    Date: Sun, 01 Apr 2012 20:08:59 +0200
    From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Cienka folia z niklu

    Użytkownik Ukaniu napisał:
    > Użytkownik "J.F."<j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    rt=61635

> [...]
    > nasadzony na to pierścień z zewnątrz oraz wszystko pomiędzy tym tamburynkiem
    > i pierścieniem zalutowane . Ważne aby zamocować to równo bo póżniej ten
    > tamburynek jest nakręcany na głowicę mikrofonu która naciąga folię dość
    > solidnie. Ja wierzę, że da się to zrobić ręcznie ew. przy pomocy prostych
    > narzędzi pomocniczych. Problem z tym jest taki, że dystans do płytki z
    > potencjałem 200 V wynosi 25 um i nie można sobie pozwolić na rysy i
    > chropowatości powierzchni bo będą ekstremalnie zwarcia, trzaski czy szumy.
    > Tu zdjęcie poglądowe znalezione w sieci - mikrofon 1 cal. (tu ZTCW folia

    009jpg55162.jpg

> [...]
    > wykonywano to nanosząc na szkło i później odrywając warstwę - widac
    > przylegała słabo? czy to prawda - nie wiem. Technoligii dokładnie nie znam,
    > galowanizernie które obdzwoniłem dziś mają się zastanowić czy i jak jest to
    > wykonalne. Dla mnie istotna w metodzie glawanicznej jest dobrana grubość
    > która powinna odpowiadać tej zniszczonej.
    > Najcieńsza folia z Twojego linku ma 25 u - to przypuszczam ze 4x za grubo,
    > będe mierzył dokładnie jak zajade do znajomej firmy z precyzyjnymi
    > miernikami i po potwierdzeniu możliwości technicznych wykonania folii.

    Położyć na warstwie rozdzielającej osadzonej na szkle (np. na cienkiej
    warstwie wosku naniesionego w postaci roztworu w benzynie ekstrakcyjnej
    czy terpentynie balsamicznej i dobrze odparowanego) niklem bezprądowym -
    najpierw klasyczna aktywacja solami palladu, potem delikatne osadzanie w
    wersji z kąpielą zimną (wolniej działa ale pozwala osadzać na wosku), na
    koniec oderwanie - w tym powinno pomóc ogrzanie warstwy rozdzielającej.

    Będzie gładkie z obu stron.

    Technikę osadzania bezprądowego warstw niklu powinien znać każdy
    porządny elektrochemik - jak nie zna to z takim w ogóle nie gadaj.

    --
    Darek