  • 21. Data: 2003-10-01 19:45:35
    Temat: Re: Cos dla posiadaczy SDI
    Od: Jaroslaw Sakowski <j...@d...spam>

    In article <3...@n...tpi.pl>, Dariusz K. Ladziak wrote:

    > A jak sie ma staly, gwarantowany adres IP na SDI do dynamicznie i
    > losowo przydzielanego w Neo+ ??? Jak beda za cene Neo+ dawali stale IP

    Praktycznie rzecz biorac sensowna oferta (poza SDI) to jest dla
    uzytkownikow roznych od M$ (to jest kluczowe, te strony win WWW :(((),
    Kazza, p2p do filmow i okolic dopiero adsl. A to jest zdaje sie
    ok 100 zl wiecej za niepotrzebne mi absolutnie do niczego 512 kb
    do pobierania.

    > (jedno, nie cztery jak w iDSL-u, swoja droga glupszego pomyslu jak
    > klasa z dwubitowa maska nie potrafie sobie wyobrazic - toz to pozwala
    > na postawienie jednego, slownie JEDNEGO hosta - jeden adres na siec,

    No w rzeczy samej :))

    > jeden na broadcast, jeden na router i jeden na host...) to oferta NEo+
    > bedzie lepsza niz SDI.

    Jeszcze musi byc to urzadzenie tak samo niezawodne i dawac sie sterowac
    z otwartych standardow typowych (podobno sa problemy z rejestracja
    hasel na adsl bez M$ i IE, jeszcze tego nie testowalem ale chyba mi niedlugo
    grozi w firmie).

    Ja tam mam nadzieje ze dzialajace SDI zostawia.
    W ogole oferty TPSA sa jakies paranoiczne, inni ISP jeszcze gorzej
    chyba. Naprawde nie moge zrozumiec dlaczego polpak-t 28kb kosztuje
    chyba z 800-1000 zl (na modemie Motoroli) - przynajmniej tyle kiedys
    w pracy placilismy. To by byly fane oferty do domu i przy okazji wywalilbym
    telefon i zostawil druty.

    --
    Jarek
    e-mail: js_news monkey monolit.polfurs.org

  • 22. Data: 2003-10-02 21:08:37
    Od: richie <u...@p...wp.pl>

    On Wed, 1 Oct 2003 18:46:32 +0000 (UTC), Max <b...@h...com>
    wrote:

    >i to naprawde full duplex !!!

    A w neo/idsl to co? Simplex?

    --
    richie

  • 23. Data: 2003-10-02 21:08:40
    Od: richie <u...@p...wp.pl>

    On Tue, 30 Sep 2003 13:14:42 +0000 (UTC), andrzej <a...@w...pl>
    wrote:

    >Ale to jest "silne" 115 ( w te i we wte:)

    A czy to 115 nie jest przypadkiem aż tak silne że jak się rozmawia
    przez telefon na tej linii to spada do 70?

    --
    richie

  • 24. Data: 2003-10-02 22:07:18
    Od: Max <b...@h...com>

    richie <u...@p...wp.pl> wrote in

    > A w neo/idsl to co? Simplex?

    hmm i uwazasz ze przy transferach jednoczesnych w obie strony tamte lacza
    tak samo utrzymaja przeplyw na nominalnej swojej szybkosci jak sdi ??

    Max

  • 25. Data: 2003-10-03 22:49:59
    Od: richie <u...@p...wp.pl>

    On Thu, 2 Oct 2003 22:07:18 +0000 (UTC), Max <b...@h...com>
    wrote:

    >hmm i uwazasz ze przy transferach jednoczesnych w obie strony tamte lacza
    >tak samo utrzymaja przeplyw na nominalnej swojej szybkosci jak sdi ??

    Ja nie uważam... ja to wiem. Z autopsji.
    Technicznie adsl jest jak najbardziej full duplex.
    Praktycznie - też, o ile tylko twoja wiedza na temat zasad działania
    TCP/IP jest większa od zerowej (no i musi ci się jeszcze "chcieć").
    BTW: symetryczne łącze, w tym także twoje "full duplex sdi" bez
    odpowiedniego kolejkowania pakietów też się da przydławić maxymalnym
    transferem w jedną stronę. Fakt, o wiele trudniej niż asymetryczne ale
    się da.

    richie
    --
    Unik jaki zastosował rzadko ogląda się na naszych ringach...
    złapano go dopiero przy szatni, jak odbieral koszulkę.

  • 26. Data: 2003-10-03 22:50:06
    Od: "Mark" <t...@p...pl>

    grisza <g...@c...pl> napisał(a) w wiadomości:

    > Upload to nie jest przypadkiem 64kbps ?
    Nie, upload jest 115 kbps.
    --
    Mark
    t...@v...interia.pl

  • 27. Data: 2003-10-03 22:50:13
    Od: Neas <n...@n...ws>

    adas <p...@a...w.stopce> pisze:

    >Nie. 115 w obie strony. Przy transmisji asynchronicznej wypada na 1 bajt dwa
    >dodatkowe bity co daje 11.5kB/s (jak bredzę to niech to moderator w kiblu
    >spuści;).

    A 11.5kB/s daje nie 115.2kbps, lecz coś w okolicach 92kbps.

  • 28. Data: 2003-10-03 23:06:10
    Od: adas <p...@a...w.stopce>

    Osóbka znana jako richie (u...@p...wp.pl) w
    <j...@4...com> wystukała:

> [...]
    > odpowiedniego kolejkowania pakietów też się da przydławić maxymalnym
    > transferem w jedną stronę. Fakt, o wiele trudniej niż asymetryczne ale

    Możesz rozjaśnić? Jeśli transfer wychodzący zapcha mi całe pasmo to i tak
    nic nie przyjdzie... czy to będzie 115kbps czy 1Mbps uploadu? Zgadza się?

    > richie

    pozdrawiam

  • 29. Data: 2003-10-03 23:19:24
    Od: adas <p...@a...w.stopce>

    Osóbka znana jako Neas (n...@n...ws) w <3f7b64bb$1@news.home.net.pl>
    wystukała:

    > A 11.5kB/s daje nie 115.2kbps, lecz coś w okolicach 92kbps.

    Matematykę znam:
    92000 / 8 = 11500

    Tylko wytłumacz mi obecność 8 w powyższym równaniu w kontekście "transmisji
    asynchronicznej", bo nie kumam;)

    pozdrawiam

  • 30. Data: 2003-10-04 19:18:15
    Od: richie <u...@p...wp.pl>

    On Fri, 3 Oct 2003 23:06:10 +0000 (UTC), adas <p...@a...w.stopce>
    wrote:

    >Możesz rozjaśnić? Jeśli transfer wychodzący zapcha mi całe pasmo to i tak
    >nic nie przyjdzie... czy to będzie 115kbps czy 1Mbps uploadu? Zgadza się?

    Jeśli transfer wychodzący nie będzie nijak kolejkowany (tudzież tylko
    zwyczajne FIFO) to zapychając upload na maxa przytniesz sobie
    download.... niezależnie ile byś tego pasma downloadu miał. Aczkolwiek
    im bardziej asymetryczne łącze - tym łatwiej tego doświadczyć (i tym
    bardziej dotkliwe konsekwencje)

    richie