eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCorsa B i temperatura
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 18

  • 11. Data: 2010-07-13 17:32:47
    Temat: Re: Corsa B i temperatura
    Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>

    >> Nie wiem jak to z rocznikami było ale widuję 1,2 16V. Moja jednak jest 8V
    >
    > Zdaje sie, ze dopiero po lifcie, czyli po 97r. byly montowane 1.2 16V.
    >
    >>
    >> Jak i gdzie mierzyć? I jakie są właściwe wyniki pomiarów?
    >>
    >
    > DIS to uklad z iskra tracona, czyli w jednym momencie iskra podawana jest
    > na dwa cylindry rownoczesnie z czego do zaplonu mieszanki dochodzi tylko w
    > jednym. Uklad ten jest bezrodzielaczowy, dlatego cewka tak na prawde to
    > dwa niezalezne obwody. Sprawdzic mozna jak klasyczna cewke: na uzwojeniu
    > pierwotnym (przylacze niskopradowe, jakies 4-5 przewodow) wzgledem masy
    > pojazdu powinno byc ok kilkadziesiat ohmow, zas na uzwojeniu wtornym
    > (przylacze przewodu wysokiego napiecia wzgledem tej samej masy pojazdu)
    > opornosc powinna wynosic kilkadziesiat kilo ohmow. Jakie konkretne
    > wartosci to nalezaloby wygooglac posiadajac typ i model cewki.
    >
    >> Dziś przy okazji odkryłem taki efekt. Jeśli nacisnę gaz delikatnie, tak
    >> na jajeczko to silnik dławi się i chce zgasnąć. Jeśli jednak depnę
    >> konkretnie to wchodzi na obroty i można jechać. Tzn. jeśli w czasie jazdy
    >> znowu nie zdechnie całkiem. Co jest mocno prawdopodobne przy obecnych
    >> temperaturach.
    >>
    >
    > Ten ostatni efekt idealnie pasuje do uszkodzonego elementu pomiaru
    > powietrza zasysanego (przeplywiomierz, map sensor) tyle tylko, ze o ile
    > pamietam z C14NZ (blizniaczy silnik, jednak z klasycznym, rozdzielaczowym
    > zaplonem) to te elementy nie wystepuja w tym ukladzie. Byc moze
    > przegapilem czujnik temperatury zassysanego powietrza. Sprawdz w okolicach
    > dolotu, przepustnicy czy wystepuje jakas wtyczka, jesli tak, to bedziemy
    > dywagowac dalej - co to za czujnik i jakie powinny byc jego wartosci.

    Pójdę zaraz do garażu popatrzeć.

    >
    > Czy gdy jest chlodno i objawy nie wystepuja, obroty biegu jalowego nie sa
    > podniesione i czy nie faluja? Sprawdz jeszcze jedna rzecz. Do dolotu masz
    > doprowadzone odpowietrzanie zbiornika paliwa, taki zawor membranowy na
    > jednym z gumowych przewodow. Sciagnij ten przewod z dolotu i zobacz jak
    > sie wowczas samochod bedzie zachowywal. Dziure po przewodzie zostaw
    > chwilowo niezatkana.
    > W ogole skad jestes? Jesli ze slaska lub okolic to chetnie zerknalbym do
    > Twojego samochodu.
    >

    Niestety okolice Grójca, więc na Śląsk nie dojadę w takim stanie :-(
    Ale dziś postawiłem ultimatum mechaniorowi, jutro rano dostaje samochód i MA
    ZROBIĆ. Facet jest jak na mechanika uczciwy i ambitny, więc może jednak
    dojdzie co i gdzie. Obroty jałowe wg mnie są za wysokie, ile nie wiem, nie
    ma obrotomierza. Zdarza im się falować nieco.
    O efektach dociekań poinformuję.


    --
    Pozdrawiam
    Piotr


  • 12. Data: 2010-07-13 22:11:32
    Temat: Re: Corsa B i temperatura
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2010-07-13 17:32, Piotr pisze:
    >> Czy gdy jest chlodno i objawy nie wystepuja, obroty biegu jalowego nie
    >> sa podniesione i czy nie faluja? Sprawdz jeszcze jedna rzecz. Do
    >> dolotu masz doprowadzone odpowietrzanie zbiornika paliwa, taki zawor
    >> membranowy na jednym z gumowych przewodow. Sciagnij ten przewod z
    >> dolotu i zobacz jak sie wowczas samochod bedzie zachowywal. Dziure po
    >> przewodzie zostaw chwilowo niezatkana.
    >>
    > Obroty jałowe wg mnie są za wysokie, ile nie
    > wiem, nie ma obrotomierza. Zdarza im się falować nieco.
    > O efektach dociekań poinformuję.
    >
    Miernik w lape i zmierzyc ciaglosc i zakres potencjometra przepustnicy.
    Znajdziesz go w podstawie wtryskiwacza, na osi przepustnicy. Pomiar
    powinien wskazywac liniowosc rezystancji a wartosc w okolicach kilku
    kilo ohmow. Sprawdz tez na wypietej wtyczce z potencjometra jego
    zasilania (przy wlaczonej stacyjce) powinno wynosic 5V.

    http://automatyka.ndl.pl/opel/podzespoly/wtrysk/wtry
    sk.htm
    Na podstawie rysunku pomierz opornosc czujnika polozenia przepustnicy.
    Zrob kilka pomiarow w roznych warunkach - od calkowicie zamknietej do
    calkowicie otwartej. Sprawdz tez, czy czujnik cisnienia bezwglednego (a
    jednak wystepuje - na niego stawialbym w pierwszej kolejnosci),
    aczkolwiek nie slyszalem, by ktos wczesniej mial z nim problem.
    Sprawdz czy reaguje na zmiane podcisnienia - sprawdzaj zmiany napiecia
    na wtyczce czujnika podczas zmiany obrotow silnika.
    Podaj prosze wyniki pomiarow na grupe.



    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia


  • 13. Data: 2010-07-14 11:11:30
    Temat: Re: Corsa B i temperatura
    Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>

    > Miernik w lape i zmierzyc ciaglosc i zakres potencjometra przepustnicy.
    > Znajdziesz go w podstawie wtryskiwacza, na osi przepustnicy. Pomiar
    > powinien wskazywac liniowosc rezystancji a wartosc w okolicach kilku kilo
    > ohmow. Sprawdz tez na wypietej wtyczce z potencjometra jego zasilania
    > (przy wlaczonej stacyjce) powinno wynosic 5V.
    >
    > http://automatyka.ndl.pl/opel/podzespoly/wtrysk/wtry
    sk.htm
    > Na podstawie rysunku pomierz opornosc czujnika polozenia przepustnicy.
    > Zrob kilka pomiarow w roznych warunkach - od calkowicie zamknietej do
    > calkowicie otwartej. Sprawdz tez, czy czujnik cisnienia bezwglednego (a
    > jednak wystepuje - na niego stawialbym w pierwszej kolejnosci), aczkolwiek
    > nie slyszalem, by ktos wczesniej mial z nim problem.
    > Sprawdz czy reaguje na zmiane podcisnienia - sprawdzaj zmiany napiecia na
    > wtyczce czujnika podczas zmiany obrotow silnika.
    > Podaj prosze wyniki pomiarow na grupe.
    >

    Zapiszę to sobie ku pamięci na przyszłość. Dziś rano małżonka doczłapała do
    mechanika z palącą się non stop kontrolką i zdychającym silnikiem. Mech
    natychmiast wpiął komuter i wyszło nareszcie jak byk...... tadaaa....
    potencjometr przepustnicy! (czy jak mutam, po szkopsku ten bydlak pisał).
    Mech pokajał się mocno bo stwierdził że tego wcześniej nie sprawdzał, zabrał
    kluczyki i tyle. Jak odda to się zobaczy.

    Dzięki za wszystko!

    --
    Pozdrawiam
    Piotr


  • 14. Data: 2010-07-15 06:48:05
    Temat: Re: Corsa B i temperatura
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2010-07-14 11:11, Piotr pisze:
    >
    > Zapiszę to sobie ku pamięci na przyszłość. Dziś rano małżonka doczłapała
    > do mechanika z palącą się non stop kontrolką i zdychającym silnikiem.
    > Mech natychmiast wpiął komuter i wyszło nareszcie jak byk......
    > tadaaa.... potencjometr przepustnicy! (czy jak mutam, po szkopsku ten
    > bydlak pisał). Mech pokajał się mocno bo stwierdził że tego wcześniej
    > nie sprawdzał, zabrał kluczyki i tyle. Jak odda to się zobaczy.
    >
    > Dzięki za wszystko!
    >
    Tylko nie pisz, ze Cie za diagnoze skasowal chocby 50zl :-)
    Wyszlo, ze mialem racje. Fajnie. Daj znac jak sie sprawa potoczyla - czy
    pomogla wymiana, czy problem lezal w instalacji elektrycznej (to, ze
    komputer pokazal mu potencjometr wcale nie znaczy, ze sama wymiana
    pomoze. Byc moze uszkodzona jest wiazka tego czujnika). Zobaczymy na ile
    kumatego masz tego mechanika.


    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia


  • 15. Data: 2010-07-20 10:43:08
    Temat: Re: Corsa B i temperatura
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    Piotr pisze:

    > Jak odda to się zobaczy.

    Jak sie sprawa zakonczyla? Corsa jezdzi?

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia


  • 16. Data: 2010-07-20 18:17:01
    Temat: Re: Corsa B i temperatura
    Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>

    >> Jak odda to się zobaczy.
    >
    > Jak sie sprawa zakonczyla? Corsa jezdzi?
    >

    No jeszcze nie... Coś tam jest z tym potencjometrem konkretnie nie halo.
    Jakos nie mam czasu molestować mechanika, sam przesiadłem się na skuter,
    żona jeździ moim samochodem (też Corsa tylko C 1,7 DTi), więc pośpiechu nie
    ma. Jutro spodziewam się więcej luzu to zadzwonię i się dowiem.

    --
    Pozdrawiam
    Piotr


  • 17. Data: 2010-07-21 19:37:47
    Temat: Re: Corsa B i temperatura
    Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>

    Odebrałem, jeździ i narazie jest dobrze. Od jutra moja małżonka będzie
    użytkować samochód. Zobaczymy. Mechanik powiedział tak: potencjometr jest
    dobry tylko był źle ustawiony. Podobno teraz ustawił dobrze. Reszta pewnie
    jak zwykle wyjdzie "w praniu".

    --
    Pozdrawiam
    Piotr


  • 18. Data: 2010-07-22 08:03:13
    Temat: Re: Corsa B i temperatura
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2010-07-21 19:37, Piotr pisze:
    > Odebrałem, jeździ i narazie jest dobrze. Od jutra moja małżonka będzie
    > użytkować samochód. Zobaczymy. Mechanik powiedział tak: potencjometr
    > jest dobry tylko był źle ustawiony. Podobno teraz ustawił dobrze. Reszta
    > pewnie jak zwykle wyjdzie "w praniu".
    >
    Dzieki za informacje.
    Podobna sytuacje mialem w BXie - tylko, ze tam jalowe obroty wynosily
    1500-2000obr/min, a podczas jazdy czuc bylo delikatne poszarpywanie. Tez
    winnym byl potencjometr, tyle tylko, ze po prostu wytarly sie sciezki w
    polozeniu jalowym i wystarczylo go delikatnie przestawic.


    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: