-
51. Data: 2009-08-03 00:23:13
Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C?
Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>
> Zaraz rzuci i zje ;P
A jednak! :>
> Tak z ciekawości - co to znaczy "szybko pada"?
> Czy piszesz o żywotności migawki czy jakieś mechanizmy lustra itp?
> Po jakim przebiegu?
Tak po 100-150k - mechanizm podnoszenia lustra i ew. domykania przesłony.
Przy 200-250k właściwie czas na migawkę.
Poza tym ja ze swoim mam od nowości problem, że chłopak zwalnia z en-el4 i po
zrobieniu iluś (50-1000) klatek nie ma 8fps tylko 7. Tak po prostu.
Gdyby działał - to bym nie jojczył, ale nie do końca mu to wychodziło :-)
--
Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"
-
52. Data: 2009-08-03 07:50:31
Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C?
Od: John Smith <u...@e...net>
Romuald Szcześniak napisał(a):
> On Fri, 31 Jul 2009 10:41:53 +0200, *John Smith* wrote:
>
>> Popraw czas/strefę czasową, bo toppostujesz.
>
> toppostowanie to odpisywanie _ponad_ cytatem.
Upps, sypię popiół :-)
--
Mirek
-
53. Data: 2009-08-03 11:52:46
Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C?
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
Andrzej Luczak wrote:
> Mateusz Ludwin pisze:
>
>>> Biedni profesjonalisci.
>>> Wszystko to zapewne ofiary agresywnego marketingu
>>> producentow sprzetu (he,he...) - tak przynajmniej wynikaloby
>>> z lektury tej grupy...
>>
>> Nie skumałeś.
>>
>> Chodzi o wygodę. Po co męczyć się z wielkim teleskopem jeśli można
>> mieć o półtora raza mniejszą zabawkę?
> Zobacz na stroje fotoreporterów sportowych, kamizelki, klapki, szorty,
> wywołujące ból głowy u kreatorów mody. Czy nie chodzi im przede
> wszystkim o wygodę?. A teraz pomyśl dlaczego w kwestii wyboru aparatu
> i obiektywów godzą się na takie wyrzeczenia miast wybrać póltora razy
> mniejsze zabawki :-)
prfesjonalisci kupują zwykle najwyższe "topowe" modele, bo mają najwyższe
standardy wytrzymałości na warunki zewnętrzne oraz największą trwałość na
ciupanie bez wytchnienia kolejnych klatek, mają dwa gniazda na karty wiec
można sobie jedną kartę mieć dla siebie a drugą dla edytora itp...
Dwukartowość jest bardzo cenną cechą profi body.
ponadto ich normalnei stać na te drogie body i drogie obiektywy i drogie
statywy. U nas znawet profisesjonalisci używali często sprzętu pół
profesjonalnego lub amatorskiego który i tak był drogi dal nich jak diabli.
Kup sobie 3 x D3x + zestaw szkieł 2.8 jeśłi potem dostaniesz za zdjecia 5
złotych czy nawet i 100 :)
-
54. Data: 2009-08-03 13:13:07
Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C?
Od: XX YY <f...@g...com>
>
> Kup sobie 3 x D3x + zestaw szkieł 2.8 jeśłi potem dostaniesz za zdjecia 5
> złotych czy nawet i 100 :)- Zitierten Text ausblenden -
>
znam paru profesjonalistow i to robiacych rozne rzeczy i wiekszosc nie
posluguje sie najdrozszymi modelami , gdyz ich na to nie stac.
czesto widze w uzyciu nie d3 a d300 nie c1d a 40d albo 5d
i nie ma powodu do kompleksow.
wiele rzeczy tym sprzetem robionym jest na tyle dobrze , iz klijent
nie odczuwa brakow jakosciowych , choc moze wyzszym sprzetem byloby
szczypte lepiej.
profesjonalisci za ciezkie pieniadze kupowali przed 5 laty np nikona
z 4 mpx , ktory byl superzawodowym aparatem , a dziasiaj podobna a
nawet lepsza jakosc uzyskuje sie wlasnie d300.
wymagania nie wzrosly w ciagu paru lat az tak , ze lepszej jakosci z
d300 nie da sie zaakceptowaqc , choc gorsza z d2 przed paru laty
akceptowano. Za drogi aparat oznacza czesto nizsza jakosc zycia , gdyz
pieniadz , ktory moglby pojsc na podniesienie jakosci zycia pochlania
sprzet
-
55. Data: 2009-08-03 18:52:38
Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C?
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
XX YY wrote:
>> Kup sobie 3 x D3x + zestaw szkieł 2.8 jeśłi potem dostaniesz za
>> zdjecia 5 złotych czy nawet i 100 :)- Zitierten Text ausblenden -
>>
>
>
> znam paru profesjonalistow i to robiacych rozne rzeczy i wiekszosc nie
> posluguje sie najdrozszymi modelami , gdyz ich na to nie stac.
toć o tym piszę dobry człowieku.
polscy profi nie kupują super body bo ich zwykle nie stać.
na zachodzie byle śłubo-pstryk kupuje D3x czy 1D Mark III
> czesto widze w uzyciu nie d3 a d300 nie c1d a 40d albo 5d
> i nie ma powodu do kompleksow.
> wiele rzeczy tym sprzetem robionym jest na tyle dobrze , iz klijent
> nie odczuwa brakow jakosciowych , choc moze wyzszym sprzetem byloby
> szczypte lepiej.
> profesjonalisci za ciezkie pieniadze kupowali przed 5 laty np nikona
> z 4 mpx , ktory byl superzawodowym aparatem , a dziasiaj podobna a
> nawet lepsza jakosc uzyskuje sie wlasnie d300.
> wymagania nie wzrosly w ciagu paru lat az tak , ze lepszej jakosci z
> d300 nie da sie zaakceptowaqc , choc gorsza z d2 przed paru laty
> akceptowano. Za drogi aparat oznacza czesto nizsza jakosc zycia , gdyz
> pieniadz , ktory moglby pojsc na podniesienie jakosci zycia pochlania
> sprzet
-
56. Data: 2009-08-03 18:55:30
Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C?
Od: XX YY <f...@g...com>
> toć o tym piszę dobry człowieku.
>
> polscy profi nie kupują super body bo ich zwykle nie stać.
>
> na zachodzie byle śłubo-pstryk kupuje D3x czy 1D Mark III
>
na zachodzi sa wieksi biedacy niz w Polsce , tyle tylko ze sie do
tego nie przyznaja i lubia sie zgrywac.
-
57. Data: 2009-08-03 20:16:34
Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C?
Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>
Rzecze Marek Dyjor:
> ponadto ich normalnei stać na te drogie body i drogie obiektywy i drogie
> statywy. U nas znawet profisesjonalisci używali często sprzętu pół
> profesjonalnego lub amatorskiego który i tak był drogi dal nich jak diabli.
>
> Kup sobie 3 x D3x + zestaw szkieł 2.8 jeśłi potem dostaniesz za zdjecia 5
> złotych czy nawet i 100 :)
Ale ja wiem że ich stać i że topowe modele więcej wytrzymują - tylko nie
rozumiem jaki problem dokupić sobie jeszcze D300 i korzystać z cropa 1.5
--
Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment
Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com
-
58. Data: 2009-08-03 20:34:10
Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C?
Od: StaM <a...@y...com>
On 3 Sie, 20:55, XX YY <f...@g...com> wrote:
> > toć o tym piszę dobry człowieku.
>
> > polscy profi nie kupują super body bo ich zwykle nie stać.
>
> > na zachodzie byle śłubo-pstryk kupuje D3x czy 1D Mark III
____________________________________________________
____
> na zachodzi sa wieksi biedacy niz w Polsce , tyle tylko ze sie do
> tego nie przyznaja i lubia sie zgrywac.
____________________________________________________
________
Zgadza sie, ale mala poprawka. Na zachodzie zawodowcy uzywaja sigmy i
Kodaka,
(czy agent ubezpieczeniowy jest zawodowcem?)
bo im to wystarcza do danych prac. Kiedy potrzebuja FF, oraz
specjalistycznych obiektywow,
to wypozyczaja. Firmy reklamowe maja najwyzszej dochody i najwyzszej
jakosci sprzet, nie
wylaczajac sredniego formatu.
Pozdrawiam StaM
-
59. Data: 2009-08-03 21:21:18
Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C?
Od: slaweks <s...@s...cz>
On 3 Sie, 15:13, XX YY <f...@g...com> wrote:
> akceptowano. Za drogi aparat oznacza czesto nizsza jakosc zycia , gdyz
> pieniadz , ktory moglby pojsc na podniesienie jakosci zycia pochlania
> sprzet
W przypadkach losowych (kradzież, zniszczenie, itd ) oznacza wyższy
koszt powrotu do stanu początkowego. Jeśli nie widać różnicy to po co
przepłacać? ;-)
-
60. Data: 2009-08-04 18:29:28
Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C?
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
Mateusz Ludwin wrote:
> Rzecze Marek Dyjor:
>
>> ponadto ich normalnei stać na te drogie body i drogie obiektywy i
>> drogie statywy. U nas znawet profisesjonalisci używali często
>> sprzętu pół profesjonalnego lub amatorskiego który i tak był drogi
>> dal nich jak diabli.
>>
>> Kup sobie 3 x D3x + zestaw szkieł 2.8 jeśłi potem dostaniesz za
>> zdjecia 5 złotych czy nawet i 100 :)
>
> Ale ja wiem że ich stać i że topowe modele więcej wytrzymują - tylko
> nie rozumiem jaki problem dokupić sobie jeszcze D300 i korzystać z
> cropa 1.5
bo kupując D3 też można korzystać z cropa... :)