-
43. Data: 2011-11-11 08:24:50
Temat: Re: Czerwona pieknosc
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2011-11-11 01:21, Tytus z domQ pisze:
> *** Nie tylko Brembo istnieja w sporcie. Sam to stwierdziles wspominajac o
> Nissinach.
>
> W sporcie nie widzialem...
Tu masz wszystkie zespoly MotoGP:
Aeroport de Castello
AirAsia-Sic-Ajo
Andalucia Banca Civica
Avant Intact Ajo Motorsport
Avant-AirAsia-Ajo
Avintia-STX
Bankia Aspar Team
Blusens-STX
Cardion AB Motoracing
Caretta Technology Forward Tea
Ducati Team
Forward Racing
G22 Racing Team
GP Team Switzerland Kiefer Rac
Gresini Racing Moto2
Honda LCR
HP Tuenti Speed Up
Intact-Racing Team Germany
Interwetten Paddock M2 Racing
Ioda Racing Project
Italtrans Racing Team
JIR Moto2
Mahindra Racing
Mapfre Aspar Team
Mapfre Aspar Team MotoGP
Marc VDS Racing Team
Matteoni Racing
Monster Yamaha Tech3
MZ Racing Team
Ongetta-Abbink Metaal
Ongetta-Centro Seta
Pev-Blusens-SMX-Paris Hilton
Phonica Racing
Pons Racing
Pramac Racing
QMMF Racing Team
Red Bull Avant-AirAsia-Ajo
Repsol Honda Team
Rizla Suzuki MotoGP
RW Racing GP
SAG Team
San Carlo Honda Gresini
Speed Master
Speed Up
Team Catalunya Caixa Repsol
Team Italia FMI
Tech 3 Racing
Technomag-CIP
Testowy zespół
Thai Honda Singha SAG
TT Motion Events Racing
Viessmann Kiefer Racing
WTR-Ten10 Racing
Yamaha Factory Racing
A te uzywaja Brembo:
Yamaha Factory Racing
Repsol Honda
Monster Yamaha Tech 3
San Carlo Honda Gresini
Aspar Team
Yamaha Factory Racing
Pramac Racing
Cardion AB Motoracing
Rizla Suzuki MotoGP
LCR Honda MotoGP
Repsol Honda
Repsol Honda
Monster Yamaha Tech 3
Ducati Corse
San Carlo Honda Gresini
Pramac Racing
Nicky Hayden
Dowiedz sie co uzywa reszta bo jakos malo tych z Brembo widze.
>
> *** A Brembo, nawiasem mowiac, jest dostawca hamulcow dla HD. To
> tak wspominam zeby dac Ci satysfakcje i upust Twoim problemom z Harleyami.
>
> Napisz mi cos czego nie wiem o HD - najlepiej o jakis niezawodnych
> elemetach tej marki ale nie o tych made in UE/Japan
Na takim poziomie nie idzie z Toba dyskutowac. Masz jakis uraz i nie
widze sensu.
> *** A o Ducu z poczatku watku to juz tu dawno nie rozmawiamy.
>
> Powaznie - a ja myslalem ze rozmawiamy o plagiacie ktora marne 1199
> popelnilo na nowatorskich rozwiazaniach z USA
Bylo o zapozyczeniach, do tego z przymruzeniem oka. Ale sie spiales i
przestalo byc zabawnie
> *** Nie, pisales od poczatku ze ZTL jest chujowe bo ma zle chlodzenie. I
> tylko do tego sie odnosilem. To Ty skreciles na tor bo brakowalo Ci
> argumentow.
>
> I nadal tak uwazam - jest slabe bo po pierwsze to zelazko do montazu
> zacisku zamontowane miedzy lagami zwieksza mase nieresorowana,
Nie, calosc w sumie i tak jest lzejsza od rozwiazan klasycznych
> po drugie zacisk od osi kolejowej musi byc bo przy tej wielkosci klockow mniejszy
> zagotuje momentalnie plyn.
Zacisk jest niewiele wiekszy od zwyklego radialnego 4 tlokowca. Plyn sie
tak samo gotuje jak w normalnych ukladach. Dlatego w sporcie uzywa sie
innych plynow niz w "cywilach".
> O zmianach w cisnieniu w oponach tez slowko
> trzeba rzec bo tarcza oddaje cieplo na maksa prosto w felge
Nie. Tarcza jest od felgi izolowana specjalnymi podkladkami. Nastepny
argument potwierdzajacy fakt ze nie widziales a sie wypowiadasz i swoje
przypuszczenia objawiasz jako fakt.
> a kazdy wie jak to jest z cisnieniem w oponach na torze i jak to wplywa na
> zachowanie moto - prawda Kuczu ze wiesz???
Wiesz. Ja akurat dmucham kola azotem, bo mam. Azot slabo zmienia swa
objetosc wraz ze zmiana temperatury. Moze kierowcy wyscigowi tez go
uzywaja ? Pytamboniewiem
> Masz juz 1199 w garazu
nie mam
> to fajnie u mnie tylko monstery, czolgi i driftowozy...
To nie ta grupa
>
> ***Nie, sucha miska jest bardzo dobra w sporcie, lepsza niz mokra, silnik
> motocykla z sucha miska jest niemal niewrazliwy na mocne przechyly
> boczne, stoppie i wheelie.
>
> Nie zapomniales o dodatkowej masie i skomplikowaniu ukladu???
Nie zapomnialem i o tym pisalem. Czytaj dokladnie
> Problem smarowania przy bocznych przechylach rozwiazuje sie ksztaltem
> miski - znaczy sie nie wiem na pewno bo jeszcze nie czytalem w
> internecie albo mi na stacji nie powiedzieli
no comments
> ***Chlopie ! Jebnij sie w czolo ! Ja nie jestem dealerem marki, nie jestem
> jebnietym fanem (jak AZ z KHI).
>
> I ja i AZ to zauwazylismy...
widocznie kazdy widzi co chce
>
> ***Po prostu probuje wylumaczyc czasami czemu uwazam cos za rozsadne.
> Nie podoba sie to nie ! Napisz moze do Erica Buella i jemu sie zal.
>
> Rozumiem (by Charlie - Two and half Men). a p.Buell jest dla mnie malym
> siurkiem ktory dla paru groszy zamordowal swoje dziecko.
To juz do niego nie do mnie
>
> ***Aczkolwiek VTR, technicznie fajnym motocyklem jest.
>
> Powaznie??? slaby silnik - nieszczegolne hamulce, malo agresywna
> geometria, zawias bez regulacji ale bez poprawek da sie zjechac z gorki
> - oczywiscie nie za stromej i z mala pasazerka
Mi sie fajnie jezdzilo na Firestormie. RVT jezdzilem chwile i jest dla
mnie zbyt agresywna. No ale to Wy jestescie SCIGANCI i gdziez mi tam do
Was.
> Przepraszam - nieslusznie zalozylem ze jesli ktos pisze na jakis temat
> to ma choc sladowe pojecie o czym...
Ja mam pojecie o czym pisze. Przynajmniej tak mi sie wydaje. To Ty
naginasz zasady i pytania tak aby wyszlo na Twoje.
>
> *** Bo wiecej niz 330 mm + zacisk nie miesci sie w feldze 17". Proste.
>
> To w sporcie nie jezdza na felgach 16,5 cala???
Tez. Ale mysle ze te niecale 6,2 mm na strone nie robi wielkiej roznicy
w temacie wielkosci hamulcow.
>
> *** No i gratuluje. Ale jak to zmienia Twoja znajomosc techniki
> motocyklowej
> Smigales po torze swoim VTR czy dwudziestoma roznymi motocyklami serii
> SBK ?
>
> Swoja ale patrzylem na innych - na GS500, FZS600, Monster600, 1198,
> GSX-R1000 i 1300, CBF1300, CBR1000RR, AT750 i mase innych
> I widzialem jak hamuja jak przyspieszaja, jak mnie wyprzedzaja - czasem
> ja ich a to nieco sie rozni od obserwacji poczynionej w garazu - chocby
> nie wiem jak wielki byl...
Zdziwisz sie ale ja troche motocyklami jezdze. Roznymi. Nie po torze bo
mnie to nie rajcuje. Znam tez troche zaplecze sportow motocyklowych,
takich prawdziwych a nie spotkan emerytow na torze kartingowym.
> ***Ja lecialem kilka razy samolotem. Jestem juz specem od techniki
> lotniczej ??
>
> Leciales za sterami??? no bo chyba nie byles stewardesa???
> To chyba nazywa sie roznica miedzy ownerem a userem?
Ale Ty znasz MotoGP z telewizji a ja przynajmniej samolotem lecialem !
> No i nie dam sie przekonac do wywazania otwartych drzwi w typie -
> zamiast dwoch 320mm zeliwnych tarcz zastosujemy jedna ZTL
Ale pokaz gdzie ja napisalem ze ZTL jest lepsze od standardowego ukladu
? Probuje tylko Wam uzmyslowic ze wcale nie jest gorsze. Bo jak na razie
wszyscy powtarzacie jakies mity i baje wyssane z palca ktore z
rzeczywistoscia nie maja wiele wspolnego. Pisalem jakie ma wady ale nikt
tego chyba nawet nie zauwazyl bo wszyscy sa zbyt zajeci udowadnianiem
swoich racji i fascynacji.
> BTW jakich sil trzeba uzyc zeby z takim kawalem zelastwa oddalonym tyle
> od osi kola skrecic???
Takich samych jak w normalnym ukladzie.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
44. Data: 2011-11-11 13:06:28
Temat: Re: Czerwona pieknosc
Od: kakmar <k...@g...com>
Dnia 11.11.2011 Tytus z domQ <t...@g...pl> napisał/a:
> Problem smarowania przy bocznych przechylach rozwiazuje sie ksztaltem
> miski - znaczy sie nie wiem na pewno bo jeszcze nie czytalem w internecie
> albo mi na stacji nie powiedzieli
>
Tytus, zastanów się chwilę. Problem smarowania przy pochyleniu motocykla
na dwu kołach w zakręcie nie występuje. Olej zbiera się w tym samym miejscu
co przy jeździe prosto. Przecież motocykl pochyla się tak że wypadkowa
ciążenia i momentu bezwładności wychodzi dokładnie w osi pionowej.
Nawet jeśli zawodnik mocno zwiesza się z motocykla, to zyskuje tym kilka
stopni, co jest ważne dla prędkości ale nie dla miejsca gdzie spłynie olej.
Przy przyśpieszaniu i hamowaniu olej się może bardziej przemieścić.
Ale i tak niestandardowe rozwiązania są potrzebne dopiero do jazdy na gumie,
jednej czy drugiej.
Sucha miska, ma sens i jest powszechnie stosowana w krosach. Na asfalcie to
raczej nie konieczne i zwykła sprawdza się w motocyklu lepiej niż w autach.
Znam przypadek zatarcia silnika w aucie, którym kierownik jeździł w ramach
popisów w kółko po parkingu.
--
kakmaratgmaildotcom
-
45. Data: 2011-11-11 13:18:53
Temat: Re: Czerwona pieknosc
Od: kakmar <k...@g...com>
Dnia 11.11.2011 Kuczu <q...@g...com> napisał/a:
>
> Nie, calosc w sumie i tak jest lzejsza od rozwiazan klasycznych
>
OK, wszyscy szukają lżejszych rozwiązań, jak by miało tylko zalety to byliby
też naśladowcy. Tyle że przesunięcie masy na obwód koła nie wpływa dobrze na
skręcanie. Choć stabilność w jeździe na przedniej gumie może mieć większą.
>
> Ale pokaz gdzie ja napisalem ze ZTL jest lepsze od standardowego ukladu
> ? Probuje tylko Wam uzmyslowic ze wcale nie jest gorsze. Bo jak na razie
> wszyscy powtarzacie jakies mity i baje wyssane z palca ktore z
> rzeczywistoscia nie maja wiele wspolnego. Pisalem jakie ma wady ale nikt
> tego chyba nawet nie zauwazyl bo wszyscy sa zbyt zajeci udowadnianiem
> swoich racji i fascynacji.
>
Pisałeś zdaje się że jest droższe, a poza tym same zalety, (jak coś pominąłem
to przypomnij). A to za mało żeby nie upowszechniło się w sporcie.
>> BTW jakich sil trzeba uzyc zeby z takim kawalem zelastwa oddalonym tyle
>> od osi kola skrecic???
>
> Takich samych jak w normalnym ukladzie.
>
No obawiam się że przy większych prędkościach różnica może być zauważalna.
--
kakmaratgmaildotcom
-
46. Data: 2011-11-11 13:31:12
Temat: Re: Czerwona pieknosc
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2011-11-11 14:18, kakmar pisze:
> Pisałeś zdaje się że jest droższe, a poza tym same zalety, (jak coś pominąłem
> to przypomnij). A to za mało żeby nie upowszechniło się w sporcie.
Pisalem ze latwo uszkodzic. Tarcza jest tak cienka (w stosunku do
srednicy) i lekka ze krzywi sie niemal od samego patrzenia na nia. No i
strach wjezdzac przednim kolem na kazdy wiekszy kraweznik.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
47. Data: 2011-11-11 14:20:29
Temat: Re: Czerwona pieknosc
Od: kakmar <k...@g...com>
Dnia 11.11.2011 Kuczu <q...@g...com> napisał/a:
>
> Pisalem ze latwo uszkodzic. Tarcza jest tak cienka (w stosunku do
> srednicy) i lekka ze krzywi sie niemal od samego patrzenia na nia. No i
> strach wjezdzac przednim kolem na kazdy wiekszy kraweznik.
>
Fakt pisałeś, to ważne. Za bardzo skupiłem się nad zaletami/wadami samej
koncepcji. Pomijając kwestie implementacji.
--
kakmaratgmaildotcom
-
48. Data: 2011-11-11 20:37:19
Temat: Re: Czerwona pieknosc
Od: "doomin13" <d...@g...pl>
Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości
news:j9im4o$evq$1@inews.gazeta.pl...
> Wiesz. Ja akurat dmucham kola azotem, bo mam. Azot slabo zmienia swa
> objetosc wraz ze zmiana temperatury. Moze kierowcy wyscigowi tez go
> uzywaja ? Pytamboniewiem
Jak uzyskujesz sam czysy azot w kole??????? dmuchasz w komorze z ktorej
najpierw usuwasz tlen? sciskasz opone do zera?
bzdury dla glupich kierowcow nie tylko moto co to dmuchaja sobie w zakladach
czystym azotem za dodatkowa kase
oczekujac jakichs cudow po tym zabiegu w wyniku ktorego w kole w najlepszym
razie pozostaje jeszcze z minimum 10 procent tlenu
nie mowiac o wilgoci itd
hehehehe
pozdr,
doomin13
smc660
vtr1000
-
49. Data: 2011-11-11 21:22:25
Temat: Re: Czerwona pieknosc
Od: Nikanor <n...@g...pl>
Dnia 11-11-2011 o 21:37:19 doomin13 <d...@g...pl> napisał(a):
> bzdury dla glupich kierowcow nie tylko moto co to dmuchaja sobie w
> zakladach czystym azotem za dodatkowa kase
> oczekujac jakichs cudow po tym zabiegu
Użycie azotu ma sens, ale nie w zwykłych samochodach/motocyklach. Azotu
używa się w podwoziach samolotów i w kołach bolidów Formuły 1. Nie chodzi
bynajmniej o jakieś różnice w rozszerzalności czy wilgotności, tylko o to,
że azot jest inercyjny, w przeciwieństwie do tlenu. Pękająca opona z
powietrzem podziała na rozpaloną tarczę hamulcową jak miech kowalski:
dostarczy zwiększoną dawkę tlenu i może wywołać gwałtowny pożar. Pękająca
opona z azotem raczej przygasi co tam się mogło ewentualnie tlić.
--
Nikanor
-
50. Data: 2011-11-11 22:37:03
Temat: Re: Czerwona pieknosc
Od: "Tytus z domQ" <t...@g...pl>
Siemka
***"doomin13" Jak uzyskujesz sam czysy azot w kole?
Marketing panie - kliento nie czuje sie dymany jak mu sie kolko pompuje
"azotem" :)
--
Pozdrawiam
Tytus