  • 1. Data: 2010-07-26 17:54:34
    Temat: [Co kupić] Odwieczny dylemat
    Od: mateoos <m...@w...pl>

    Witam,

    szukam od miesiąca odpowiedzi i nie mogę jej znaleźć. Nawet wujek Google
    nie potrafi mi pomóc. Może tutaj znajdę kogoś w podobnym dylematem? ;)

    Na dniach będę przedłużał umowę i na placu boju zostały już tylko dwa
    telefony jednej firmy: Nokia 5230 i 5530. Ta pierwsza ma jakiegoś GPS'a,
    druga ma lepszy aparat i WLAN. GPS by mi się mocno przydał, ale wolałbym
    mieć 3,2 zamiar 2 MPix. Z drugiej strony, jestem mocno przywiązany do
    Automapy i mam osobną nawigację... alternatywą byłby telefon z
    Windowsem, aby można było wrzucić AM. Taki telefon (Omnia II) jest
    niestety poza moim zasięgiem finansowym.

    Krótko: brać 5530 czy szukać jeszcze czegoś innego?

    PS. Plus GSM, taryfa syberyjska 55 zł, za telefon jestem gotów dopłacić
    max. 100 zł.

  • 2. Data: 2010-07-26 18:31:49
    Temat: Re: [Co kupić] Odwieczny dylemat
    Od: ALEX <a...@g...pl>

    W dniu 26-07-10 19:54, mateoos pisze:

> [...]
    > Windowsem, aby można było wrzucić AM. Taki telefon (Omnia II) jest
    > niestety poza moim zasięgiem finansowym.

    No nie do końca tak różowo z 5530
    - brak 3G
    - niewiele ale jednak mniejszy ekran niż w 5230xm, 3,2 vs 2,9
    - brak fizycznych klawiszy zielona/czerwona słuchawka -> fon, przy
    dzwonieniu nie odblokowywuje klawiszy i trzeba je najpierw samemu
    odblokować (strasznie mnie to wkur*iało)
    - słabsza bateria 1000(5530) vs 1320(5230)

    > Krótko: brać 5530 czy szukać jeszcze czegoś innego?

    5800xm dla naprzykładu ma niemalż edokładnie to co 5230xm i 5530 razem
    wzięte.

    --
    ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

  • 3. Data: 2010-07-26 19:09:32
    Od: mateoos <m...@w...pl>

    W dniu 2010-07-26 20:31, ALEX pisze:

    > No nie do końca tak różowo z 5530
    > - brak 3G

    Skorzystałem z tego dobrodziejstwa może dwa razy w życiu, aby sprawdzić,
    jak wygląda internet w komórce :)

    > - niewiele ale jednak mniejszy ekran niż w 5230xm, 3,2 vs 2,9

    Da się przeżyć.

    > - brak fizycznych klawiszy zielona/czerwona słuchawka -> fon, przy
    > dzwonieniu nie odblokowywuje klawiszy i trzeba je najpierw samemu
    > odblokować (strasznie mnie to wkur*iało)

    To będę musiał sprawdzić. Jeśli za każdym razem najpierw będę musiał
    odblokowywać telefon to rzeczywiście będzie to upierdliwe.

    > - słabsza bateria 1000(5530) vs 1320(5230)

    Moja obecna N73 trzyma max. trzy dni, dla świętego spokoju ładuję ją co
    dwa dni.

    > 5800xm dla naprzykładu ma niemalż edokładnie to co 5230xm i 5530 razem
    > wzięte.

    PlusGSM nie ma jej w ofercie.

  • 4. Data: 2010-07-26 19:36:04
    Od: ALEX <a...@g...pl>

    W dniu 26-07-10 21:09, mateoos pisze:

    > Skorzystałem z tego dobrodziejstwa może dwa razy w życiu, aby sprawdzić,
    > jak wygląda internet w komórce :)

    A do czego chcesz WLAN?

    > To będę musiał sprawdzić. Jeśli za każdym razem najpierw będę musiał
    > odblokowywać telefon to rzeczywiście będzie to upierdliwe.

    Owszem zawsze, do kompletu suwając palcem po wyświetlaczu. Mniej więcej
    jak w iP. Czy także tym suwakiem na bocznej ściance, nie pamiętam.

    > PlusGSM nie ma jej w ofercie.

    Ja bym w takim wypadku wybrał 5230, ale to mój wybór.

    --
    ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

  • 5. Data: 2010-07-26 19:46:01
    Od: mateoos <m...@w...pl>

    W dniu 2010-07-26 21:36, ALEX pisze:

    > A do czego chcesz WLAN?

    Do korzystania z darmowego internetu bezprzewodowego.

    > Ja bym w takim wypadku wybrał 5230, ale to mój wybór.

    Gdybym tylko wiedział, ile wart jest ten GPS, to wybór byłby prostszy :)

  • 6. Data: 2010-07-27 04:25:16
    Od: ALEX <a...@g...pl>

    W dniu 26-07-10 21:46, mateoos pisze:

    > Do korzystania z darmowego internetu bezprzewodowego.

    > Gdybym tylko wiedział, ile wart jest ten GPS, to wybór byłby prostszy :)

    Zobacz też c6/x6/e5/n8. Funkcjonalnie zbliżone do 5530/5230/5800 i jest
    szansa że będą w ofercie Plusa.
    ATSD Fajnie by było jakby można było gdzieś pożyczyć telefon, tak na
    dzień choćby. Wtedy można by go dokładnie sprawdzić czy ten sprzęt mi
    pasuje czy nie. A narazie to czasami kupowanie w ciemno.

    --
    ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

  • 7. Data: 2010-07-27 09:21:34
    Od: "Krzysiek" <k...@g...w.pl>

    Użytkownik "mateoos" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > szukam od miesiąca odpowiedzi i nie mogę jej znaleźć. Nawet wujek Google
    > nie potrafi mi pomóc. Może tutaj znajdę kogoś w podobnym dylematem? ;)

    [...]
    > Krótko: brać 5530 czy szukać jeszcze czegoś innego?
    >
    > PS. Plus GSM, taryfa syberyjska 55 zł, za telefon jestem gotów dopłacić
    > max. 100 zł.

    A może policz i zastanów się jeszcze raz

    Obniż abonament do 40 zł, zamiast brać telefon weź dodatkowe pakiety
    minutowe. W sumie minut do przegadania będziesz mieć znacznie więcej niż w
    abo za 55 zł. A teraz sobie policz. 24 mce x 15 zł (róznica abo) + 100 zł =
    460 zł.
    Za tą kase niewiele kupisz, ale dokładając 500 zł (kredyt, pożyczka,
    zaskórniaki, cokolwiek, czyli 20 zł miesięcznie przez 2 lata) da Ci
    możliwośc uzbierania 950 zł. Za tyle dokładnie kupiłem dziecku Omnię II,
    nieużywaną z Plusa z zestawem samochodowym (w komplecie). Jestem abonentem
    Plusa od 11 lat. Raz tylko brałem telefon na wymianę. Wszystkie pozostałe
    kupowałem na wolnym rynku, zawsze nieużywane i brałem pakiety minut albo
    rabat na abonament.
    Jak porównasz ceny takiego "zabiegu" w droższych telefonach i niższych
    abonamentach - łatwo dojdziesz do przekonania, że jest to sposób na dobry
    telefon. Może początkowo odstraszać kwota 5 stów. Dla jednego to nic, dla
    Ciebie - może stanowić problem. Ale to robi się tylko 20 zł miesięcznie, to
    2 paczki fajek, kilka piw, kilka gazet, bilet do kina. Lepiej szarpnąć się,
    niż potem pluć w brodę i czuc niedosyt. A swoją droga Omia II w porównaniu z
    tymi Nokiami........ jakby powiedzieć..... róznica jest wręcz porażająca.

  • 8. Data: 2010-07-27 09:27:23
    Od: ALEX <a...@g...pl>

    W dniu 27-07-10 11:21, Krzysiek pisze:

    > Lepiej szarpnąć się, niż potem pluć w brodę i czuc niedosyt. A swoją
    > droga Omia II w porównaniu z tymi Nokiami........ jakby powiedzieć.....
    > róznica jest wręcz porażająca.

    Zwłaszcza w cenie.

    --
    ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

  • 9. Data: 2010-07-27 09:38:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > jakiegoś GPS'a, druga ma lepszy aparat i WLAN. GPS by mi się
    > mocno przydał, ale wolałbym mieć 3,2 zamiar 2 MPix.

    Smutna prawda to taka ze z telefoniku ani dobry aparat, ani dobra
    nawigacja :-)

    Jesli lubisz turystyke inna niz samochodowa - bierz GPS, a
    fotoaparat kup sobie osobny.

    J.

  • 10. Data: 2010-07-27 10:06:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mateoos" <m...@w...pl> napisał w
    > Gdybym tylko wiedział, ile wart jest ten GPS, to wybór byłby
    > prostszy :)

    GPS jak to GPS w komorce .. ma malo pradu brac :-)

    A oprogramowanie do tego GPS .. Trekbuddy, Naviexpert i Ovi Maps,
    czy nawet nie az tyle ?

    J.