  • 21. Data: 2013-03-24 20:57:26
    Temat: Re: Co zdechło w komputerze?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Kosu" napisał w wiadomości grup
    e...
    > Chyba że jesteś pasjonatem i chciałbyś poznać przyczynę.

    Raczej skąpiec - nie chce mi się kupować nowego kompa - obecny wystarcza do
    oglądania filmów HD.

  • 22. Data: 2013-03-24 22:03:46
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 24 Mar 2013 19:47:28 +0100, Krzysztof Wocial napisał(a):

    > Ten WLM to przekleństwo... Ustawień w wersji 12 zero.
    > Teraz lepiej?

    Ni cholery. Ale dam darmo dobrą radę, jak korzystasz z newsów to tylko
    40tude dialog
    --
    Jacek

  • 23. Data: 2013-03-24 23:33:02
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-03-24, Michal <s...@d...mailexpire.com> wrote:
    > Błogosławieni, którzy nie widzieli a uwierzyli.
    > Przed wyjazdem jak była jeszcze normalna temperatura wiosenna zostawiłem
    > ogrzewawnie ustawione na przeciwzamarzaniowe. Gdy wróciłem w weekend w
    > tą pie*ą syberyjską wiosnę w domu było 5 stopni i jeszcze się nie
    > nagrzał. Teraz wierzysz w prawidłowy odczyt temperatury?

    Raczej nie. Nawet gdybyś miał w domu 5*C, to zaledwie 7*C przyrostu
    na GPU to zbyt mało. Chłodne karty z solidnymi wentylatorami ogrzewają
    się o 10*C. Moim zdaniem ten pomiar jest g. wart :). Chyba że masz
    jakąś niebywałą konfigurację - chłodzenie wodne albo otwartą budę
    i dwa wielkie wentylatory przedmuchujące sprzęt. Z czymś takim i przy
    5*C w pokoju... No może bym uwierzył.

    > A tak swoją drogą Radeony 7800 w 28nm są w porównaniu z poprzednimi
    > bardzo chłodne - nawet w lecie w IDLE temperatura GPU to zazwyczaj 28-32
    > stopnie.

    Tym bardziej wątpię, ale jeśli te wartości sprawiają Ci przyjemność,
    to nie będę już podważał :D.

    Właśnie zastanawiam się nad jakimś 7850 i wiem, że wcale tak różowo
    nie jest (choć dają radę generalnie - na tyle, że porzuciłem myśl
    o GeForce, na którego byłem wcześniej strasznie napalony).

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 24. Data: 2013-03-24 23:37:03
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-03-24, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:
    > Ni cholery. Ale dam darmo dobrą radę, jak korzystasz z newsów to tylko
    > 40tude dialog

    Są też różne inne rady. Np. "oby nie 40tude dialog" i tak dalej.
    Generalnie najlepiej sprawdzić kilka i sobie wybrać. Mi się
    najlepiej czytało newsy na Outlooku z fix'em i Thunderbirdzie.

    W każdym razie wybór jest wciąż duży.
    Szczęśliwie nikt już przy umierającym usenecie nie próbował
    grzebać, więc działają nawet od lat nierozwijane czytniki.

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 25. Data: 2013-03-25 02:43:07
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-03-24 23:33, Kosu pisze:

    > Raczej nie. Nawet gdybyś miał w domu 5*C, to zaledwie 7*C przyrostu
    > na GPU to zbyt mało. Chłodne karty z solidnymi wentylatorami ogrzewają
    > się o 10*C. Moim zdaniem ten pomiar jest g. wart :).

    Cóż - zaczął się Wielki Tydzień, czas uwierzyć ;)
    Jak nie werzysz na słowo tu masz aktualny screen po kilkunastu godzinach
    pracy w IDLE:
    http://imageshack.us/f/443/temperaturap.png/

    > Chyba że masz
    > jakąś niebywałą konfigurację - chłodzenie wodne albo otwartą budę
    > i dwa wielkie wentylatory przedmuchujące sprzęt. Z czymś takim i przy
    > 5*C w pokoju... No może bym uwierzył.

    Karta rzeczywiście ma +7 stopni w stosunku do otoczenia. Duża zasługa
    konstrukcji jej systemu chłodzącego na który składają się dwa duże
    wentylatory wielkości prawie samej karty - tak to wygląda:
    http://tinyurl.com/cbc6t3e

    W sumie przy tej temperaturze mógłbym dostosować krzywą obrotów
    wentylatorów w SapphireTrixx by nie kręciły się na domyślnych ~1700RPM
    ...ale po prostu nie chciało mi się/zapomniałem bo ich nie słychać.
    Polecam te Radeony 7850 i 7870 DualX (lub bliźniacze FleX jak ktoś
    potrzebuje 3 monitorów jednocześnie) od Sapphire - są ciche i dobrze
    chłodzone.

    > Tym bardziej wątpię, ale jeśli te wartości sprawiają Ci przyjemność,
    > to nie będę już podważał :D.

    Jestem ich absolutnie pewny. Zresztą sprawdzane metodą "palcową" podczas
    pracy na radiatorze i na plecach karty (PCB po drugiej stronie GPU) -
    zimne jak du*a nieboszczyka. Te karty mają dobrze rozwiązany PowerPlay z
    domyślnym taktowaniem 150/300MHz @0,9V i to nawet widać po poborze prądu
    w IDLE. Wcześniej miałem 2x R4850 od Asusa z glaciatorami w CrossFire i
    te w 2D poniżej 40 stopni raczej nie schodziły, potrafiły nieźle
    podgrzać wnętrze komputera i pobierały łącznie nawet 150W więcej w
    stosunku do R7870/50.

    > Właśnie zastanawiam się nad jakimś 7850 i wiem, że wcale tak różowo
    > nie jest (choć dają radę generalnie - na tyle, że porzuciłem myśl
    > o GeForce, na którego byłem wcześniej strasznie napalony).

    Zależy jak masz wykonane chłodzenie - karty od Sapphire to wielkie
    śmigła i jakby dodać skrzydła całość by pewnie odleciała. Jedocześnie w
    2D są bardzo ciche, a grzeją się zdecydowanie mniej nawet od stojącego
    obok R5750 od XFXa mającego o połowę mniej tranzystorów i niższe taktowanie.

    --
    /MB

  • 26. Data: 2013-03-25 21:31:52
    Od: "Krzysztof Wocial" <w...@g...pl>

    Tak wygląda moja buda - CoolerMaster, 3 wentylatory: z przodu, z góry i do
    tyłu.
    http://img571.imageshack.us/img571/8558/dscf0015gr.j
    pg

    Przyznam się szczerze: nie pamiętam kiedy ostatnio była złożona, burdel
    miałem zawsze i miał będę.
    Właśnie testuję kolejną zasiłkę - bez zmian. Wykłada się na Stress FPU.

    PS. Sorry za chlaśnięcie cytatu, jedyny sposób.