  • 11. Data: 2013-03-08 13:26:21
    Temat: Re: Ciekawy raport w Elektroniku marzec/2013
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 8 Mar 2013 00:55:53 -0800 (PST), pytajacy <r...@p...fm>
    wrote:
    > A jakie są Wasze doświadczenia w tym temacie

    Wszystko przez internet. Wiedza/informacja zbyt łatwo jest dostępna,
    przez co za duzo jest madrali. To po pierwsze. Po drugie to kiedyś
    specjalista w danej dziedzinie był jeden na miasto czy nawet cały
    kraj, np. jak się chciało zregenerować walek rozrządu to trzeba było
    jechać do Swiątka do Bydgoszczy, lepszego profesora od wałków w kraju
    nie było (ciekawe czy jeszcze działa w branży). Po drugie, to taka
    specyfika branży, w ktorej nie jest potrzebny talent (artysty) a
    wystarczy (by zaintniec) odtwarzac i replikowac istniejace pomysly
    (projekty), konkurencja zawsze będzie wielka bo to latwy kąsek. Byłem
    ostatnio w dużej firmie produkującej płytki, nagminna jest sytuacja w
    której przychodzi do nich klient z jakimś układem (nie swoim) i mówi:
    taka płytkę poproszę, 1000szt. I myslicie że klient odchodzi z
    kwitkiem? Z czegoś muszą
    Sposobem jest stanie się specjalistą w jakieś wąskiej dziedzinie,
    ktorej nikt inny chwilowo sie nie zna - tworzenie monopili, np.
    wystarczy wymyślec nowy jezyk programowania i przekonac rynek ze jest
    super (patrz co powiedzial sam Stroustrup o powstaniu c++ ;), waska
    grupa specjalistow przez pewnien czas bedzie miala profity wynikajace
    z monopolu. Później znowu trzeba będzie coś wymyslec, zmienić format
    itd. itp.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2013-03-08 13:44:08
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-03-08 13:26, Marek pisze:
> [...]
    > dziedzinie, ktorej nikt inny chwilowo sie nie zna - tworzenie monopili,
    > np. wystarczy wymyślec nowy jezyk programowania i przekonac rynek ze
    ***
> [...]
    > grupa specjalistow przez pewnien czas bedzie miala profity wynikajace z
    > monopolu. Później znowu trzeba będzie coś wymyslec, zmienić format itd.

    Mówisz o tym _fejkowym_ wywiadzie krążącym po necie?

    pzdr
    bartekltg

  • 13. Data: 2013-03-08 14:09:59
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    nazywaj rzeczy po imieniu... ktoś coś wymyśla, unia europejska mu to kradnie
    i wali grantami w celu "ochrony konkurencyjności na rynku"... co może nie?

  • 14. Data: 2013-03-08 14:59:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 08 Mar 2013 13:44:08 +0100, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:
    > Mówisz o tym _fejkowym_ wywiadzie krążącym po necie?

    taa, tak się mówi że fejkowy, coby gawiedź się nie obruszyla :)

    --
    Marek

  • 15. Data: 2013-03-08 22:30:05
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-03-08 09:55, pytajacy pisze:

    > W artykule poruszany jest temat rynku projektowania urządzeń
    > elektronicznych w Polsce.
    > Wnioski, które zostały wyciągnięte przez autora artykułu pokrywają się
    > z moim doświadczeniem,
    > mianowicie:
    > - biura inżynierskie muszą konkurować osobami, które prywatnie
    > wykonują projekty (nie mają zarejestrowanej
    > działalności gospodarczej),

    Nie muszą. Mogą to robić na umowę zlecenie. Jak prosty projekt i klient
    nie boi się, że wykonawca nie będzie w stanie kontynuować projektu,
    robić poprawek, to czemu nie. Jeśli klient zamawiałby poważne rzeczy to
    raczej szukałby poważnych wykonawców. Widocznie klienci potrzebują
    popierdułek, więc nie muszą korzystać z bardzo poważnych firm inżynierskich.

    > osoby te dają niższe ceny usług chociażby
    > przez to że nie zawsze posługują się
    > legalnym oprogramowaniem;

    Albo nie zawsze posługują się drogim oprogramowaniem. Do mniejszych
    projektów wystarczy darmowe oprogramowanie jak Kicad, Eclipse CDT, ISE itp.

    > - ilość zapytań ofertowych nie przekłada się na liczbę zleceń;

    Zgasza się. Jak szukałem wykonawcy kontraktowego to skłądałem zapytanie
    do chyba 8 firm.

    > - dla potencjalnego klienta, są zbyt duże koszty wykonania projektu
    > przez biuro inżynierskie,

    Może te biura za szybko chcą spłacić drogie oprogramowanie i drogie fury
    prezesów.

    Biznes nie jest dla każdego chcącego.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 16. Data: 2013-03-13 23:01:15
    Od: Marek Borowski <m...@...borowski.com>

    On 2013-03-08 10:32, Pawel O'Pajak wrote:
> [...]
    > placa nizsze skladki niz ci pod rzadami PO, PiS i innych lewicowcow,
    > lewakow i olewakow.
    > Szara strefa bedzie zawsze, podobnie jak bezrobocie. Zeby skale ich
    > zmniejszyc, trzeba postepowac dokladnie odwrotnie do tego, co powieksza
    > szara strefe. Oczywiste. Jesli sie stosuje przymus ZUSu i to w zaporowej
    > skali, gnebi sie przedsiebiorcow na wszelkie sposoby, to kazdy w miare
    > myslacy czlowiek nie moze oczekiwac innego wyniku. To tak jakbys sie
    > nachlal alkoholu i oczekiwal, ze bedziesz trzezwy.
    > To nie ludzie chca byc nieuczciwi, to wladza ustala takie reguly gry.

    O ile w stosunku do pracownikow ZUS jest problemem o tyle w stosuku do
    osob wlascicieli tj. prowadzacych dzialanosc juz nie przesadzajmy.
    Minimalny ZUS to jakies 1000 PLN. Koszty najmu biura sa wieksze. A jak
    to ktos fajnie powiedzial business z marza 10% to hobby a nie business.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 17. Data: 2013-03-14 13:35:13
    Od: Marvin <n...@s...com>

    W dniu 2013-03-08 01:10, Pawel O'Pajak pisze:
    > Powitanko,

    > My niestety nie czytalismy tego artykulu, bo nie podales linka, a w
    > Googlach nie chce nam sie szukac, bo nie ma tego w pierwszych 10
    > wynikach. Bycmoze wiec nasze spostrzezenia sa takie same jak Twoje i
    > autora, a moze inne, nie mamy tego jak sprawdzic, bo nie napisales jakie
    > one sa.

    Tu można go przeczytać - jest cały numer.

    http://elektronikab2b.pl/el/el03_2012.pdf

    Marvin

  • 18. Data: 2013-03-14 14:21:33
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    On 14 Mar, 13:35, Marvin <n...@s...com> wrote:

    > Tu można go przeczytać - jest cały numer.
    >
    > http://elektronikab2b.pl/el/el03_2012.pdf
    >
    > Marvin

    Tylko że jest on z 2012 ...

    pytajacy

  • 19. Data: 2013-03-14 14:25:50
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    > Tu można go przeczytać - jest cały numer.
    >
    > http://elektronikab2b.pl/el/el03_2012.pdf
    >
    > Marvin

    Ktoś z Elektronika chyba czyta grupę, bo umieścili ten artykuł w
    internecie, oto i on:
    http://elektronikab2b.pl/raporty/19165-projektowanie
    -urzadzen-elektronicznych---biura-inzynierskie?limit
    start=0#.UUHPUsVn_OU

    I co Wy o tym myślicie? Jest tak jak w artykule czy inaczej?

    pytajacy

  • 20. Data: 2013-03-14 14:46:41
    Od: Marvin <n...@s...com>

    > Tylko że jest on z 2012 ...
    >
    > pytajacy

    No faktycznie. Ale modyfikując link można się dostać do każdego numeru :)

    http://elektronikab2b.pl/el/el03_2013.pdf