  • Data: 2013-02-03 22:28:24
    Temat: [Chwalę i polecam] Yanosik
    Od: scobowski <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pewnie nie napisze nic nowego ani odkrywczego :) - ale: zainstalowałem
    sobie wczoraj Yanosika na android, dziś zrobiłem 300km trasą, którą
    (wydawało mi się) znam jak własną kieszeń - z każdą dziurą w jezdni,
    koleiną i miejscem postoju miśków: przez x lat studiów pokonywałem ją co
    tydzień "wtę i wewtę", przez ostatnie parę lat - rzadziej.

    Jadąc "tam" - Yanosik meldował mi o każdym stacjonarnym FR - które i tak
    znam i zwalniam, bo faktycznie mają po co tam być (w większości wioski
    bez poboczy). Sukcesywnie potwierdzałem istnienie "zagrożenia" klikając
    w aplikacji "ptaszka" - że, faktycznie - jest FR.

    Zaś w drodze powrotnej 4h później - Yanosik uratował mi dupę dwukrotnie:
    na dojeździe do 2 kolejnych wiosek zameldował o patrolach (których nie
    było w drodze "tam" - i to w miejscach, gdzie owszem, zwalniam bo
    zwolnić należy, ale niekoniecznie do przepisowej prędkości... W obydwu
    miejscach funkcjonariusz "mierzył do mnie" z suszarki :)

    Inna sprawa - że miśkowe alfy prześlicznie błyszczą wieczorem w świetle
    reflektorów, a panowie funkcjonariusze pięknie, przepisowo poubierani w
    odblaski, naprawdę ładnie widoczne z ~200m. Z kolei miejsce ich postoju:
    wioska ze słabo oświetlonymi przejściami albo ciemnymi skrzyżowaniami,
    gdzie przez te parę lat zdarzyło mi się widzieć parę wypadków - znaczy:
    sensowne.
    Może coś się zmienia w policji drogowej? A może tylko na fali czarnego
    PRu bandy nowaka chcą się pozytywnie wyróżnić?