    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Kosu <K...@n...com>
    Subject: Cooler karty graficznej a wysokości slotów PCI
    Date: 31 Mar 2013 22:19:27 GMT

    Witam,

    Pytanie pewnie proste dla większości, ale informacji nie znalazłem,
    a bardzo wypadłem z obiegu w kwestii kart graficznych (kiedy
    interesowałem się nimi ostatnio, miały ze 2 cm grubości i mało
    kto zwracał uwagę na ich pobór prądu :)).

    Mam płytę Asus P5G41M-LE, która ma raczej koszmarny układ slotów
    PCI:
    http://motherboards-reviews.com/ASUS/socket_775/P5G4
    1-M/images/ASUS_P5G41-M_lpt_com.jpg
    http://www.stuartconnections.com/9671-thickbox/ASUS-
    P5G41M-LE-CSM-Main-System-Motherboard-LGA775-uATX-G4
    1-ICH7-DDR2.jpg

    Zaraz pod PCIe x16 są kondensatory (podobnej wysokości) i PCI
    (zauważalnie wyższe).

    Pytanie brzmi: czy da się w to wmontować kartę graficzną z "pudełkowym"
    coolerem? Zastanawiam się nad m.in. Sapphire HD7770 Vapor-X. Karty nie
    widziałem na żywo, o dokładnym zmierzeniu nie wspominając. Na zdjęciach
    nie wygląda to dobrze...

    Oczywiście jest sporo kart mniejszych (wystarczyłaby mi wydajność
    HD7750) i nie mających tej "ścianki" od strony płyty (XFX HD 7700 Black
    Edition), ale chyba żadna nie oferuje takiej ciszy jak Vapor-X :/
    (pomijając pasywne, których się trochę boję przy takiej mocy).

    pozdrawiam,
    Kosu