  • 21. Data: 2013-04-22 15:35:41
    Temat: Re: Cyfrowa ramka do zdjęć i grzejący się scalak AM7333
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości
    news:kl3c12$kh5$1@mx1.internetia.pl...

    > może pamięć już nie ta, ale NT4 obsługiwał USB? Już nie pamiętam, ale
    > jakoś mi się wydaje, że dopiero W2k. Miałby być jakieś specjalne

    Bezpośrednio nie, ale istnieje stos który się doinstalowuje, gdzie obsługuje
    na pewno większość napędów wymiennych, czyli peny, zdaje mi się, musiabym do
    ściągawki zajrzeć, niektóre drukarki, skanery USB raczej nie. Nie udało mi
    się karty sieciowej wtrybić, ale trudno powiedzieć, czy dlatego, bo brakuje
    jakichś mechanizmów pośredniczących, czy stos/system po prostu nie
    rozpoznaje urządzenia... w każdym razie stos włożone urządzenie widzi i
    chyba nawet je enumeruje, czy jak to się nazywa... w każdym razie na liście
    pojawia się stosowna sygnatura urządzenia.

    > rozwiązania do obsługo konkretnych urządzeń, ale zdaje się, że to nigdy
    > dobrze nie chodziło.

    No, ten stos, choć wszystkiego to on nie umiał, nawet z tymi napędami, mam
    huba, w którym są 4 porty nośników, NT4 widzi tylko 3. Same pendraki chodzą
    bardzo przyzwoicie, choć zdarza się, że port nośnika, po wyjęciu karty,
    potrafi pyskować "niemaskowalnym" komunikatem o problemie z napędem... Ale
    stabilności pozostałych to nie urąga.

    > NT4 na takim sprzęcie? Niezły hardcore.

    NT4 ma tę piękną cechę, że na takim sprzęcie nawet nienajgorzej sobie radzi,
    wystarczy mu nawet 20 MB (oficjalnie chyba nawet mniej, ale na kompku 486 z
    taką ilością pamięci posadziłem i nawet tak strasznie nie ciął), a jużprzy
    32 czuje się dość swobodnie. Zresztą, na 486 z 48MB RAM pędziłem też (tak,
    na tym samym sprzęcie) W2k, powolny był, ale o kurwicę nie przyprawiał. Nie
    próbowałem na 386.

    > A to ciekaw jestem, ale to na priv.
    > Pytałem, bo rzadko z tamtego konta coś wysyłam i po przejściu na IMAPa coś
    > mi się chrzani, a skala problemu nie usprawiedliwia zajmowania się tym
    > tematem jak na razie.

    W zasadzie też bym to olał, filtrować takich chujów nawet trochę umiem, ale
    trochę boję się o pewnych znajomych, których lubię, a którzy nie są tak
    ostrożni jak ja (jeden z nich na własną prośbę władował się w dość niemiłą
    kabałę z udziałem w Allegro - jako frajer-pośrednik dla "bardzo takich
    iPhone'ów), że jak do nich trafi, to znów uwierzą i się w to wmanewrują.

    > Ktoś Cię pewnie lubi ;)

    Cholera wie...

    > Sprawdzę dzisiaj albo jutro u siebie.

    OKi.

  • 22. Data: 2013-04-22 16:17:33
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2013-04-22 15:35, Anerys pisze:

> [...]
    > pędziłem też (tak, na tym samym sprzęcie) W2k, powolny był, ale o
    > kurwicę nie przyprawiał. Nie próbowałem na 386.

    Hm, 486 i taka pamięć? Może pamięć mnie zawodzi (a niedawno wywaliłem
    ostatnie manuale od płyt tej generacji), ale to chyba musiała być niezła
    płyta, żeby dało się ją obsadzić taką ilością pamięci. ZTCP to jednak
    raczej było to zwykle max 16MB.
    Jakaś serwerowa?

    Pozdrawiam

    DD

  • 23. Data: 2013-04-22 19:04:20
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Hm, 486 i taka pamięć? Może pamięć mnie zawodzi (a niedawno wywaliłem
    > ostatnie manuale od płyt tej generacji), ale to chyba musiała być niezła
    > płyta, żeby dało się ją obsadzić taką ilością pamięci. ZTCP to jednak

    No, różne płyty były. Ja max. co pamiętam, to 128 na płycie 486 miałem, 4
    sloty po 32 MB. Ale max można 256 = 4x64MB, tylko takich już nie kupowałem,
    bo były drogie.
    Mam też płytę, P55T2P4D, gdzie jest 8 slotów, specyfikacja zeznaje,
    żezapakować można od 8 do 512MB
    ftp://ftp.hs-merseburg.de/pub/hardware/mainboard/asu
    s/p55t2p4d-20.pdf (ok.
    0.85MB)

    > raczej było to zwykle max 16MB.

    To zależało od płyty, masz zapewne na myśli "krótkie" SIMMy, ja długie.
    Krótkie normalnie miały do 4MB, a egzemplarze do 16 (o ile mnie informator
    nie skłamał), były rzadkie, drogie i nie z każdą płytą by poszły. Miałem w
    swoich rękach płyty, nawet 386, z 8 slotami, co ozwoliło zapakować 32 MB,
    tyle, że w tej mojej chyba był dziabnięty kontroler pamięci, jak obsadziłem
    całe 32, to strasznie chrzaniło odczyty z pamięci, przekłamywało, musiałem
    zejść do 20 MB (4x1+4x4) i już było dobrze.

    > Jakaś serwerowa?

    Ta 486 akurat nie, 6ATA2, która kosztowała prawie 500 zyla, ale jeszcze w
    zeszłym wieku... to też nie. Procek Slot-1, 3xSDR, Pamięci chyba do 768, ale
    nie jestem pewien. Musiałem ją niedotaktować, bo normalnie nie wstawała.
    Miała czasem epizody, że umierała na amen, ale po jakimś czasie się
    odmrażała. BSoD-ziła dość często, za często, abym to uznał, że "taka jej
    uroda". Ale albo tak, albo nie mam kompa. Posprawdzane co można, niestety,
    taka jej uroda :P. Aż w końcu zamarzła dokumentnie i nic się zrobić nie
    dało. Wtedy zrobiłem te awaryjne przenosiny, obawiając się, że może nie
    wstać, ale wstało. RAM miałem przy przesiadce 48MB, ale później stopniowo
    rozbudowałem, aż docelowo pojechałem na 128. Pamięci i procek ocalałkarty
    też, wykorzystałem je w innych zestawach. O 6ATA2 przepraszam, że do Gugla
    kieruję, ale jakoś nie mogę się zdecydować, jakim linkiem ją zobrazować,
    przepraszam, że "zrzucam" to na Was :) Wystarczy wrzucić samo 6ATA2, jak kto
    chce, może dodać "chaintech"...
    Ta moja podwójna chyba jest, bo to duże płycisko, nie mieści się w
    standardowej obudowie. Po remoncie ścieżek (kilka było drapnięte i kulało)
    chodziła dobrze. Muszę gniazdo jednej z pamięci wymienić, bo ułamał się
    zaczep, ale pamięć trzyma się na drugim i nawet styka.
    Mam jeszcze jeden, obecnie w rozsypce, komputer, zdecydowanie serwerowy,
    Globalyst 730, dwuprockowy MMX, płyta jakaś dziwna, mocno nietypowa, bardzo
    kapryśna (wymaga pamięci ECC, inaczej zgłasza błąd pamięci, albo nie widzi
    całej, 6 długich SIMMów, do 192 RAM) o nazwie Augusta, nie pamiętam numeru.
    Nie pójdzie na nim nic ponad Windows 2000. Sporadycznie BSoDzi. Obsadziłem w
    2 MMX, oryginalnie był Pentium 100 MHz bez wiatraka (chłodził się opływem
    powietrza).
    Trchę to szkoda wywalić, bo chodzi (tylko chwilowo posłużyło jako dawca
    peryferiów). A mam pecha, że jak coś wyleci, to zaraz okazuje się niezbędnie
    potrzebne. :))
    Te stare płyty chcę wykorzystać do konkretów tak, aby były tylko do tego...
    Ale może je porozkładam jednak, wystarzone elektrolity przydadzą się :)
    Kwarce też mogą być pomocne :)