-
11. Data: 2010-07-13 17:32:47
Temat: Re: Corsa B i temperatura
Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>
>> Nie wiem jak to z rocznikami było ale widuję 1,2 16V. Moja jednak jest 8V
>
> Zdaje sie, ze dopiero po lifcie, czyli po 97r. byly montowane 1.2 16V.
>
>>
>> Jak i gdzie mierzyć? I jakie są właściwe wyniki pomiarów?
>>
>
> DIS to uklad z iskra tracona, czyli w jednym momencie iskra podawana jest
> na dwa cylindry rownoczesnie z czego do zaplonu mieszanki dochodzi tylko w
> jednym. Uklad ten jest bezrodzielaczowy, dlatego cewka tak na prawde to
> dwa niezalezne obwody. Sprawdzic mozna jak klasyczna cewke: na uzwojeniu
> pierwotnym (przylacze niskopradowe, jakies 4-5 przewodow) wzgledem masy
> pojazdu powinno byc ok kilkadziesiat ohmow, zas na uzwojeniu wtornym
> (przylacze przewodu wysokiego napiecia wzgledem tej samej masy pojazdu)
> opornosc powinna wynosic kilkadziesiat kilo ohmow. Jakie konkretne
> wartosci to nalezaloby wygooglac posiadajac typ i model cewki.
>
>> Dziś przy okazji odkryłem taki efekt. Jeśli nacisnę gaz delikatnie, tak
>> na jajeczko to silnik dławi się i chce zgasnąć. Jeśli jednak depnę
>> konkretnie to wchodzi na obroty i można jechać. Tzn. jeśli w czasie jazdy
>> znowu nie zdechnie całkiem. Co jest mocno prawdopodobne przy obecnych
>> temperaturach.
>>
>
> Ten ostatni efekt idealnie pasuje do uszkodzonego elementu pomiaru
> powietrza zasysanego (przeplywiomierz, map sensor) tyle tylko, ze o ile
> pamietam z C14NZ (blizniaczy silnik, jednak z klasycznym, rozdzielaczowym
> zaplonem) to te elementy nie wystepuja w tym ukladzie. Byc moze
> przegapilem czujnik temperatury zassysanego powietrza. Sprawdz w okolicach
> dolotu, przepustnicy czy wystepuje jakas wtyczka, jesli tak, to bedziemy
> dywagowac dalej - co to za czujnik i jakie powinny byc jego wartosci.
Pójdę zaraz do garażu popatrzeć.
>
> Czy gdy jest chlodno i objawy nie wystepuja, obroty biegu jalowego nie sa
> podniesione i czy nie faluja? Sprawdz jeszcze jedna rzecz. Do dolotu masz
> doprowadzone odpowietrzanie zbiornika paliwa, taki zawor membranowy na
> jednym z gumowych przewodow. Sciagnij ten przewod z dolotu i zobacz jak
> sie wowczas samochod bedzie zachowywal. Dziure po przewodzie zostaw
> chwilowo niezatkana.
> W ogole skad jestes? Jesli ze slaska lub okolic to chetnie zerknalbym do
> Twojego samochodu.
>
Niestety okolice Grójca, więc na Śląsk nie dojadę w takim stanie :-(
Ale dziś postawiłem ultimatum mechaniorowi, jutro rano dostaje samochód i MA
ZROBIĆ. Facet jest jak na mechanika uczciwy i ambitny, więc może jednak
dojdzie co i gdzie. Obroty jałowe wg mnie są za wysokie, ile nie wiem, nie
ma obrotomierza. Zdarza im się falować nieco.
O efektach dociekań poinformuję.
--
Pozdrawiam
Piotr
-
12. Data: 2010-07-13 22:11:32
Temat: Re: Corsa B i temperatura
Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
W dniu 2010-07-13 17:32, Piotr pisze:
>> Czy gdy jest chlodno i objawy nie wystepuja, obroty biegu jalowego nie
>> sa podniesione i czy nie faluja? Sprawdz jeszcze jedna rzecz. Do
>> dolotu masz doprowadzone odpowietrzanie zbiornika paliwa, taki zawor
>> membranowy na jednym z gumowych przewodow. Sciagnij ten przewod z
>> dolotu i zobacz jak sie wowczas samochod bedzie zachowywal. Dziure po
>> przewodzie zostaw chwilowo niezatkana.
>>
> Obroty jałowe wg mnie są za wysokie, ile nie
> wiem, nie ma obrotomierza. Zdarza im się falować nieco.
> O efektach dociekań poinformuję.
>
Miernik w lape i zmierzyc ciaglosc i zakres potencjometra przepustnicy.
Znajdziesz go w podstawie wtryskiwacza, na osi przepustnicy. Pomiar
powinien wskazywac liniowosc rezystancji a wartosc w okolicach kilku
kilo ohmow. Sprawdz tez na wypietej wtyczce z potencjometra jego
zasilania (przy wlaczonej stacyjce) powinno wynosic 5V.
http://automatyka.ndl.pl/opel/podzespoly/wtrysk/wtry
sk.htm
Na podstawie rysunku pomierz opornosc czujnika polozenia przepustnicy.
Zrob kilka pomiarow w roznych warunkach - od calkowicie zamknietej do
calkowicie otwartej. Sprawdz tez, czy czujnik cisnienia bezwglednego (a
jednak wystepuje - na niego stawialbym w pierwszej kolejnosci),
aczkolwiek nie slyszalem, by ktos wczesniej mial z nim problem.
Sprawdz czy reaguje na zmiane podcisnienia - sprawdzaj zmiany napiecia
na wtyczce czujnika podczas zmiany obrotow silnika.
Podaj prosze wyniki pomiarow na grupe.
--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia
-
13. Data: 2010-07-14 11:11:30
Temat: Re: Corsa B i temperatura
Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>
> Miernik w lape i zmierzyc ciaglosc i zakres potencjometra przepustnicy.
> Znajdziesz go w podstawie wtryskiwacza, na osi przepustnicy. Pomiar
> powinien wskazywac liniowosc rezystancji a wartosc w okolicach kilku kilo
> ohmow. Sprawdz tez na wypietej wtyczce z potencjometra jego zasilania
> (przy wlaczonej stacyjce) powinno wynosic 5V.
>
> http://automatyka.ndl.pl/opel/podzespoly/wtrysk/wtry
sk.htm
> Na podstawie rysunku pomierz opornosc czujnika polozenia przepustnicy.
> Zrob kilka pomiarow w roznych warunkach - od calkowicie zamknietej do
> calkowicie otwartej. Sprawdz tez, czy czujnik cisnienia bezwglednego (a
> jednak wystepuje - na niego stawialbym w pierwszej kolejnosci), aczkolwiek
> nie slyszalem, by ktos wczesniej mial z nim problem.
> Sprawdz czy reaguje na zmiane podcisnienia - sprawdzaj zmiany napiecia na
> wtyczce czujnika podczas zmiany obrotow silnika.
> Podaj prosze wyniki pomiarow na grupe.
>
Zapiszę to sobie ku pamięci na przyszłość. Dziś rano małżonka doczłapała do
mechanika z palącą się non stop kontrolką i zdychającym silnikiem. Mech
natychmiast wpiął komuter i wyszło nareszcie jak byk...... tadaaa....
potencjometr przepustnicy! (czy jak mutam, po szkopsku ten bydlak pisał).
Mech pokajał się mocno bo stwierdził że tego wcześniej nie sprawdzał, zabrał
kluczyki i tyle. Jak odda to się zobaczy.
Dzięki za wszystko!
--
Pozdrawiam
Piotr
-
14. Data: 2010-07-15 06:48:05
Temat: Re: Corsa B i temperatura
Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
W dniu 2010-07-14 11:11, Piotr pisze:
>
> Zapiszę to sobie ku pamięci na przyszłość. Dziś rano małżonka doczłapała
> do mechanika z palącą się non stop kontrolką i zdychającym silnikiem.
> Mech natychmiast wpiął komuter i wyszło nareszcie jak byk......
> tadaaa.... potencjometr przepustnicy! (czy jak mutam, po szkopsku ten
> bydlak pisał). Mech pokajał się mocno bo stwierdził że tego wcześniej
> nie sprawdzał, zabrał kluczyki i tyle. Jak odda to się zobaczy.
>
> Dzięki za wszystko!
>
Tylko nie pisz, ze Cie za diagnoze skasowal chocby 50zl :-)
Wyszlo, ze mialem racje. Fajnie. Daj znac jak sie sprawa potoczyla - czy
pomogla wymiana, czy problem lezal w instalacji elektrycznej (to, ze
komputer pokazal mu potencjometr wcale nie znaczy, ze sama wymiana
pomoze. Byc moze uszkodzona jest wiazka tego czujnika). Zobaczymy na ile
kumatego masz tego mechanika.
--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia
-
15. Data: 2010-07-20 10:43:08
Temat: Re: Corsa B i temperatura
Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
Piotr pisze:
> Jak odda to się zobaczy.
Jak sie sprawa zakonczyla? Corsa jezdzi?
--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia
-
16. Data: 2010-07-20 18:17:01
Temat: Re: Corsa B i temperatura
Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>
>> Jak odda to się zobaczy.
>
> Jak sie sprawa zakonczyla? Corsa jezdzi?
>
No jeszcze nie... Coś tam jest z tym potencjometrem konkretnie nie halo.
Jakos nie mam czasu molestować mechanika, sam przesiadłem się na skuter,
żona jeździ moim samochodem (też Corsa tylko C 1,7 DTi), więc pośpiechu nie
ma. Jutro spodziewam się więcej luzu to zadzwonię i się dowiem.
--
Pozdrawiam
Piotr
-
17. Data: 2010-07-21 19:37:47
Temat: Re: Corsa B i temperatura
Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>
Odebrałem, jeździ i narazie jest dobrze. Od jutra moja małżonka będzie
użytkować samochód. Zobaczymy. Mechanik powiedział tak: potencjometr jest
dobry tylko był źle ustawiony. Podobno teraz ustawił dobrze. Reszta pewnie
jak zwykle wyjdzie "w praniu".
--
Pozdrawiam
Piotr
-
18. Data: 2010-07-22 08:03:13
Temat: Re: Corsa B i temperatura
Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
W dniu 2010-07-21 19:37, Piotr pisze:
> Odebrałem, jeździ i narazie jest dobrze. Od jutra moja małżonka będzie
> użytkować samochód. Zobaczymy. Mechanik powiedział tak: potencjometr
> jest dobry tylko był źle ustawiony. Podobno teraz ustawił dobrze. Reszta
> pewnie jak zwykle wyjdzie "w praniu".
>
Dzieki za informacje.
Podobna sytuacje mialem w BXie - tylko, ze tam jalowe obroty wynosily
1500-2000obr/min, a podczas jazdy czuc bylo delikatne poszarpywanie. Tez
winnym byl potencjometr, tyle tylko, ze po prostu wytarly sie sciezki w
polozeniu jalowym i wystarczylo go delikatnie przestawic.
--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia