  • 81. Data: 2019-11-23 14:31:31
    Temat: Re: Ciekawe jak rozwiążą problem
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-11-22 o 20:19, Cavallino pisze:

    > Ale będzie spowalniał ruch.
    > Pieszy może sam siebie chronić - nie włażąc pod nadjeżdżający samochód.
    > I takie rozwiązanie nie spowalnia ruchu, czyli jest LEPSZE, bo zalety
    > ma te same, a wad brak.

    Zapewne jesteś za eutanazją?

    Wszak pieszym może być zarówno osoba w pełni zdrowa i w pełni świadoma,
    ale także nieświadome dziecko, niedołężny czy niedowidzący starzec.

    > Utrudni.
    > Dużo bardziej niż ktoś jest sobie obecnie w stanie wyobrazić.

    Od lat, pieszych na przejściach traktuję jak świętych i jakoś nie
    zauważyłem z tego powodu żadnych uciążliwości. Korona z głowy także mi
    jeszcze nie spadła.

    Opisz więc jakież to utrudnienia będą dla kierowców?

  • 82. Data: 2019-11-23 15:09:42
    Temat: Re: Ciekawe.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.11.2019 o 13:51, FreyKol pisze:

    > Nie można patrzeć na inne państwa - inne warunki, inna infrastruktura,
    > inne wieloletnie doświadczenia, inny nadzór nad ruchem, itd.

    Dziwne, że u nas silniki na wtrysku jeżdżą, bo czytając ciebie można
    dojść do wniosku, że nic powyżej gaźnika nie ma prawa zadziałać na
    wschód od odry.

    --
    Shrek

  • 83. Data: 2019-11-23 15:18:12
    Od: Kviat

    W dniu 23.11.2019 o 13:51, FreyKol pisze:
    > Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości

    > Nie można patrzeć na inne państwa - inne warunki, inna infrastruktura,
    > inne wieloletnie doświadczenia, inny nadzór nad ruchem, itd.

    I właśnie dlatego należy patrzeć żeby zmieniać warunki na lepsze,
    zmieniać infrastrukturę na lepszą, żeby wyeliminować złe nawyki
    kierowców, żeby ulepszać nadzór nad ruchem.
    I należy patrzeć na te państwa, w których statystyki są lepsze niż w
    Polsce, a nie na te, w których są gorsze, albo bez sensu wymyślać od
    nowa koło i po wielu latach dojść do tych samych wniosków, do których
    lata temu doszły państwa, w których te rozwiązania się sprawdziły.

    > Można korzystać z doświadczeń państw mających bardzo podobną historię
    > jak Polska i na pewno nie są to państwa położone na zachód od Polski.

    Czechy mogą być?
    Jeżeli nie, to z doświadczeń których państw powinniśmy korzystać, a z
    których nie? Bo ja bym wolał korzystać z doświadczeń państw, które z tym
    problemem radzą sobie lepiej od nas, a nie ze względu na położenie
    geograficzne czy historię.

    ed-przejsciami-dla-pieszych-ujawniamy-ministerialny-
    raport/

    > To jest prawda,

    Mogę dyskutować z czyjąś opinią na jakiś temat, zgodzić się z nią lub
    nie, ale nie wydaje mi się żeby dyskusja z kimś, kto neguje fakty i nie
    przyjmuje ich do wiadomości miała sens.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 84. Data: 2019-11-23 15:23:39
    Od: Kviat

    W dniu 23.11.2019 o 14:12, kk pisze:

    > Przecież Ci jasno napisał czemu nie.

    Ale to jakiś odgórny zakaz? Prezes zakazał, czy co?
    Nie tylko można patrzeć. Jeżeli chcemy stać się państwem cywilizowanym
    (a do tego jeszcze daleko), to wręcz musimy patrzeć. Po co marnować
    czas, skoro gotowe rozwiązania są w zasięgu ręki?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 85. Data: 2019-11-23 15:49:44
    Temat: Re: Ciekawe jak rozwi??? problem
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przy twoim zaweżonym polu myślenia to zawężone pole widzenia jest tak istotne jak
    zeszłoroczny śnieg.

  • 86. Data: 2019-11-23 19:45:47
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-11-23 15:23, Kviat wrote:

    > Ale to jakiś odgórny zakaz? Prezes zakazał, czy co?

    To nakazuje rozsądek.

    > Nie tylko można patrzeć. Jeżeli chcemy stać się państwem cywilizowanym
    > (a do tego jeszcze daleko), to wręcz musimy patrzeć. Po co marnować
    > czas, skoro gotowe rozwiązania są w zasięgu ręki?

    Bo widzisz, rozsądek.

  • 87. Data: 2019-11-24 07:50:01
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Sat, 23 Nov 2019 13:56:43 +0100, Uzytkownik napisał(a):

    > To nie warunki pogodowe coś nakazują czy też nie nakazują, ale Prawo o
    > Ruchu Drogowym nakazuje dostosowanie się do warunków pogodowych i to
    > zawsze, niezależnie od tego jaka jest pogoda i nie tylko do warunków
    > pogodowych, ale także do sytuacji jaka panuje na drodze, natężenia ruchu
    > pojazdów i pieszych, widoczności, jakości jezdni, zachowania się innych
    > uczestników ruchu, własnego stanu zdrowotnego i zmęczenia.

    Przecież napisałem: "Kierowca porusza się pojazdem na tyle na ile pozwalają
    przepisy ... "

    > Winny jest czego?
    Wtargnięcia na jezdnię.

    > Głupoty kierowcy, czy może jego nieznajomości PoRD, a
    > może celowego łamania przez niego przepisów?

    Fascynujące.

    > Jak czytam takie wypowiedzi jak Twoja to naprawdę zastanawiam się czy te
    > pierdoły piszą sześcioletnie dzieci czy też dorośli ludzie, którzy
    > posiadają prawo jazdy?
    Nie sądź innych po sobie.

  • 88. Data: 2019-11-24 07:51:23
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Sat, 23 Nov 2019 12:44:43 +0100, Shrek napisał(a):

    > Dobra - wystarczy.

    Ale wiesz...
    czym jest początek stanu zagrożenia?

    Tak czy nie?

  • 89. Data: 2019-11-24 14:44:18
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-11-24 o 07:50, dantes pisze:

    > Przecież napisałem: "Kierowca porusza się pojazdem na tyle na ile pozwalają
    > przepisy ... "

    Jeżeli dojdzie do wypadku to znaczy, że nie poruszał się zgodnie z
    przepisami, bo prawo zobowiązuje go do takiego zachowania i takiego
    prowadzenia pojazdu, aby mógł uniknąć zarówno wypadku jak i sytuacji w
    której wymusza pierwszeństwo na pieszym.

    > Wtargnięcia na jezdnię.

    Jakiego wtargnięcia? Wskaż definicję, co to jest to wtargnięcie i kiedy
    ono następuje, bo w PoRD nie ma nic na ten temat.

    Pieszy który przechodził poza przejściem może wtargnąć.

    Pieszy na przejściu z sygnalizacją świetlną mając czerwone światło także
    może wtargnąć.

    Ale wytłumacz jak może dojść do wtargnięcia pieszego na przejściu na
    którym ten pieszy ma bezwzględne pierwszeństwo?

    Ponieważ i tak nie odpowiesz to Ci pomogę. Jedyne przypadki wtargnięcia
    pieszego na przejściu dla pieszych to wejście z ukrycia w taki sposób,
    że kierowca nie miał możliwości zauważyć pieszego wcześniej lub też
    gwałtowna zmiana kierunku poruszania się np. pieszy gwałtownie zawrócił
    w chwili, kiedy już opuszczał przejście.

    W przypadku pieszego, którego zamiar wejścia na przejście jest widoczny
    dla kierowcy i wyraźne są zamiary tego pieszego nie ma możliwości, aby
    "wtargnął". W chwili, kiedy pieszy postawi choć jedną stopę na
    przejściu, nabiera bezwzględnego prawa pierwszeństwa, czy Ci się to
    podoba czy też nie, bo tak stanowi Prawo o Ruchu Drogowym. Czy to
    naprawdę tak trudno jest zrozumieć?

    To, że prawodawca coś tam napisał o pieszych, żeby nie pchali się wprost
    pod samochód, nie zwalnia kierowcy z obowiązku udzielenia pierwszeństwa
    pieszemu.

    > Fascynujące.

    > Nie sądź innych po sobie.

    Przepraszam. Sześcioletnie dzieci często mają więcej rozumu.

  • 90. Data: 2019-11-24 15:11:52
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Durne przepisy na bank wprowadza. W rok po wprowadzeniu będzie wiadomo co daly.
    Chciałbym przegrac zakład w którym obstawiam ze liczba zabitych wzrosnie. Codziennie
    w Polsce jeździ ze 20 milionow samochodów. Jesli znieczulic pieszych twierdzeniem ze
    maja pierwszenstwo to ilosc wypadków na przejsciach musi wzrosnac.

    Raczej może w końcu trafi coś do tych pustych łbów idiotów za
    kierownicami, którzy twierdzą, że pieszy nie ma pierwszeństwa na
    przejściu, bo mu nie wolno wchodzić przed jadący pojazd. Ja obstawiam,
    że początkowo będzie więcej mandatów i więcej zabieranych praw jazdy, a
    po roku drastycznie zmniejszy się liczba wypadków na przejściach, bo do
    tych idiotów za kierownicami w końcu dotrze, że nie mieli racji.