  • 81. Data: 2009-07-01 19:00:30
    Temat: Re: Ciekawostka sprzed stu lat
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    rs pisze:
    > ale jak tam wpisze, to wszyscy sie rzuca z pomoca, prawda? <rs>

    Prawo popytu i podaży - jak się nikt nie rzuci, to stawiaj cenę.
    Hobbyści mają to do siebie, że za darmo robią tylko to, na co mają ochotę.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 82. Data: 2009-07-01 19:05:51
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 1 Jul., 20:38, "T.M.F." <t...@n...mp.pl> wrote:

    > A ty rozumiesz pojecia, ktorych uzywasz? Najwyrazniej nie, bo nie
    > zadawalbys tak durnych pytan. Przeczytaj ze zrozumieniem definicje i
    > masz problem rozwiazany.
    >
    > --
    > Inteligentny dom -http://idom.wizzard.one.plhttp://idom.sourceforge.n
    et/
    > Teraz takze forum dyskusyjne
    > Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

    durna to jest twoja odpowiedz - przedurna.
    jeden duren wymadrza sie przed drugim durniem a nikt nie potrafi po
    prostu odpowiedziec.

  • 83. Data: 2009-07-01 19:09:44
    Od: thearti <t...@p...onet.pl>

    On 1 Lip, 19:52, XX YY <j...@u...at> wrote:

    > a w momencie fotografoweania dodawal koloru , czy odejmowal barwy
    > doperniajace ?

    Uzywal techniki addytywnej, czyli mieszal trzy obrazy R, G, B. Co
    trzeba zrobic, zeby otrzymac obraz dla np. czerwonej lampy? Jak dziala
    filtr RGB przed matryca w Twoim aparacie...

    Pomijajac nawet te pytania - jest napisane, ze robil zdjecia przez
    kolorowe filtry. Przeciez sam dobrze wiesz, jak dzialaja takie filtry
    - nawet pisales raz o uzyciu czerwonego w fotografii bw... Nie dziwia
    mnie same pytania, normalne nie wiedziec - dziwi mnie, ze od Ciebie?

  • 84. Data: 2009-07-01 19:15:50
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > tasma perforowana ma te przewage na zapisem magnetycznym, ze jest to
    > fizyczny, "namacalny" nosnik. pappierowy, plastikowy z widocznie
    > naniesiona informacja. w sumie nie potrzeba do tego zadnego czytnika,
    > mozna przekopiowac recznie na kartke papieru, potem wykombinowac
    > metode odczytu, ze skanu. zajmie to od metra czasu,a le nie potrzebny
    > jest zaden hardware z wyjatkiem olowka.

    Teoretycznie, bo praktycznie bez hardware paru kilometrow takiej tasmy
    nie odczytasz. A zrobienie odpowiedniego hardware 40 lat temu bylo takim
    samym problemem jak obecnie odczyt dysku magnetycznego. Mowimy
    oczywiscie o efektywnym odczycie, a nie zabawie z dlugopisem.

    > dane na dysku HDD, wczesniej czy pozniej przestana istniec. a zeby sie
    > o tym przekonac bedzie zabawa z interfaceami, systemami plikow. itp.
    > nie wiem jaka metode znalazles, na odczytanie tasmy perforowanej, ale
    > jak sam stwierdzasz wymaga to dzien twojej pracy. nie wiem czy jestes
    > programista czy nie, ale zaloz, ze ta osoba, ktora bedzie chciala to
    > odtworzyc nie jest.

    No to sobie znajdzie studenciaka, ktory to zrobi za przyslowiowe piwo. W
    czym problem? Na polibudzie znajdziesz stosowna osobe bez problemu. Z
    dyskiem jest nawet latwiej, bo ma interfejs cyfrowy, wystarczy kawalek
    softu i nie musisz sie bawic w zaden hardware.

    > nie ma tez smykaly do robotek recznych. cala
    > zabawa wymyka poza przypuszczenie, ze w przyszlosci bede mogl sobie
    > odczytac wszystkie moje obrazki. nawet jesli bede mogl, to moze nie
    > bedzie mi sie to oplacac. moze nie bede mial czasu ani sposobnosci,
    > zeby to zrobic. bynajmniej nie nedzie to taki eproste jak to
    > prezentuje JM, choc on to pewnie z nudow w eekend sobie bedzie robil.

    No jesli ci sie nie bedzie oplacac, lub nie bedzie ci sie chcialo to o
    czym mowa? Tu kompletnie nie rozumiem do czego zmierzasz.

  • 85. Data: 2009-07-01 19:23:45
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > a tak z ciekawosci spytam, to w jaki domowy sposob mozna by sie bylo,
    > w pszyszlosci, dobrac do informacji zawartej w kartach pamieci kiedy
    > USB juz dawno nie bedzie, a tym bardziej wszelakich czytnikow.<rs>

    To zalezy jakie interfejsy beda dostepne. Jesli bedzie jakikolwiek
    interface szeregowy o przepustowosci takiej samej lub wiekszej niz
    obecne USB to bezporednio, z ew. prosta konwersja poziomow sygnalu +
    soft, ktory sobie wyciagniesz z jakiegos archiwum do obslugi USB + mass
    storage.
    Ew. jakikolwiek maly procek, ktory ma interface roznicowy.
    Tak naprawde problem bedzie lezal wylacznie w dostepnosci softu, ktory
    odczyta tak archaiczne urzadzenie. IMHO to bedzie prostsze niz obecnie
    np. skanowanie negatywu, bo nie bedzie wymagalo zadnego wyrafinowanego
    hardware.

  • 86. Data: 2009-07-01 19:24:39
    Od: thearti <t...@p...onet.pl>

    On 1 Lip, 21:05, XX YY <j...@u...at> wrote:

    > durna to jest twoja odpowiedz - przedurna.
    > jeden duren wymadrza sie przed drugim  durniem a nikt nie potrafi po
    > prostu odpowiedziec.

    Odpowiedz jest powyzej/ponizej. A Twoja wiedza prezentowana na grupie
    wskazuje, ze bez problemu powinienes rozumiec temat. Wiec sa tylko
    dwie mozliwosci:
    - masz wyjatkowo zly dzien,
    - rzeczywiscie nie rozumiesz pojec, ktorymi sie poslugujesz

    2 miesiace temu sam tlumaczyles na pl.rec.foto, jak dzialaja filtry
    kolorowe.

  • 87. Data: 2009-07-01 19:29:55
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    W dniu 01.07.2009 21:05, XX YY pisze:

    > durna to jest twoja odpowiedz - przedurna.
    > jeden duren wymadrza sie przed drugim durniem a nikt nie potrafi po
    > prostu odpowiedziec.

    Po prostu dziwi mnie, ze taki geniusz jak ty, ktory tu sie zwykle
    wymadrza i o fotografii wie wszystko (jak sam twierdzi) zadaje tak
    podstawowe pytania, na ktore zreszta mozna samemu znalezc odpowiedz w
    czasie krotszym niz minuta.
    BTW, gdybys nie zmienial ciagle tych swoich durnych adresow, to nie
    byloby tej dyskusji, bo siedzialbys spokojnie w moim KFie. Ale widac
    zbyt duzo ludzie cie tam trzyma i nie masz z kim wymieniac tych swoich
    odkrywczych spostrzezen?

  • 88. Data: 2009-07-01 19:35:03
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze rs:

    > zalezy czyj swiat i czyim lkaniem. poczytaj kurzweila "singularity is
    > near"

    Mam od jakiegoś czasu na shortliście. Na razie chcę skończyć Accelerando.

  • 89. Data: 2009-07-01 19:43:21
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Jacek_P:

    > A od kiedy CZYTASZ jpega? Bo o ile wiem, to SPRZET
    > odczytuje zapis na odpowiednim NOSNIKU, a dopiero
    > potem dochodzi do dekodowania.

    Ale czytaj co pisałem... Za 5 lat wszystkie dane będziesz trzymać w sieci.
    Nie będzie już dysków i nośników. Przy łączach o prędkości gigabitowej nikt
    się nie będzie bawić w podpinanie jakichś śmiesznych wirujących talerzy do
    których dostęp jest tylko lokalnie.

    > A wlasnie, ze trzeba, trzeba. Bo jpeg jest TYLKO formatem
    > i wymaga nosnika materialnego. A do odczytu tego nosnika
    > potrzeba wlasnie CZYTNIKA.
    >
    > Niezaleznie od tego pozostaje kwestia dostepu do
    > dekoderow. Popularnosc JPG wyrosla m.in. na kretynskim
    > zagraniu Unisysa, ktory zdegradowal w USA pozycje GIF-ow.
    > Ale nie jest powiedziane, ze za dwadziescia...trzydziesci
    > lat na owczesnych komputerach i systemach beda powszechnie
    > dostepne dekodery JPG.

    Ale JPG nie wymaga żadnego specjalnego dekodera! Przecież to paręnaście
    bajtów kodu. Na pewno za 20 lat nikt nie rozkoduje rawów, ale nie JPG. JPG
    jest podstawowym formatem używanym w sieci, jeśli kiedyś będziemy odchodzić
    od JPG to po prostu ludzie masowo skonwertują go na format wymagany przez
    nowe pokazywaczki/banki zdjęć. Równie dobrze możesz powiedzieć że za 20 lat
    zostaną stracone wszystkie dane ze stron WWW bo nie będzie się już używać
    formatu HTML.

    Jak będę wgrywał swoje zdjęcia na dysk o pojemności 10 petabajtów to albo od
    razu zostanie wykonana konwersja na nowszy format, albo usługodawca umożliwi
    mi taką konwersję w miarę wymierania JPG. Nadal myślisz kategoriami lat 90.

    > Dla przykladu porownaj latwosc odczytu tekstow TeX-a,
    > ktorych formatem jest ASCII z takim np. Wordstarem z serii 3.x
    > lub Lotus Manuscriptem, ktore stosowaly format binarny.

    Plik TeX nie jest zapisany w ASCII tylko w TeX-u. I jest nie do odczytania
    bez kompilacji. Nietrafiony przykład.

  • 90. Data: 2009-07-01 19:49:32
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 1 Jul 2009 21:43:21 +0200, Mateusz Ludwin napisał(a):

    > Ale czytaj co pisałem... Za 5 lat wszystkie dane będziesz trzymać w sieci.
    > Nie będzie już dysków i nośników.

    W sieci czyli gdzie? dane będą sobie lewitować w drutach czy jak?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.