  • 21. Data: 2014-10-08 12:56:04
    Temat: Re: Co to właściwie jest OMIJANIE ? :)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Oct 2014, Shrek wrote:

    > Niby czemu?

    Prawdę powiedziawszy, też mnie to zaintrygowało.
    Niby jest "zakaz jazdy pod prąd".
    Ale kierujący mógł "cofnąć zgodnie z kierunkiem jazdy", albo
    jak kto woli po ludzku, (w)jechać tyłem (nie widzę jak można by
    wywieść zakaz takiej jazdy).

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2014-10-08 13:04:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Oct 2014, masti wrote:

    > no nie pojedzie a co najwyżej się posunie :)

    Coś koło tego, już chciałem szukać na youtubie
    "samochód vs pociąg" :) (wystarczy tramwaj)
    Ale to zmierza do celu - przepisy w tym miejscu
    co najwyżej różnicują pojazd (samochód) a nie
    drogę na której się znajduje (kierunek pasa).

    "Kierunek samochodu" w znaczeniu miejsca z której
    strony jest maska też nie gra roli, wystarczy
    sobie wyobrazić wyprzedzanie przez jadącego tyłem
    (nie przestanie to być wyprzedzanie i nie stanie
    się wymijaniem).

    > sprawdzić czy nie trzęsienie ziemi :)

    Obsunięcie :)
    Niekiedy przez kilkadziesiąt lat podkopują, wyrywają
    drzewa, podkopują, wyrywają, podkopują...
    I jak "zjedzie" to jezdnia jedzie bardzo dosłownie,
    kilkadziesiąt metrów też się zdarzało, a kilkanaście
    jest relatywnie częste, trzęsienie to mały pikuś :)

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2014-10-08 13:35:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-10-08 11:42, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Mniej więcej prędkość dźwięku w stronę wschodnią (licząc wobec Słońca) ;)

    Abstrahujesz od układu odniesienia:P

    Shrek.

  • 24. Data: 2014-10-08 17:18:40
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2014-10-08 10:34, masti pisze:

    > po pierwsze to ona jest chwilowo stojąca

    Ona NIE STOI. Wg przepisów, znajduje się w RUCHU :), a
    zatrzymanie wynika z warunków na drodze :)

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 25. Data: 2014-10-08 17:45:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-10-08 17:18, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

    > Ona NIE STOI. Wg przepisów, znajduje się w RUCHU :), a zatrzymanie
    > wynika z warunków na drodze :)

    To teraz znajdź definicję zwrotu i kierunku w przepisach i porównaj z
    tym co kolega miał na myśli. Wyjdzie ci, że wymijanie nie istnieje bo
    będzie to wyprzedzanie;) Naprawdę nie róbmy pewexu:P

    Shrek.

  • 26. Data: 2014-10-08 18:42:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > W dniu 2014-10-08 00:18, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:
    >
    > (...)
    > Chyba nigdzie nie ma precyzyjnie ile to może być metrów. A koleś o którym
    > piszesz naruszył przepisy i nie ma co szukać usprawiedliwienia. Pieszy
    > wchodzi na pasy - ruch się zatrzymuje.

    Przepis?
    Albo skończ farmazolić.

  • 27. Data: 2014-10-08 22:29:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Oct 2014, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

    > Ona NIE STOI.

    Stoi.
    Stanie nie oznacza postoju :) (co sam zauważyłeś,
    przywołując "zatrzymanie")

    > Wg przepisów, znajduje się w RUCHU :)

    Oczywiście, stoi w ruchu!
    Pierwsze słyszysz, że rak to ryba, a marchewka to owoc?
    ;)
    Zresztą... "co to jest: chodzi i stoi", jest znane
    chyba od czasu skonstruowania zegara z wychwytem :)

    > a zatrzymanie wynika z warunków na drodze :)

    Faktu że stoi to nie zmienia.
    "Stanie" nie jest zredefiniowane przez ustawę (a tylko
    "postój"), więc obowiązuje znaczenie słownikowe.

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2014-10-08 22:44:34
    Od: masti <g...@t...hell>

    Cavallino wrote:

    > Użytkownik "adam" <a...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > Przepis?

    nie znasz PoRD? to może idź się doszkolić

    > Albo skończ farmazolić.

    Albo skończ farmazolić.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 29. Data: 2014-10-09 10:35:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Oct 2014, masti wrote:

    > nie znasz PoRD? to może idź się doszkolić

    Kiedy wziąłeś i przesadziłeś.
    Z przezorności procesowej wyraźnie zaznaczę: odniosłeś się do przypadku
    OGÓLNEGO, nie do konkretnej wersji, w której pojazd ma przejechać
    PRZED pieszym, po "jego stronie" i to pewnie na drodze 2x1 pas,
    czyli tuż przed nosem - zatrzymanie *TEGO* pojazdu a "zatrzymanie
    ruchu" w przypadku ogólnym to jakby mocno różne zbiory (oczywiście
    JAKBY to co napisałeś było prawdziwe, to relacja byłaby prawdziwa)

    Ad rem.
    Z tegoż właśnie PoRD, w dwu różnych wątkach, odpowiednio:
    - wykazano (na podstawie braku przepisu) że nic nie zabrania przejazdu
    jeśli pieszy nie został "zmuszony do zwolnienia lub przyspieszenia
    kroku"
    - wykazano, że zatrzymać się trzeba, jeśli inny pojazd stoi
    "w celu przepuszczenia pieszego".
    A to *nie jest* w żaden sposób "oczywiste" (że kto inny już stoi).

    > Albo skończ farmazolić.

    Khem.
    To ja poproszę o podstawę prawną zakazu przejechania "za plecami
    pieszego ale nie mu po piętach" (czyli na tyle za nim, aby
    "rozsądnie rzecz biorąc" nie czuł się zmotywowany do przyspieszenia
    kroku, dla uproszczenia rozważań, jest już w 3/4 przejścia przez
    drogę z 2x2 pasami ruchu)

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2014-10-09 19:22:07
    Od: masti <g...@t...hell>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > ruchu" w przypadku ogólnym to jakby mocno różne zbiory (oczywiście
    > JAKBY to co napisałeś było prawdziwe, to relacja byłaby prawdziwa)

    Art26.
    3. Kierującemu pojazdem zabrania się:
    1) wyprzedzania pojazdu na przejściu dla pieszych i bezpośrednio przed
    nim, z wyjątkiem przejścia, na którym ruch jest kierowany;
    2) omijania pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał
    się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu;

    jak widać nie precyzuje po której stronie owo omijanie ma zachodzić.
    Więc jeśli ktoś się zatrzyma to inne jadące w tym samym kierunku mają
    się zatrzymać. I tyle.
    Przejeżdżanie za plecami pieszego też może się tragicznie skończyć co
    już ktoś w tym wątku podparł przykladem