  • 11. Data: 2009-11-11 22:08:31
    Temat: Re: Cyfrówka dla dziecka
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <T...@s...in.the.world>
    T...@n...onet.pl

    > E tam. Rownie dobrze moglbys dac aparat malpie.
    > Naprawde nie moglibyscie poczekac te kilka lat?

    Najlepiej do śmierci.
    A pieniądze, zamiast wydać na aparat, można przecież przepić. :)

    Kup dziecku aparat na miarę swoich finansów i na miarę możliwości dziecka.
    Gdyby każdy czekał, nie mielibyśmy 70% dokonań ludzkości. Dziecko w tym
    wieku to nie małpa, lecz rozumna istota. I trzeba tę istotę obciążać :)
    stosownie -- gdy nudzi się a jest mądra, trzeba zwiększać to obciążenie
    czy to grą na jakimś instrumencie, czy to fotografią właśnie lub rysowaniem,
    czy jakimiś ćwiczeniami gimnastycznymi. :)

    A najlepiej -- wszystkim naraz, oby nie przeciążyć pociechy, oby
    brała aparat do rąk jak nie przymierzając alkoholik flachę -- bez
    leku, z radością, z ciekawością, oby robiła postępy, oby bawiła się
    tym, co robi. :)

    Jak przejrzysz życiorysy sławnych ludzi, zauważysz, że zaczynali jako dzieci. :)

    Możesz dać jej jakiegoś życzliwego nauczyciela -- cierpliwego, spokojnego,
    wytrwałego, beznamiętnego, który wie o tym, że jego zadaniem jest pomaganie,
    nie zaś ,,zbijanie z pantałyku''. Nie musi być na stałe, ale powinien być
    na ,,żądanie'' pociechy -- gdy ta uzna, że czegoś nie pojmuje, powinna mieć
    taką osobę w zasięgu ,,ręki''. Zwykle pomaga sama świadomość tego, że ktoś
    taki w razie potrzeby pomoże.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2009-11-11 22:18:35
    Od: "Kluska" <k...@o...pl>

    kup jej jakąś podstawową lustrzankę !
    jakąś sony alfę 350 !
    bo jak jej kupisz idiotenkamerę w dodatku różową
    to będzie miała obciach przed znajomymi,
    bo zaczną ją wyśmiewać.
    i może zrazić się do fotografii na zawsze.
    acha, sony musi być bo to jest dobra marka nie przynosząca wstydu.

  • 13. Data: 2009-11-12 00:15:01
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    > Cześć,
    > szukam pomysłu na prezent dla trzyletniej córki.
    > W tej chwili bardzo lubi pstrykać zdjęcia czemu popadnie moim wysłużonym
    > G5.
    > G5 duży, ciężki, i trochę mi go żal...
    > Pomyślałem więc, że może kupię jej aparat.
    > Wymagania: niewielki, do łapek dziecka, przyzwoity tryb auto, względnie
    > odporny na stuknięcia/upadki i inne pomysły dziecka, jako-taki wyświetlacz
    > (im większy tym lepiej),
    > cena do ok. 400PLN, im mniej tym lepiej.
    > Aparat miałby posłużyć dziecku ze cztery-pięć lat...
> [...]
    -------------------------
    Myślę. że z takiego: http://www.dchome.net/customavatars/47061.jpg
    dzieciak będzie miał więcej uciechy...

    Pozdrawiam serdecznie!

    Arkadiusz Stopa
    <s...@p...pl> tel. 0897633408, 0502218138
    www.stopa.cso.pl

  • 14. Data: 2009-11-12 00:44:44
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Jozef Niedzwiedz" napisał
> [...]
    > (im większy tym lepiej),
    > cena do ok. 400PLN, im mniej tym lepiej.
    > Aparat miałby posłużyć dziecku ze cztery-pięć lat...

    Obawiam się, że przy tych założeniach (głównie odnośnie ceny) to jesteś bez
    szans.
    W tym wieku wszystko leci z łapek, a cokolwiek kupisz szybko zaliczy glebę -
    raz, drugi i wystarczy. Żaden aparat nie jest dość odporny.
    Małej będzie przykro jak przestanie działać, a dla takiego smyka "zepsuł
    się" to abstrakcja.

    Już raczej coś w stylu Olympus Tough 8000 (ponoć lot z ok. 2 metrów na beton
    temu nie straszny), ale to nie ten budżet...

    adam

  • 15. Data: 2009-11-12 00:54:10
    Od: "Gil" <g...@N...gazeta.pl>

    Jozef Niedzwiedz <j...@n...org> napisał(a):

> [...]
    > (im większy tym lepiej),
    > cena do ok. 400PLN, im mniej tym lepiej.
    > Aparat miałby posłużyć dziecku ze cztery-pięć lat...

    Człowieku! Trzyletnia córka traktuje ten aparat jak zabawkę. tu jest guzik
    który można nacisnąc a tu jest inny. Potem się cos świeci.
    Zdjęcią ją wogóle nie obchodzą. Daj spokój z aparatem dla 3-letniego dziecka i
    kup jej odpowiednią rzecz dla jej wieku. Jak nie ma, to domek Barbie z
    mebelkami i lalkami będzie super.
    Co cię nawiedziło? Czy ty się na dzieciach nic nie znasz?

  • 16. Data: 2009-11-12 00:57:32
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Jest coś taniej.
    Też Olympusy 1030 SW i 850 SW - to SW to warunek konieczny, określa pancerne
    cechy.
    No i to by się w budzecie już jako tako mieściło.

    Choć i tak uważam, że dla trzylatka to dość średni pomysł.

    adam

  • 17. Data: 2009-11-12 01:55:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "adam" 4afb5a7a$...@n...home.net.pl

> [...]
    abstrakcja.

    > Już raczej coś w stylu Olympus Tough 8000 (ponoć lot z ok. 2 metrów na beton temu

    Wysokie to dziecko. Ręce na wysokości 2 metrów?

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 18. Data: 2009-11-12 02:10:27
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał

    > Wysokie to dziecko. Ręce na wysokości 2 metrów?

    Dzieci siłę nadrabiają pracowitością.
    Poza tym nawet trzylatek jest w stanie wysoko miotać.
    Jak sobie przypomnę listę rzeczy, które moje unieszkodliwiły to jest na niej
    sporo rzeczy teoretycznie nie do rozwalenia dla dorosłego człowieka.

    adam

  • 19. Data: 2009-11-12 02:15:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "adam" 4afb6e92$...@n...home.net.pl

> [...]
    > Jak sobie przypomnę listę rzeczy, które moje unieszkodliwiły
    > to jest na niej sporo rzeczy teoretycznie nie do rozwalenia

    Kotu można wytłumaczyć, co ma zniszczyć, gdy się rozzłości,
    a dziecku trzyletniemu nie można? Nie wierzę. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 20. Data: 2009-11-12 03:22:20
    Od: nb <n...@n...net>

    at Thu 12 of Nov 2009 01:54, Gil wrote:

> [...]
    > domek Barbie z mebelkami i lalkami będzie super.
    > Co cię nawiedziło? Czy ty się na dzieciach nic nie znasz?

    Sam się nie znasz. Moje 3-letnie dzieci nieraz wprawiały
    w zakłopotanie bystrością spostrzeżeń i zaskakiwały
    zdolnościami "w konstruktywnym przekształcaniu otoczenia" :-)
    A kiedy próbowałem córce kupić Barbie (wszystkie koleżanki
    miały, a ona nie), była oburzona tak niską oceną jej upodobań.
    A dziewczynka nie chłopczyca, tylko mała dystyngowana dama.
    Z różowy aparat pewnie też bym oberwał.

    --
    nb