-
1. Data: 2013-04-12 16:28:46
Temat: Ciekawostka z rynku oponiarskiego
Od: "Najstarszy.Syn.Ksiedza.Proboszcza" <v...@o...pl>
Witam,
Rozglądam się ostatnio za oponą na lato (i na lata) do mojego autka. I jako,
że bardzo ładnie w testach wypada GoodYear F1 A2 poszperałem trochę po
sklepach i znalazłem ciekawostkę, którą postanowiłem się z Wami podzielić.
Standardowa, dostępna wszędzie to:
(1) Eagle F1 Asymmetric 2 XL, EAN 5452000372307, najbardziej szczegółowy
opis znalazłem tu:
http://cartyresmadesimple.com/goodyear/235-40-r18-95
y-eagle-f1-asymmetric-2-xl-5452000372307
Wynalazek występujący jedynie w kilku sklepach:
(2) Eagle F1 Asymmetric 2 XL FP FO1, EAN 5452000423450
http://cartyresmadesimple.com/goodyear/235-40-r18-95
y-eagle-f1-asymmetric-2-xl-fp-fo1-5452000423450
Widzę trzy różnice (1) masa (10.53kg vs 11.68kg), (2) zachowanie na mokrym
(A vs C), (3) emisja hałasu (70dB vs 72dB)
Zaryzykowałbym stwierdzenie, że opona (2) jest wyraźnie gorsza. Ale jest FO1
jest również tańsza (tam gdzie uczciwie oferują obie jako różne wynosi 10-15
euro na sztuce).
Udało mi się ustalić, że FO1 jest oponą robioną na pierwszy montaż dla
Forda.
Trzeba być bardzo czujnym i sprawdzać co się kupuje (i za ile).
Przypuszczam, że masa sklepów sprzedaje FO1 jako tą w pełni funkcjonalną
Mój subiektywny komentarz:
Ford chciał mieć fajną oponę na swoich salonowych autkach, ale jednocześnie
chciał, żeby było tanio jak zwykle (albo jeszcze taniej), więc zgłosił
zapotrzebowanie na stosowny produkt. GoodYear stanął na wysokości zadania
(wiadomo kryzys), użył innej mieszanki i zrobił po "taniości". Wszyscy są
zadowoloeni, a wyszło jak widać.
Świat zmierza w kierunku totalnej tandety.
W.