  • 1. Data: 2010-12-03 22:30:51
    Temat: zwiecha/zamrozenie komputera
    Od: "Krzysztof" <k...@s...onet.pl>

    witam

    mam juz od dluzszgo czasu problem z moim komputerem.
    Bardzo czesto, ale nie ma jakiegos okreslonego przedzialu czasowego,
    komputer nagle zamiera, tzn ekran jest nieruchomy, nie dziala myszka,
    klawiatura i inne urz usb, brak np dzwieku, lub slychav jeden ton.
    Nie ma jakiejs okreslonej reguly kiedy to sie stanie, czasami jest to 2-3
    razy dziennie, a czasami raz na 2 dni. Moze to byc np podczas przegladania
    stron w internecie, czy jak jest w bezczynny.
    Poczatkowo testowalem go ubcd4win i innymi programami, i chyba za krotko bo
    testy nic nie wykazywaly,
    Bylem wiec pewny, ze to wina windowsa, w miedzyczasie nawet go
    reinstalowalem, zainstalowalem najnowsze sterowniki itp, ale wczoraj
    zawiesil mi sie po 20h testu wlasnie na ubcd4win, wiec chyba to jednak
    hardware.
    I tu mam problem, bo wczesniej wymienilem profilaktycznie plyte glowna na
    nowa - bo tu podejzewalem problem, wymienialem zasilacz, testowalem pamiec
    memtestem ponad 36 h i zadnego bledu, acha wymienilem tez chlodenie CPU
    Pozostal w zasadzie procesor i karta grafiki.
    I tu jest moje pytanie, czy moze to byc problem z procesorem ?
    Chcialbym zasiegnac opini, gdyz koszt nowego to jednak spory wydatek ( i7
    860 )

    Za wszelkie propozycje bede wdzieczny

    pozdrawiam

    Krzysztof

    ------------------------
    GA-P55A-UD4 , i7 860, graf Geforce 8600 GTS, zasilacz Chieftec A135
    APS_550C 2HDD, 2 DVDRW

  • 2. Data: 2010-12-03 23:05:20
    Temat: Re: zwiecha/zamrozenie komputera
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Użytkownik Krzysztof napisał:
> [...]
    > I tu jest moje pytanie, czy moze to byc problem z procesorem ?
    > Chcialbym zasiegnac opini, gdyz koszt nowego to jednak spory wydatek (

    Nie ma szansy od kogoś pożyczyć (sprawdzonego) "czegokolwiek" pod tą
    podstawkę (proc)?
    To samo z grafiką. Do testów to i na PCI może być :)

    U mnie takie objawy dawały:
    kondensatorek na płycie, który "przeszedł do historii",
    RAMy (ale memtest to wykrywał w czasie < 48h).

    W.P.

  • 3. Data: 2010-12-03 23:12:20
    Od: "Krzysztof" <k...@s...onet.pl>

[...]

    no wlasnie tu jest problem.
    a co do kondensatorow, to -wymienilem plyte, gdyz najpierw ja podejzewalem.
    Natomiast co do grafiki - to mysle, ze tu najwyzej mialbym problem z
    wyswietlaniem, a nie z "zamrozeniem"systemu
    To mi przypomina test procesorow, gdy im zdjeto chlodzenie - tam wlasie
    zamrazal sie system, ale po zalozeniu wentylatora, komputer zaczynal dalej
    pracowac.
    W moim przypadku musze resetowac .
    Pamiec raczej tez objawia sie BSOD-em

  • 4. Data: 2010-12-04 07:13:13
    Od: RyAn <r...@k...pl>

    W dniu 2010-12-04 00:12, Krzysztof pisze:

    > Nie ma szansy od kogoś pożyczyć (sprawdzonego) "czegokolwiek" pod tą
    > podstawkę (proc)?
    > To samo z grafiką. Do testów to i na PCI może być :)
    [...]

    Miałem podobnie.
    Po wymianie na sprawdzony i dobry ZASILACZ wszystko wróciło do normy.

    --
    pozdrawiam
    RyAn

  • 5. Data: 2010-12-04 09:28:09
    Od: "Krzysztof" <k...@s...onet.pl>

    Miałem podobnie.
    Po wymianie na sprawdzony i dobry ZASILACZ wszystko wróciło do normy.

    --
    ale ja juz na jednym zasilaczu testowalem, i sytuacja sie powtorzyla

    Krzysztof

  • 6. Data: 2010-12-04 18:50:21
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    u mnie takie efekty dawały poprzednie ramy DDR3 Kingstona. W zasadzie
    zwiechy zaliczały średnio raz na tydzień albo nawet na 2. Zawsze wiązało się
    to z zapętleniem dźwięku w karabin maszynowy. Najczęściej podczas oglądania
    filmików na youtube ale także podczas gier 3d ale rzadziej. Po zejściu z
    1333 na 1066 problem ustąpił. Tak samo po wyjęciu jednego modułu i na 1333
    też nie zdarzało im się zawiesić. Za równo w dual channel jak i w single
    problem powtarzał się tylko gdy były 2 moduły puszczone na 1333. 1 moduł na
    1333 albo 2 na 1066 były stabilne.

  • 7. Data: 2010-12-04 19:12:14
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Doxent" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >single problem powtarzał się tylko gdy były 2 moduły puszczone na 1333. 1
    >moduł na 1333 albo 2 na 1066 były stabilne.
    aha dodam, że mogłem zapuścić OCCT nawet na 5 godzin (GPU+CPU) czy też
    Everesta i komputer nie zawieszał się w ogóle. BSOD-ów też nie było ani
    jednego. Gdy tylko pojawiał się dźwięk z flasha zwis złowrogo wisiał w
    powietrzu.