  • 1. Data: 2010-12-03 21:58:44
    Temat: Core2Quad - temperatura
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    Czy temperatura rdzeni powinna byc prawie identyczna dla systemu bez
    żadnego obciążenia?
    Mam na 1 -> 26/27 st
    2 -> 28/29
    3 -> 30/21
    4 -> 34/35

    Przy pojawiającym sie obciążeniu temperatura rośnie mniej więcej
    proporcjonalnie do obciążenia.
    Zastanawiałem się, czy to normalne czy może nierównomierne
    odprowadzanie ciepła przez radiator.

    --
    Wojtek

  • 2. Data: 2010-12-04 18:59:45
    Temat: Re: Core2Quad - temperatura
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > Zastanawiałem się, czy to normalne czy może nierównomierne
    > odprowadzanie ciepła przez radiator.

    sprawdzałem kilka quadów i jakoś zawsze 1 rdzeń jest ciutkę chłodniejszy. U
    mnie rdzeń 2 ma 27 stopni w spoczynku do 40 pod obciążeniem a pozostałe od
    32 do 45. Chłodzenie to Pentagram Freezone. Latem jest trochę więcej bo
    temperatura pomieszczenia obecnie to jakieś 19 stopni.

  • 3. Data: 2010-12-08 10:28:02
    Od: Kicer <...@...c>

    Wojtek wrote:

> [...]
    > proporcjonalnie do obciążenia.
    > Zastanawiałem się, czy to normalne czy może nierównomierne

    ja co prawda dual 2 core, ale mam podobnie: miedzy rdzeniami jest zawsze,
    praktycznie stała róznica 2-3 stopni. Z czego to moze wynikać? Myślę, że
    powodów moze być wiele:
    1. każdy rdzeń jest inny. Tzn nawet jesli wyglądają tak samo, fizyczne
    parametry elementów użytych do ich budowy róznią się niewielkim stopiu. Przy
    milionach czy miliardach tranzystorów, różnice mogą się niekorzystnie
    akumulować :)
    2. To samo tyczy się pamięci cache, która też swój udział w grzaniu ma
    3. Obudowa procesora i radiator sa także nieidealne i kazdy z tych elementów
    w każdym punkcie przewodzi ciepło nieco inaczej.
    4. Niedokladność elementów termicznych, odpowiedzialnych za pomiar
    temperatury.
    5. Wpływ systemu operacyjnego: wydaje mi się, że po część moze miec tu wplyw
    np obsługa przerwań. OS moze wrzuc na jeden z rdzeni więcej lub częsciej
    wykonywane przerwania niż na drugi, co powododuje że mimo "nicnierobienia"
    dany rdzen jednak coś tam rzeźbi i minimalnie sie dogrzewa ;)

    pozdro

    --
    Michał Walenciak
    gmail.com kicer86