eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

Ilość wypowiedzi w tym wątku: 11

  • 1. Data: 2013-04-12 11:12:48
    Temat: Opony
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    Witam
    Czy mógłby mi ktoś pomóc i podać, który artykuł i z jakiej ustawy mówi o
    tym, iż na tej samej osi potrzebne są opony o takim samym bieżniku ?
    Dziękuje


  • 2. Data: 2013-04-12 11:17:14
    Temat: Re: Opony
    Od: AZ <a...@g...com>

    ["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
    On 2013-04-12, mz <2...@w...pl> wrote:
    > Witam
    > Czy mógłby mi ktoś pomóc i podać, który artykuł i z jakiej ustawy mówi o
    > tym, iż na tej samej osi potrzebne są opony o takim samym bieżniku ?
    > Dziękuje
    >

    Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich
    niezbędnego wyposażenia
    Dz.U. z 2003 nr 32 poz. 262 o Brzmienie od 19 stycznia 2013

    7. Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5:

    1) w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach
    jednej osi, z zastrzeżeniem pkt 3;

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 3. Data: 2013-04-12 11:19:50
    Temat: Re: Opony
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-04-12 11:12, mz pisze:
    > Witam
    > Czy mógłby mi ktoś pomóc i podać, który artykuł i z jakiej ustawy mówi o
    > tym, iż na tej samej osi potrzebne są opony o takim samym bieżniku ?
    > Dziękuje

    Google wyłączyli?

    Zgodnie z przepisami § 11 ust. 5-7 rozporządzenia Ministra
    Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych
    pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. z 2003 r. Nr
    32, poz. 262 z późn. zm.):

    5. Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne, o nośności
    dostosowanej do nacisku koła, oraz dostosowane do maksymalnej prędkości
    pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni
    dla danej opony i obciążenia pojazdu.

    5a. Dla opon oznakowanych jako śniegowe, zgodnie z dyrektywą 92/23/EWG,
    dopuszcza się niespełnianie dostosowania do maksymalnej prędkości
    pojazdu, pod warunkiem że są one dostosowane co najmniej do prędkości
    równej 160 km/h, a w pojeździe umieszczono nalepkę ostrzegawczą o
    maksymalnej prędkości tych opon tak, aby była ona widoczna oraz czytelna
    dla kierowcy.

    6. Dopuszcza się w celu krótkotrwałego użycia wyposażenie pojazdu w koło
    zapasowe, o parametrach odmiennych niż parametry stosowanego normalnie
    koła jezdnego, o ile koło takie wchodzi w skład fabrycznego wyposażenia
    pojazdu - na warunkach określonych przez wytwórnię pojazdu.

    7. Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5:
    1) w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na
    kołach jednej osi, z zastrzeżeniem pkt 3;
    2) w przypadku pojazdu samochodowego o dwóch osiach z kołami pojedynczymi:
    a) w opony diagonalne lub diagonalne z opasaniem na kołach tylnej osi,
    jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony radialne,
    b) w opony diagonalne na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej
    osi znajdują się opony diagonalne z opasaniem;
    3) w opony różnej konstrukcji na osiach składowych;
    4) w opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w
    odniesieniu do opon niezaopatrzonych w takie wskaźniki - o głębokości
    rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm, z zastrzeżeniem § 23 ust. 4 pkt 3;
    5) w opony o widocznych pęknięciach odsłaniających lub naruszających ich
    osnowę;
    6) w opony z umieszczonymi trwale, wystającymi na zewnątrz elementami
    przeciwślizgowymi.

    W myśl § 23 ust. 4 pkt 3 cytowanego wyżej rozporządzenia autobus
    powinien być wyposażony w opony o głębokości rzeźby bieżnika co najmniej
    3 mm.

    Powyższe wymagania odnośnie konstrukcji opon montowanych na jednej osi
    oznaczają m.in., że opony powinny być zarazem:

    tej samej marki,
    tego samego rozmiaru,
    tej samej kategorii użytkowania ( np. droga, śnieg, wszelki teren),
    tej samej konstrukcji: radialne lub diagonalne,
    z tym samym kodem prędkości,
    z tym samym indeksem obciążenia.


  • 4. Data: 2013-04-12 12:08:01
    Temat: Re: Opony
    Od: "Janek Wlodak" <w...@n...pl>


    "mz" <2...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
    news:5167d00d$0$26694$65785112@news.neostrada.pl...
    > Witam
    > Czy mógłby mi ktoś pomóc i podać, który artykuł i z jakiej ustawy mówi o
    > tym, iż na tej samej osi potrzebne są opony o takim samym bieżniku ?
    > Dziękuje
    §11 ust. 7
    Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5:
    1. w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach
    jednej osi, z zastrzeżeniem p. 3;
    2. w przypadku pojazdu samochodowego dwóch osiach z kołami
    pojedynczymi:
    a) w opony diagonalne lub diagonalne z opasaniem na kołach tylnej osi,
    jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony radialne;
    b) w opony diagonalne na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi
    znajdują się opony diagonalne z opasaniem;
    3. w opony różnej konstrukcji na osiach składowych;
    4. w opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w
    odniesieniu do opon nie zaopatrzonych w takie wskaźniki - o głębokości
    rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm;
    5. w opony o widocznych pęknięciach odsłaniających lub naruszających ich
    osnowę;
    6. w opony z umieszczonymi trwale, wystającymi na zewnątrz elementami
    przeciwślizgowymi.


  • 5. Data: 2013-04-12 12:22:30
    Temat: Re: Opony
    Od: "Janek Wlodak" <w...@n...pl>


    "mz" <2...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
    news:5167d00d$0$26694$65785112@news.neostrada.pl...
    > Witam
    > Czy mógłby mi ktoś pomóc i podać, który artykuł i z jakiej ustawy mówi o
    > tym, iż na tej samej osi potrzebne są opony o takim samym bieżniku ?
    > Dziękuje
    konkretnie to tak:

    Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich
    niezbędnego wyposażenia
    Dz.U. z 2003 nr 32 poz. 262 o Brzmienie od 19 stycznia 2013

    7. Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5:

    1) w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach
    jednej osi, z zastrzeżeniem pkt 3;


  • 6. Data: 2013-04-13 06:59:48
    Temat: Re: Opony
    Od: "Heinz Kalter" <v...@v...pl>


    "mz" <2...@w...pl> wrote in message
    news:5167d00d$0$26694$65785112@news.neostrada.pl...
    > Witam
    > Czy mógłby mi ktoś pomóc i podać, który artykuł i z jakiej ustawy mówi o
    > tym, iż na tej samej osi potrzebne są opony o takim samym bieżniku ?
    > Dziękuje
    złość na policjantów że dowód zabrali? ;-)


  • 7. Data: 2013-04-14 00:30:15
    Temat: Re: Opony
    Od: "Ryszard G." <r...@i...eu>



    Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5167d1b3$0$1263$6...@n...neostrada
    .pl...

    W dniu 2013-04-12 11:12, mz pisze:
    > Witam
    > Czy mógłby mi ktoś pomóc i podać, który artykuł i z jakiej ustawy mówi o
    > tym, iż na tej samej osi potrzebne są opony o takim samym bieżniku ?
    > Dziękuje

    Google wyłączyli?

    Zgodnie z przepisami § 11 ust. 5-7 rozporządzenia Ministra
    Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych
    pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. z 2003 r. Nr
    32, poz. 262 z późn. zm.):

    5. Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne, o nośności
    dostosowanej do nacisku koła, oraz dostosowane do maksymalnej prędkości
    pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni
    dla danej opony i obciążenia pojazdu.

    5a. Dla opon oznakowanych jako śniegowe, zgodnie z dyrektywą 92/23/EWG,
    dopuszcza się niespełnianie dostosowania do maksymalnej prędkości
    pojazdu, pod warunkiem że są one dostosowane co najmniej do prędkości
    równej 160 km/h, a w pojeździe umieszczono nalepkę ostrzegawczą o
    maksymalnej prędkości tych opon tak, aby była ona widoczna oraz czytelna
    dla kierowcy.

    6. Dopuszcza się w celu krótkotrwałego użycia wyposażenie pojazdu w koło
    zapasowe, o parametrach odmiennych niż parametry stosowanego normalnie
    koła jezdnego, o ile koło takie wchodzi w skład fabrycznego wyposażenia
    pojazdu - na warunkach określonych przez wytwórnię pojazdu.

    7. Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5:
    1) w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na
    kołach jednej osi, z zastrzeżeniem pkt 3;
    2) w przypadku pojazdu samochodowego o dwóch osiach z kołami pojedynczymi:
    a) w opony diagonalne lub diagonalne z opasaniem na kołach tylnej osi,
    jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony radialne,
    b) w opony diagonalne na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej
    osi znajdują się opony diagonalne z opasaniem;
    3) w opony różnej konstrukcji na osiach składowych;
    4) w opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w
    odniesieniu do opon niezaopatrzonych w takie wskaźniki - o głębokości
    rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm, z zastrzeżeniem § 23 ust. 4 pkt 3;
    5) w opony o widocznych pęknięciach odsłaniających lub naruszających ich
    osnowę;
    6) w opony z umieszczonymi trwale, wystającymi na zewnątrz elementami
    przeciwślizgowymi.

    W myśl § 23 ust. 4 pkt 3 cytowanego wyżej rozporządzenia autobus
    powinien być wyposażony w opony o głębokości rzeźby bieżnika co najmniej
    3 mm.

    Powyższe wymagania odnośnie konstrukcji opon montowanych na jednej osi
    oznaczają m.in., że opony powinny być zarazem:

    tej samej marki,
    tego samego rozmiaru,
    tej samej kategorii użytkowania ( np. droga, śnieg, wszelki teren),
    tej samej konstrukcji: radialne lub diagonalne,
    z tym samym kodem prędkości,
    z tym samym indeksem obciążenia.

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    +++++++++++++++++++++

    Tak se kombinuję to jazda na kole dojazdowym jest nielegalna?

    R.G.


  • 8. Data: 2013-04-14 00:38:56
    Temat: Re: Opony
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 14 Apr 2013 00:30:15 +0200 osobnik zwany Ryszard G.
    napisał:

    > Tak se kombinuję to jazda na kole dojazdowym jest nielegalna?
    >
    źle kombinujesz i było to powyżej podane:
    6. Dopuszcza się w celu krótkotrwałego użycia wyposażenie pojazdu w koło
    zapasowe, o parametrach odmiennych niż parametry stosowanego normalnie
    koła jezdnego, o ile koło takie wchodzi w skład fabrycznego wyposażenia
    pojazdu - na warunkach określonych przez wytwórnię pojazdu.



    --
    Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett


  • 9. Data: 2013-04-14 00:50:30
    Temat: Re: Opony
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Apr 2013 22:38:56 +0000 (UTC), masti napisał(a):
    > Dnia pięknego Sun, 14 Apr 2013 00:30:15 +0200 osobnik zwany Ryszard G.
    >> Tak se kombinuję to jazda na kole dojazdowym jest nielegalna?
    >>
    > źle kombinujesz i było to powyżej podane:
    > 6. Dopuszcza się w celu krótkotrwałego użycia wyposażenie pojazdu w koło
    > zapasowe, o parametrach odmiennych niż parametry stosowanego normalnie
    > koła jezdnego, o ile koło takie wchodzi w skład fabrycznego wyposażenia
    > pojazdu - na warunkach określonych przez wytwórnię pojazdu.


    podkreslam - fabrycznego.

    J.


  • 10. Data: 2013-04-14 01:00:48
    Temat: Re: Opony
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-04-13 06:59, Heinz Kalter pisze:
    > złość na policjantów że dowód zabrali? ;-)

    Ojatam ojtam. A może po prostu ubezpieczyciel chce zapłacić za jedną
    rozwaloną oponę na pozimowej dziurze i to w dodatku potrącając
    amortyzację. :-)
    Standardzik wśród towarzystw oszustowych. Znaczy ubezpieczeniowych :-)

    z

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: