  • 1. Data: 2009-10-27 13:45:06
    Temat: Co to za komunikacja i jak ją naśladować...?
    Od: Michał Augustyniak <a...@g...com>

    Witam, pokrótce opowiem najpierw o co chodzi.
    Mam radio Audi Gamma CC, takie jak tu:
    http://codedradio.info/pics/AUDI/gamma_cc_wide.jpg
    Radio jest na kasety, których już nawet nie mam. Jako, że nie lubię
    plątaniny kabli w samochodzie - wymyśliłem, że wsadzę zamiast kasety
    MP3 i będę sobie je sterował przyciskami z panelu.. oczywiście jest
    kilka 'ale'.

    Na początek chodzi o emulację włożenia Kasety, czyli przełączenie na
    TAPE i podanie sygnału audio z tego toru. Tor audio rozgryzłem i
    wpiąłem się za wzmacniaczami sygnału z głowic - jakość jest taka jak
    oczekuję.

    1. Brak schematu, ale tą część, która mnie interesuje znalazłem:
    http://obrazki.elektroda.net/69_1256648458.jpg
    No i okazuje się, że to nie jest zwykłe wykrywanie kasety na podstawie
    zwierania styków.. jest jakaś komunikacja między kontrolerem silników
    i procesorem (motorola).

    2. Komunikacja wygląda tak:
    http://obrazki.elektroda.net/65_1256648726.jpg
    Jak powinienem rozumieć tą komunikację, skoro ze schematu wynika, że
    wszystkie sygnały WCHODZĄ do TDA3611? Czy to jest jakieś jednostronne
    SPI?
    Gdy mechanizm jest wyjęty - procesor odpytuje bardzo często różnymi
    danymi.

    3. Można wymusić stykami załączenie TAPE (przy wyjętym mechanizmie),
    ale później ten TAPE wyłącza się co chwilę (co 4 sekundy na
    0,5sekundy) - tak jakby coś mu się nie zgadzało, lub jakby nie
    dostawał jakiegoś potwierdzenia. Ten sam efekt jest gdy mechanizm jest
    włączony, ale odłączony jest silnik napędu taśmy.
    Zastępowałem silnik rezystorem, ale wtedy oczywiście nie bierze kasety
    i też się wyłącza.
    Zrobiłem też emulator, który podaje na złącze takie napięcia jak
    kontroler silników, ale brak pozytywnego efektu. TAPE włącza się i co
    4 sekundy przełącza się na chwilę na radio...

    Proszę o pomoc. Mam zapał, a nie wiem z której strony to ugryźć. Każda
    wskazówka mile widziana.
    Pozdrawiam
    Michał Augustyniak

  • 2. Data: 2009-10-27 15:51:31
    Temat: Re: Co to za komunikacja i jak ją naśladować...?
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Proszę o pomoc. Mam zapał, a nie wiem z której strony to ugryźć. Każda
    > wskazówka mile widziana.

    A nie prościej nabyć MP3 taką wkładaną do gniazda zapalniczki? To ma
    nadajnik FM i dostrajasz sobie jak stację...

  • 3. Data: 2009-10-27 16:46:18
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "Michał Augustyniak" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości
    k.googlegroups.com...

    > 3. Można wymusić stykami załączenie TAPE (przy wyjętym mechanizmie),
    > ale później ten TAPE wyłącza się co chwilę (co 4 sekundy na
    > 0,5sekundy) - tak jakby coś mu się nie zgadzało

    w jaki sposób jest zrealizowany auto-stop? Na obrazku tego nie widać a
    wątpię by TDA3611 realizował to przez pomiar prądu silnika. Może jest tam
    jakiś impulsator podłączony bezpośrednio do procka? Jeśli tak, to prosta
    sprawa, 555 i załatwione.

    e.

  • 4. Data: 2009-10-27 17:09:55
    Od: "Jarek" <j...@p...fm>

> [...]
    > jakiś impulsator podłączony bezpośrednio do procka? Jeśli tak, to prosta

    Hmm a auto-stop nie wykrywa zmiany koloru tasmy z czarnego na
    przeźroczysty??
    Tzn. jakaś fotokomórka??

    Pozdrawiam Jarek O.

  • 5. Data: 2009-10-27 17:34:26
    Od: Michał Augustyniak <a...@g...com>

    On 27 Paź, 17:46, "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>
    wrote:
> [...]
    > jakiś impulsator podłączony bezpośrednio do procka? Jeśli tak, to prosta

    Dzięki.
    Tu jest schemat w ciut wyższej rozdzielczości.
    http://mif.sold.pl/GAMMA/TDA3611.jpg
    Obawiam się, że nie ma żadnego impulsatora - a w układzie TDA3611 jest
    blok "Current limiter". I faktycznie - gdy przytrzymam silnik, to
    staje i zaczyna obracać się w drugą stronę. Testuję z włożoną kasetą
    adapterem - bez taśmy.

    Tutaj zdjęcia samej płytki radia - złącze BU8 na Pn-Zach od procesora
    - to złącze do kontrolera mechanizmu. Żadne inne sygnały tam nie
    dochodzą (oprócz sygnałów audio z głowicy).
    http://mif.sold.pl/GAMMA/IMG_3548.jpg
    http://mif.sold.pl/GAMMA/IMG_3549.jpg

    A tu zdjęcia całego modułu sterowania i mechaniki kasety:
    http://mif.sold.pl/GAMMA/IMG_3550.JPG
    http://mif.sold.pl/GAMMA/IMG_3551.JPG
    http://mif.sold.pl/GAMMA/IMG_3552.JPG
    http://mif.sold.pl/GAMMA/IMG_3553.JPG

    Switch odpowiedzialny za podanie sygnały PLAY_SWITCH (Normalnie
    zamknięty).
    http://mif.sold.pl/GAMMA/IMG_3554.JPG

    Pozdrawiam
    Michał Augustyniak

  • 6. Data: 2009-10-27 19:23:22
    Od: Michał Augustyniak <a...@g...com>

    Gdyby udało się zdobyć datasheeta układu TDA3611 - byłoby łatwiej, ale
    od kilku dni nic nie mogę znaleźć... układ PHILIPSa, a dokumentacji
    brak...
    -
    M. Augustyniak

  • 7. Data: 2009-10-27 20:39:07
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > blok "Current limiter". I faktycznie - gdy przytrzymam silnik, to
    > staje i zaczyna obracać się w drugą stronę. Testuję z włożoną kasetą

    A próbowałeś ze zwykłą kasetą - czy wszystko działa tak, jak należy?
    Może po prostu jest zepsute?? :)...
    Druga sprawa - masz możliwość połączenia obu "osi" (tych, na które
    wchodzą szpule) tak, aby kręciły się razem? W miejscu, w którym
    normalnie przechodzi odsłonięta taśma, nie ma jakiś rolek z mikrostykami??

    > http://mif.sold.pl/GAMMA/IMG_3548.jpg
    > http://mif.sold.pl/GAMMA/IMG_3549.jpg

    Masz błąd w tych linkach (pozostałe są ok). Powinny wyglądać tak:
    http://mif.sold.pl/GAMMA/IMG_3548.JPG
    http://mif.sold.pl/GAMMA/IMG_3549.JPG

    Pozdrawiam
    Konop

  • 8. Data: 2009-10-27 21:18:22
    Od: robmac <r...@k...pl>

    On 27 Paź, 14:45, Michał Augustyniak <a...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > Na początek chodzi o emulację włożenia Kasety, czyli przełączenie na
    > TAPE i podanie sygnału audio z tego toru.

    Ja u siebie (radio sony) rozwiązałem sprawę najprościej jak się dało -
    "pustą kasetą" (bez taśmy).
    Audio podpięte jak u Ciebie - równolegle do sygnałów za p.wzm. głowic.
    Kabelek z wtykiem wystaje mi na zewnątrz radia, tam podłączam MP3.
    Wsadzam tę "pustą kasetę"
    i leci muzyka z MP3. Jak włożę normalną kasetę, a nie włączę MP3, to
    mogę słuchać z taśmy.
    Jeśli w twoim radiu automatyka napędu taśmy jest taka ynteligentna, to
    spreparuj kasetę z taśmą w pętli.
    Powinno zadziałać.

    pozdrawiam
    Robert
    --
    www.robmac.pl - obudowy dla elektroniki, frezowanie CNC.

  • 9. Data: 2009-10-27 21:46:07
    Od: Michał Augustyniak <a...@g...com>

    On 27 Paź, 22:18, robmac <r...@k...pl> wrote:

> [...]
    > mogę słuchać z taśmy.
    > Jeśli w twoim radiu automatyka napędu taśmy jest taka ynteligentna, to

    Dzięki. Też o tym myślałem - działało by to. Wykorzystałem do testów
    kasetę-adapter. Wystarczyłoby odciąć kabel i voila!
    ...ale spróbuję jeszcze obejść tą automatykę, bo wkurza mnie ten
    buczący silnik :(

  • 10. Data: 2009-10-28 07:20:48
    Od: Michał Augustyniak <a...@g...com>

> [...]
    > wchodzą szpule) tak, aby kręciły się razem? W miejscu, w którym
    > normalnie przechodzi odsłonięta taśma, nie ma jakiś rolek z mikrostykami??

    Niestety wszystko działa jak należy ;) A bez mechanizmu działać nie
    chce.
    Nie widzę żadnych czujników. Są 2 mikrostyki - jeden odpowiada za
    wykrycie włożenia kasety, a drugi za wykrycie rodzaju kasety (taki
    dziubek).
    Obadałem dokładnie i nie ma żadnej stricte mechanicznej detekcji końca
    kasety, ani fotokomórek.

    > Masz błąd w tych linkach (pozostałe są ok). Powinny wyglądać
    tak:http://mif.sold.pl/GAMMA/IMG_3548.JPGhttp://mif.
    sold.pl/GAMMA/IMG_3549.JPG

    Dzięki za poprawienie.