  • 1. Data: 2009-10-27 07:49:49
    Temat: znieksztalcony dzwiek w TV
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Dawniej tego nie było, ale od kilku tygodni zauważyłem, że
    czasem dźwięk na niektórych programach słychać
    zniekształcony w podobny sposób, jakby dawnemu magnetofonowi
    szpulowemu ktoś taśmę lekko hamował - szczególnie dotyczy
    to wysokich tonów
    Myślałem że to tylko na jednym TV, ale na drugim córka również
    to zauważyła. Mamy odbiór z Raszyna bardzo dobry

    Czy ktoś u siebie też to zauważył, czy też jest to wina telewizora?
    (telewizory to Sony i Panasonic po ok. 10 lat)
    *** blad ***

  • 2. Data: 2009-10-27 09:40:33
    Temat: Re: znieksztalcony dzwiek w TV
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Myślałem że to tylko na jednym TV, ale na drugim córka również
    > to zauważyła. Mamy odbiór z Raszyna bardzo dobry

    U mnie coś takiego było na TVN24 kilka miesięcy temu. Czasem nie szło
    zrozumieć co mówią.
    Uznałem, że coś eksperymentują i gdzieś po drodze sygnał przechodzi przez
    Windows.
    Po 2 tygodniach chyba się wycofali bo znów jest ok.
    Potem coś takiego pojawiło się na jakimś innym kanale, ale chyba tylko na
    kilka dni.
    P.G.

  • 3. Data: 2009-10-27 12:37:59
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Tue, 27 Oct 2009 08:49:49 +0100, blad napisał(a):

> [...]
    > zniekształcony w podobny sposób, jakby dawnemu magnetofonowi
    > szpulowemu ktoś taśmę lekko hamował - szczególnie dotyczy

    Zauważyłem to na tvp Kultura, tv mam przez kablówkę. Choć od kilku tygodni
    jest już chyba dobrze.

    --
    GLaF

  • 4. Data: 2009-10-27 13:41:18
    Od: "Pawel" <p...@w...edu.pl>

    Ufff a ja myślałem że coś ze mną nie tak ;-)

    Ale tak poważnie .. wczoraj około 19.00 na TVN mocno był zniekształcony
    głos ... Ale myślę że to przez najdanik naziemny. Przełączyłem na TVN na
    cyfrze i było OK .

    pzdr
    Pawel

  • 5. Data: 2009-10-27 19:05:26
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Pawel"
    > Ufff a ja myślałem że coś ze mną nie tak ;-)
    >
    > Ale tak poważnie .. wczoraj około 19.00 na TVN mocno był
    > zniekształcony głos ... Ale myślę że to przez najdanik naziemny.
    > Przełączyłem na TVN na cyfrze i było OK .

    cieszę się, że też to macie i nie jestem sam :-)
    U mnie wczoraj to właśnie TVN miał taki dziwny dzwięk.
    Wcześniej obserwowalem to na dwójce i lokalnym TVP Info warszawskim

    Czyli wygląda na to, że to nie odbiornik TV a coś z nadajnikiem
    naziemnym,
    może akurat tym z Raszyna
    Tylko to nie może być jakieś zwykłe zjawisko atmosferyczne/fizyczne -
    chyba
    to cos zwiazanego z techniką

    równie niepożądany efekt daje czasem przepuszczanie filmiku przez jakiś
    "MediaConverter", który zmienia mu rozdzielczość i kodowanie dzwieku
    *** blad ***

  • 6. Data: 2009-10-27 21:32:23
    Od: "Bobo" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Czy ktoś u siebie też to zauważył, czy też jest to wina telewizora?
    > (telewizory to Sony i Panasonic po ok. 10 lat)

    Prawdopodobnie dzwięk stereo jest w Nicamie a Twój telewizor odbiera tylko
    fonię stereo A2. Proponuję przełaczyć na mono i wysłuchać czy pomogło. Jeśli
    mono nic nie
    zmieni to jeżeli na innych kanałach jest OK to wina jest po stronie nadawcy
    (operatora
    kablówki)

    Pozdrawiam
    Bobo

  • 7. Data: 2009-10-29 22:46:39
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Bobo"
> [...]
    > Jeśli mono nic nie zmieni to jeżeli na innych kanałach jest OK to wina
    > jest po stronie nadawcy (operatora kablówki)

    ja odbieram naziemną TV a nie kablówkę i pierwsza rzecz to zmieniłem na
    "mono"
    - nic nie pomogło
    *** blad ***