  • 31. Data: 2010-03-25 14:33:02
    Temat: Re: Co myślicie o nowym pomyśle SHARPa dodania zółtej plamki do ekranów LCD?
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> wrote in message

    > No ale dodanie żółtego piksela nic nie pomoże przy oddaniu koloru
    > niebieskiego,
    > bo przecież niebieski to już jest jeden z podstawowych kolorów w RGB :-)

    Ale czemu zalozyles ze ten niebieski co bedzie razem z zoltym to bedzie taki sam
    jak ten co jest teraz :) ?
    Wlasnie sek w tym ze dodajac ten zolty te dotychczasowe RGB sie "poprzesuwa" tak
    aby pokryc przestrzen barw "lepiej".

    > Jeśli zakładamy że niedoskonałość uzyskanych barw w systemie RGB
    > bierze się z granulacji poszczególnych składowych wysyłanych jako
    > 8 bitowe zmienne integer to konwersja takiego RGB na RGBY, jeśli
    > zrobiona w taki prosty sposób jaki opisujesz, nic tu przecież nie da...

    Da. Co prawda material jest nagrany przy pomocy jednych "pastylek" RGB ale
    uzyskana przestrzen kolorow mozna "rozciagnac" i co prawda z wiernoscia to nie
    bedzie mialo wiele wspolnego ale i teraz kolory w popularnych TV nie sa wierne.
    A moze byc bardziej cukierkowo...
    Po prostu niebieski bedzie bardziej niebieski. Albo bedzie inaczej niebieski :)

    > Zawsze sobie je możesz pozakręcać jak chcesz... przecież guzik z menu
    > masz na wyciągnięcie ręki, nie? Ważne aby dostał sygnał dobry, jakiś
    > film/bajkę z Blue Raya czy coś w tym guście, byle nie skompresowany satelita
    > :)

    Niby tak ale w takim sklepie jest tak jak w szmacianym. Sukienka ogladana w
    sklepie wyglada ladnie i pasuje do karnacji a juz na sloncu okazuje sie ze baba
    w niej wyglada blado.
    W sklepie z telewizorami najczesciej swieca swietlowki do tego obok swieci
    kolejny telewizor i trzeba sie niezle nagimnastykowac zeby obsluga przeniosla
    dana skrzynke w zakatek gdzie jest ciemniej i mniej innych stoi (w MM takie katy
    sa ale nie udalo mi sie zmusic obslugi zeby mi tam dwa telewizory przeniosla,
    chcialem kupic, mialem kase ale nie chcieli i juz, kerownikowi pokazalem kase i
    powiedzialem ze jak nie moge zobaczyc to se ide kupic w internecie, wzruszyl
    ramionami)...

  • 32. Data: 2010-03-25 23:36:11
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > http://www.sharpusa.com/ForHome/HomeEntertainment/LC
    DTVs/WhatIsQuattron.aspx

    > http://www.sharpusa.com/ForHome/HomeEntertainment/LC
    DTVs/Technology/900Series.aspx

    > Czy to marketingowy trick czy ten żółty piksel rzeczywiście coś daje
    > czego kombinacja zielonego i czerwonego dać nie może?
    Jaki to ma sens w TV? Więcej informacji czyli żółtego i tak nie nadają.
    Nie ma żółtego kamera, zapis, tor przesyłowy, standard TV

    JanuszR

  • 33. Data: 2010-03-25 23:59:56
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-03-26 00:36, JanuszR pisze:

    DTVs/WhatIsQuattron.aspx

    DTVs/Technology/900Series.aspx

    > Jaki to ma sens w TV? Więcej informacji czyli żółtego i tak nie nadają.
    > Nie ma żółtego kamera, zapis, tor przesyłowy, standard TV

    A co w przypadku odtwarzania płyt BD na takim telewizorze?
    Dowolny odcień żółtego można osiągnąć chociażby w filmach animowanych
    (renderowanych a nie kręconych kamerą) a obraz leci przez HDMI, gdzie
    mamy już Deep Color (od czasów HDMI 1.3) w 30/36/48 bitach na piksel.
    Zresztą przy filmach tradycyjnych kręconych na taśmie filmowej też można
    osiągnąć kolory dużo lepsze niż z kamer cyfrowych.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 34. Data: 2010-03-26 07:09:52
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (renderowanych a nie kręconych kamerą) a obraz leci przez HDMI, gdzie mamy
    > już Deep Color (od czasów HDMI 1.3) w 30/36/48 bitach na piksel.

    W ilu skladowych kolorach?

    > Zresztą przy filmach tradycyjnych kręconych na taśmie filmowej też można
    > osiągnąć kolory dużo lepsze niż z kamer cyfrowych.

    Bez znaczenia, nie sprzedaje sie tasm, nie buduje sie urzadzen domowych
    przetwarzajacych z tasmy do HDMI, a nawet ten nowy Sharp nie prezyjmuje
    wiecej niz 3 kolory.

  • 35. Data: 2010-03-26 10:30:05
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Bez znaczenia, nie sprzedaje sie tasm, nie buduje sie urzadzen domowych
    > przetwarzajacych z tasmy do HDMI, a nawet ten nowy Sharp nie prezyjmuje

    A ja sie nie zgodzę.
    Co do wiernosci odwzorowania to racja jest ze dodanie zoltego i poprzesuwanie
    RGB w inne pasma jej nie poprawi.
    Ale i tak wiernosc lezy pod psem wiec sharp moze dodac zolty, RGB poprzesuwac
    zeby lepiej pokryc widmo a material standardowego RGB "ponaciagać" aby kolory
    powyłaziły na te szerzej pokryta przestrzen barw.
    W rezultacie kolory beda bardziej cukierkowe i klienci beda wybierac telewizory
    sharpa.

    A jak juz bedzie sie dalo taki telewizorek napedzic czyms lepszym niz rgb albo
    to rgb bedzie najpierw skompresowane a telewizor to widmo odkompresuje (linearne
    transformacje - relatywnie proste) to i wiernosc odwzorowania barw sie poprawi.

    Ale osobiscie jakos nie wierze w to zeby taki standard sie jakos specjalnei
    przebil...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 36. Data: 2010-03-26 10:48:19
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:3461.00000eb7.4bac8cad@newsgate.onet.pl...

    > A ja sie nie zgodzę.

    Trzeba zatem pojsc do sklepu i organoleptycznie.

  • 37. Data: 2010-03-26 12:05:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 25 Mar 2010 01:52:47 +0100, Adam wrote:

    >A może ma ;) Może konkurencyjne RGB stanieją?

    Szczegolnie ze komplikacja jest znikoma - albo to samo, albo jeden
    proces dokladania zoltego filtra dochodzi, reszta w zasadzie ta sama
    [po opracowaniu nowych scalakow].

    >Tak, jak staniały CRT po wprowadzeniu LCD,

    CRT tanialy od lat, na dobre stanialy jak LCD stanialy wystarczajaco
    na przecietny portfel.

    A swoja droga to mnie cos zastanawia .. Tak potaniala produkcja LCD,
    opanowali ja i maja wielki uzysk, czy po prostu kosztuja tyle ile
    moga, a cena spada w miare powstawania nowych fabryk ? :-)

    J.

  • 38. Data: 2010-03-26 22:30:24
    Od: PH <s...@w...pl>

    JanuszR pisze:
    DTVs/WhatIsQuattron.aspx

    DTVs/Technology/900Series.aspx

    > Jaki to ma sens w TV? Więcej informacji czyli żółtego i tak nie nadają.
    > Nie ma żółtego kamera, zapis, tor przesyłowy, standard TV

    Inny (lepszy) gamut.

    --
    PH

  • 39. Data: 2010-03-27 07:06:43
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "PH" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    DTVs/WhatIsQuattron.aspx
    >>> http://www.sharpusa.com/ForHome/HomeEntertainment/LC
    DTVs/Technology/900Series.aspx

    > Inny (lepszy) gamut.

    Ale czytasz na co odpowiadasz, czy po prostu chciales sie pochwalic nowo
    poznanym slowkiem?

  • 40. Data: 2010-03-27 10:28:03
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

> [...]
    >
    > Czy to marketingowy trick czy ten żółty piksel rzeczywiście coś daje
    > czego kombinacja zielonego i czerwonego dać nie może?

    odnoszac sie do monitorow a nie TV , uwzgledniajac ze mniej niz 1% uzytkownikow
    ma chocby w minimalnym stopniu skalibrowany monitor , mniej niz 1% korzysta z
    pliku ICM , mozna smialo powiedziec ze to tylko marketing , zwyklemu
    uzytkownikowi to "zwisa" , odwzorowanie koloru okresla dwu stanowo - ten monitor
    ladniej swieci od drugiego

    karta monitor > ustawienia>zaawansowane>zarzadzanie kolorami>dodaj plik icm na
    CD lub na stronie producenta

    sa monitory za 300zl , sa Barco z kosmicznym luminoforem za 20-30k , jest wybor :)

    w poligrafii uzywa sie CMYKa , ale bardziej wymagajacy wola druk nie z 4 a z 6 ,
    8 czy 12 skladowych , ba jest jeszcze wzornik pantone , dodatkowy srebrny ,
    zloty , barwy fluorescencyjne , luminescencyjne itd. itp.
    masa innych ktorych zaden cmyk nie odwzoruje