  • 1. Data: 2010-07-10 17:36:09
    Temat: Corsa B i temperatura
    Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>

    Witam
    Może ktoś się zetknął z takim problemem
    Pacjent to Corsa B 1,2 Joy, rocznik 1994. Generalnie jeździ dobrze do
    momentu kiedy temperatura otoczenia nie wzrasta ponad jakieś 20 stopni. Tzn.
    jesienią, zimą i wiosną nic kompletnie się złego nie dzieje, samochód jak na
    swój wiek jest wzorcowy.
    Kłopoty pojawiają się latem gdy mamy upały takie jak teraz, no generalnie
    jak jest ciepło. Nagminnie zapala się wtedy kontrolka silnika, silnik traci
    moc na moment i albo mu przechodzi albo gaśnie bezczelnie. W czasie jazdy,
    na postoju, dowolnie. Po ostygnięciu odpala i jedziemy dalej. Za chwilę
    powtórka. I to tylko jak jest ciepło na dworzu. Jazda w nocy na przykład
    przebiega bez zakłóceń.
    Mechanik nie stwierdził na komputerze żadnych błędów, badane było kilka
    razy. Sygeruje wymianę modułu, ale bez przekonania. Facet zajmuje się tylko
    Oplami, od wielu lat, mówi że coś takiego pierwszy raz widzi.

    No właśnie CO widzi? O co tu może chodzić? Może to faktycznie moduł?
    Wymienić i po krzyku?

    Czynności prozaiczne typu wymiana świec, kabli WN, oleju, rozrządu,
    powietrza w kołach na letnie już zaliczone...

    Poratujcie...

    Piotr

  • 2. Data: 2010-07-10 23:06:18
    Temat: Re: Corsa B i temperatura
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Piotr" <p...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    > Czynności prozaiczne typu wymiana świec, kabli WN, oleju, rozrządu,
    Może jeszcze cosik z lambdą ?

    Nie pasuje mi, że zapala się kontrolka silnika,
    a niby nie ma błędów.
    Moze spróbuj sam metodą spinaczowo - lampkową ?

    > powietrza w kołach na letnie już zaliczone...
    :-)))

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2010-07-11 08:32:20
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@N...space.pl>

    W dniu 2010-07-10 17:36, Piotr pisze:
> [...]
    > Czynności prozaiczne typu wymiana świec, kabli WN, oleju, rozrządu,
    > powietrza w kołach na letnie już zaliczone...

    A jak wskaźnik temperatury silnika/płynu chłodniczego? Ja tak miałem po
    wymianie czujnika temperatury. Miał zbyt wysoką tolerancję i zbyt późno
    uruchamiał dmuchawę na chłodnicy. W efekcie silnik się przegrzewał i
    gasł np. podczas stania w korkach. Po zmianie czujnika wszystko wróciło
    do normy.

    Tomek

  • 4. Data: 2010-07-11 10:13:39
    Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>

> [...]
    > uruchamiał dmuchawę na chłodnicy. W efekcie silnik się przegrzewał i gasł
    > np. podczas stania w korkach. Po zmianie czujnika wszystko wróciło do

    Był wymieniony czujnik temperatury silnika, ten co daje odczyt do komputera.
    Efektem jego uszkodzenia było duże zużycie paliwa, po wymianie jest OK. Tzn
    pali tyle co powinien, efekt właściwy gaśnięcia pozostał. Dmuchawa uruchamia
    się we właściwym momencie tu nic się nie dzieje.

    Piotr

  • 5. Data: 2010-07-11 10:21:39
    Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>

    > Może jeszcze cosik z lambdą ?
    >
    > Nie pasuje mi, że zapala się kontrolka silnika,
    > a niby nie ma błędów.
    > Moze spróbuj sam metodą spinaczowo - lampkową ?

    > :-)))

    No mnie też nie pasuje, ale na własne oczy widziałem. Po drodze do
    mechaniora zapalała się franca ze trzy razy, a natychmiast po dojeździe
    podpięty komuter nic nie pokazał. Podobno w tych starszych modelach są takie
    rzeczy których komp nie zapamiętuje, trzeba jeździć z wpiętym diagnostycznym
    żeby uchwycić błąd w momencie zaistnienia.
    Metodę spinaczowo - lampkową właśnie rozkminiam teoretycznie, ale jest za
    gorąco żeby myśleć. Nie mam sumienia zmuszać się do wysiłku dziś...

    A może to faktycznie coś z lambdą, a może katalizator się przytkał? Jest
    taka możliwość? Żeby takie efekty przytkany katalizator powodował?

    Ostatecznie wymienię powietrze w oponach na bardziej letnie, w końcu chyba
    bardziej letnie niż teraz to juz nie będzie ;-D

    Piotr

  • 6. Data: 2010-07-11 13:17:15
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    Piotr pisze:
> [...]
    > tylko Oplami, od wielu lat, mówi że coś takiego pierwszy raz widzi.
    >
    > No właśnie CO widzi? O co tu może chodzić? Może to faktycznie moduł?
    .

    Hmm, ja mam trochę zbliżony problem w Carismie GDI - przy wyższej
    temperaturze otoczenia (tak gdzieś od 18 stopni wzwyż), a zimnym silniku
    auto zapala z podwójnym skokiem obrotów i po wrzuceniu biegu (automat)
    lubi zgasnąć lub przynajmniej przez moment walczyć ze zbyt niskimi
    obrotami. Jesień, zima, wczesna wiosna też bez problemu, a potem się
    zaczyna. Samochód zostawiałem w dwóch różnych ASO na kilka dni w celu
    gruntownej analizy. Komputer nie wykazuje żadnych błędów, jazda testowa
    z nagrywaniem parametrów pracy pokazuje, że wszystko z samochodem w
    porządku, panowie przejrzeli wiązki elektryczne pod kątem jakichś
    usterek - wszystko OK. Jedno ASO również twierdziło, że w takim wypadku
    to musi być sterownik - odesłany do elektronika do analizy. Stwierdził
    jakieś błędy w reakcji na temp. właśnie i usunął. Problem niestety nie
    zniknął. ASO już rozkłada ręce i twierdzi, że silniki GDI są z natury
    mało stabilne i może to być po prostu ich uroda. Póki co się poddałem,
    może jeszcze jak mnie wkurzy kiedyś porządnie to spróbuję podmienić
    komputer i immobiliser.
    Chętnie natomiast poznałbym powód dolegliwości Twego auta, może jest
    jakiś wspólny mianownik...

    --
    Pozdrawiam,
    Mumin

  • 7. Data: 2010-07-11 15:47:27
    Od: Jarek W <j...@g...com>

    On 11 Lip, 10:21, "Piotr" <p...@k...net.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Ostatecznie wymienię powietrze w oponach na bardziej letnie, w końcu chyba
    > bardziej letnie niż teraz to juz nie będzie ;-D

    A płynu chłodzącego nie ubywa ? U mnie Astrze okazało sie ze uszczelka
    pod głowicą była uszkodzona i jak było za ciepło nie udawało sie go
    wystudzić. Jazda w nocy bez problemu, do 26 stopni jeszcze dawał radę,
    powyżej grzał się. A wszystko niby sprawne

  • 8. Data: 2010-07-12 06:36:10
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2010-07-10 17:36, Piotr pisze:
    > Witam
    > Może ktoś się zetknął z takim problemem
    > Pacjent to Corsa B 1,2 Joy, rocznik 1994.

    1.2 8V 45KM?
    Nie posadzam Opla o zamontowanie silnika 1.2 16V w tym roczniku.

    > Generalnie jeździ dobrze do
    > momentu kiedy temperatura otoczenia nie wzrasta ponad jakieś 20 stopni.
    > Tzn. jesienią, zimą i wiosną nic kompletnie się złego nie dzieje,
    > samochód jak na swój wiek jest wzorcowy.

    Sprawdz tak prozaicznie czy nie zablokowala Ci sie w dolocie klapka od
    goracego powietrza znad kolektora. Jesli mowimy o 1.2 8V (C12NZ), ten
    silnik ma bardzo prosta budowe zasilania - nie ma ani przeplywomierza,
    ani map sensora. Cewka w postaci DISa(modul cewki bez rozdzielacza,
    zamontowany na koncu walka rozrzadu, na glowicy)? Jesli tak, to warto
    przemierzyc w jakiejs wiekszej temperaturze, byc moze ktorys z obwodow
    reaguje na temperature.
    Czujnik predkosci obrotowej na wale sprawdzony, ew. podmieniony?

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia

  • 9. Data: 2010-07-12 18:06:24
    Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>

    > 1.2 8V 45KM?
    > Nie posadzam Opla o zamontowanie silnika 1.2 16V w tym roczniku.

    Nie wiem jak to z rocznikami było ale widuję 1,2 16V. Moja jednak jest 8V

    > Sprawdz tak prozaicznie czy nie zablokowala Ci sie w dolocie klapka od
    > goracego powietrza znad kolektora.

    Nie, sprawdziłem klapka działa.

> [...]
    > glowicy)? Jesli tak, to warto przemierzyc w jakiejs wiekszej temperaturze,
    > byc moze ktorys z obwodow reaguje na temperature.

    Jak i gdzie mierzyć? I jakie są właściwe wyniki pomiarów?

    > Czujnik predkosci obrotowej na wale sprawdzony, ew. podmieniony?

    Nie ale podobno nie trzeba. Zasugeruję to jednak mechowi, chyba mu ją jutro
    znowu podstawię. I niech zdechnie... Corsa albo mech...

    Dziś przy okazji odkryłem taki efekt. Jeśli nacisnę gaz delikatnie, tak na
    jajeczko to silnik dławi się i chce zgasnąć. Jeśli jednak depnę konkretnie
    to wchodzi na obroty i można jechać. Tzn. jeśli w czasie jazdy znowu nie
    zdechnie całkiem. Co jest mocno prawdopodobne przy obecnych temperaturach.

    Pomysły mile widziane...

    Piotr

  • 10. Data: 2010-07-13 07:58:30
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    Piotr pisze:

    > Nie wiem jak to z rocznikami było ale widuję 1,2 16V. Moja jednak jest 8V

    Zdaje sie, ze dopiero po lifcie, czyli po 97r. byly montowane 1.2 16V.

    > Jak i gdzie mierzyć? I jakie są właściwe wyniki pomiarów?

    DIS to uklad z iskra tracona, czyli w jednym momencie iskra podawana
    jest na dwa cylindry rownoczesnie z czego do zaplonu mieszanki dochodzi
    tylko w jednym. Uklad ten jest bezrodzielaczowy, dlatego cewka tak na
    prawde to dwa niezalezne obwody. Sprawdzic mozna jak klasyczna cewke: na
    uzwojeniu pierwotnym (przylacze niskopradowe, jakies 4-5 przewodow)
    wzgledem masy pojazdu powinno byc ok kilkadziesiat ohmow, zas na
    uzwojeniu wtornym (przylacze przewodu wysokiego napiecia wzgledem tej
    samej masy pojazdu) opornosc powinna wynosic kilkadziesiat kilo ohmow.
    Jakie konkretne wartosci to nalezaloby wygooglac posiadajac typ i model
    cewki.

> [...]
    > konkretnie to wchodzi na obroty i można jechać. Tzn. jeśli w czasie
    > jazdy znowu nie zdechnie całkiem. Co jest mocno prawdopodobne przy

    Ten ostatni efekt idealnie pasuje do uszkodzonego elementu pomiaru
    powietrza zasysanego (przeplywiomierz, map sensor) tyle tylko, ze o ile
    pamietam z C14NZ (blizniaczy silnik, jednak z klasycznym,
    rozdzielaczowym zaplonem) to te elementy nie wystepuja w tym ukladzie.
    Byc moze przegapilem czujnik temperatury zassysanego powietrza. Sprawdz
    w okolicach dolotu, przepustnicy czy wystepuje jakas wtyczka, jesli tak,
    to bedziemy dywagowac dalej - co to za czujnik i jakie powinny byc jego
    wartosci.

    Czy gdy jest chlodno i objawy nie wystepuja, obroty biegu jalowego nie
    sa podniesione i czy nie faluja? Sprawdz jeszcze jedna rzecz. Do dolotu
    masz doprowadzone odpowietrzanie zbiornika paliwa, taki zawor membranowy
    na jednym z gumowych przewodow. Sciagnij ten przewod z dolotu i zobacz
    jak sie wowczas samochod bedzie zachowywal. Dziure po przewodzie zostaw
    chwilowo niezatkana.
    W ogole skad jestes? Jesli ze slaska lub okolic to chetnie zerknalbym do
    Twojego samochodu.