  • 141. Data: 2015-09-02 17:31:48
    Temat: Re: Chińskie podróbki samochodów
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-09-02 15:56, J.F. wrote:

    >Myślę, że złożą się grupowo na ustawę. Co zresztą prawdopodobnie
    >miało miejsce. Jak będzie ustawa, to się podzielą.

    Jak bedzie ustawa, to z dzieleniem bedzie krucho. I raczej nie z
    urzednikiem w gminie czy w powiecie.

    >coś w tym stylu:
    >https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/transport/nik-o-
    ekranach-akustycznych-i-halasie-w-duzych-miastach.ht
    ml

    Ja tam z drugiej strony wiem jaki jest halas od drogi. Spory, nawet na
    odleglosciach kilkuset metrow.
    Zarzut, ze budowano ekrany w miejscach dopiero przeznaczonych na
    budowe ... kiedys tam budynki powstana, i co - czekac 15 lat, az GD
    znajdzie srodki na ekrany ?

    A jedzies po Niemczech ... tez glownie ekrany z autostrady podziwiac
    mozna. No moze nie glownie, ale sporo.

    >"Ale prawdziwe pieniądze robi się na drogich słomianych inwestycjach"

    Tak czy inaczej - od producenta ekranow do urzednika od drog droga
    daleka, a ekrany sprzedane w przetargu - czyli wypadaloby zalozyc, ze
    z niewielkim narzutem.

    >Pobliska czy dalsza i tak okaże się że należy np Lafarga, albo
    >kontrakt idzie przez niego. Ile mamy _dużych_ graczy na rynku?

    Kilku chyba, i to na kazdym poziomie - w cementowniach, betoniarniach,
    glownych wykonawcach, a moze i podwykonawcach ... lobbyingu bym nie
    wykluczal, ale niezbyt duzy, skoro kontrakt niepewny ...

    >Choćby dlatego nie da się po prostu zrobić licytacji w bardziej
    >skomplikowanej operacji niż zakup jakiejś powtarzalnej rzeczy (a i to
    >bez projektu, serwisu i itd). Droga to nie kserokopiarka.

    No, policja jakos zrobila z serwisem, wyposazeniem itp ... ale
    radiowoz nie droga, tu sie zgodze.

    J.

  • 142. Data: 2015-09-02 17:43:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-09-02 17:31, J.F. wrote:

    > Jak bedzie ustawa, to z dzieleniem bedzie krucho. I raczej nie z
    > urzednikiem w gminie czy w powiecie.

    Miałem na myśli podzielenie się rynkiem. Jak jest rynek, to każdy sobie
    uszczknie. A z wójtem dzielić się nie trzeba, bo jest ustawa.

> [...]
    > Zarzut, ze budowano ekrany w miejscach dopiero przeznaczonych na budowe
    > ... kiedys tam budynki powstana, i co - czekac 15 lat, az GD znajdzie

    A co lepiej postawić poczekać aż zardzewieją?

    > A jedzies po Niemczech ... tez glownie ekrany z autostrady podziwiac
    > mozna. No moze nie glownie, ale sporo.

    Nie wiem. Tam gdzie jeżdziłem (do Hamburga) to ekranów było malo - mniej
    niż u nas między Toruniem a Trójmiastem.

    > Tak czy inaczej - od producenta ekranow do urzednika od drog droga
    > daleka, a ekrany sprzedane w przetargu - czyli wypadaloby zalozyc, ze z
    > niewielkim narzutem.

    Tak czy inaczej dziwnym trafem taka ustawa się przy okazji budowy dróg
    na Euro pojawiła. A czy z dużym czy małym narzutem - a co to ma za
    znaczenie dla producenta jaki narzut ma generalny?

    > Kilku chyba, i to na kazdym poziomie - w cementowniach, betoniarniach,
    > glownych wykonawcach, a moze i podwykonawcach ... lobbyingu bym nie
    > wykluczal, ale niezbyt duzy, skoro kontrakt niepewny ...

    A liu jesteś w stanie wymienić znaczących oprócz wspomnianego Lafarga i
    Górażde? Ba ja znam jeszcze jednego.

    > No, policja jakos zrobila z serwisem, wyposazeniem itp ... ale radiowoz
    > nie droga, tu sie zgodze.

    No dobra - nawet niech będzie z serwisem - ale to musi być powtarzalna
    prosta rzecz. Większośc zamówień taka nie jest.

    Shrek.

  • 143. Data: 2015-09-02 17:50:32
    Temat: Re: Chinskie podróbki samochodów
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Myślę, że patrzy. Ze statystyk zapewne wynika, że jak się gdzieś bus na
    > drzewo nadzieje, to odszkodowanie jest grooobo większe niż przy
    > osobówce. Bo gro to koszty szkód osobowych.

    Dostawczak.

  • 144. Data: 2015-09-02 18:12:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-09-02 17:50, Budzik wrote:
    > Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Dostawczak.

    No to pewnie ma większe przebiegi niż standardowa osobówka.

    Shrek

  • 145. Data: 2015-09-02 18:30:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-09-02 17:50, Budzik wrote:
    >No to pewnie ma większe przebiegi niż standardowa osobówka.

    Dostawczak sie moze liczyc jak ciezarowka, ale mala ta ciezarowka,
    mikro jakies, to i oplaty mikro :-)

    J.

  • 146. Data: 2015-09-02 18:45:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-09-02 18:30, J.F. wrote:

    > Dostawczak sie moze liczyc jak ciezarowka, ale mala ta ciezarowka, mikro
    > jakies, to i oplaty mikro :-)

    No tak.

    Ale te oc _od_ 250 to tak czy inaczej takie z gwazdką;)

    Shrek

  • 147. Data: 2015-09-02 19:10:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-09-02 17:31, J.F. wrote:

    >Miałem na myśli podzielenie się rynkiem. Jak jest rynek, to każdy
    >sobie uszczknie. A z wójtem dzielić się nie trzeba, bo jest ustawa.

    No wiesz, jak trzeba bylo dac w lape, to wszyscy mowili "sie
    podzielimy zyskiem po rowno".
    A potem zapominaja ...

    kranach-akustycznych-i-halasie-w-duzych-miastach.htm

    >A co lepiej postawić poczekać aż zardzewieją?

    A to zalezy kim jestes - kierowca, ktory jedzie po zwyklej krajowce,
    bo na autostrade zabraklo pieniedzy, emerytem, na ktorego tez zabraklo
    pieniedzy, czy mieszkancem, co sobie tam domek zbudowal, a teraz czeka
    na zmilowanie :-)

    >Tak czy inaczej dziwnym trafem taka ustawa się przy okazji budowy
    >dróg na Euro pojawiła. A czy z dużym czy małym narzutem - a co to ma
    >za znaczenie dla producenta jaki narzut ma generalny?

    Ale generalny wybierze tez najtanszego dostawce, czyli zysk na tym
    niewielki bedzie.

    >A liu jesteś w stanie wymienić znaczących oprócz wspomnianego Lafarga
    >i Górażde? Ba ja znam jeszcze jednego.

    Czy znaczacych to nie wiem, ale google troche znajduje.
    Warta, Ozarow/CRH, Nowiny/Dyckerhoff, Odra, Cemex ... wystarczy aby
    sie poklocic lub dogadac :-)

    P.S. Lobbying
    http://budownictwo.wnp.pl/pswna-rezygnacja-z-drog-z-
    betonu-to-1-2-mld-zl-oszczednosci,255141_1_0_0.html

    >No dobra - nawet niech będzie z serwisem - ale to musi być
    >powtarzalna prosta rzecz. Większośc zamówień taka nie jest.

    Bo ja wiem ... mozna zobowiazac do dostarczenia kosztorysu w 5 minut
    po aukcji, albo nawet wraz z kazda oferta, albo w 24h, albo i w ciagu
    miesiaca - byleby kwota sie zgadzala. I niczym sie to nie bedzie
    roznilo od klasycznego przetargu.

    J.

  • 148. Data: 2015-09-02 19:39:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-09-02 19:10, J.F. wrote:

    > No wiesz, jak trzeba bylo dac w lape, to wszyscy mowili "sie podzielimy
    > zyskiem po rowno".
    > A potem zapominaja ...

    Ustawa była? Była. Jak nie wiadomo o co chodzi... Wiać się dogadali. A
    kto kogo potem jak wydymał (jeśli wydymał) to inna sprawa.

> [...]
    > na autostrade zabraklo pieniedzy, emerytem, na ktorego tez zabraklo
    > pieniedzy, czy mieszkancem, co sobie tam domek zbudowal, a teraz czeka

    No dobrze - ale przecież za 15 lat to z tych ekranów nawet rdza nie
    zostanie. Jak wydanie tej kasy dwa razy ma pomóc? To niech sobie GDDKiA
    odłoży tą kase na osobnym koncie i postawi jak coś zbudują.

    > Ale generalny wybierze tez najtanszego dostawce, czyli zysk na tym
    > niewielki bedzie.

    Wszędzie tak jest, a jednak biznes się kręci.

    > Czy znaczacych to nie wiem, ale google troche znajduje.
    > Warta, Ozarow/CRH, Nowiny/Dyckerhoff, Odra, Cemex ... wystarczy aby sie
    > poklocic lub dogadac :-)

    Z tych co wymieniłeś jeden jest większy. Czyli masz rynek złożony z
    jedneg dużego dwóch sporo mniejszych i drobnicy.

    > P.S. Lobbying
    > http://budownictwo.wnp.pl/pswna-rezygnacja-z-drog-z-
    betonu-to-1-2-mld-zl-oszczednosci,255141_1_0_0.html

    No i sam widzisz - betoniarze mają swoje stowarzyszenia, nafciarze swoje
    - każdy uprawia propagandę. I zapewne i jedni i drudzy mają fundusz
    reprezentacyjny.

    > Bo ja wiem ... mozna zobowiazac do dostarczenia kosztorysu w 5 minut po
    > aukcji,

    Kosztorys autostrady w 5 minut? A potem się dziwic, że nic się nie spina?

    > albo nawet wraz z kazda oferta,

    Jak licytować online, skoro nie ma kosztorysu?

    > albo w 24h, albo i w ciagu
    > miesiaca - byleby kwota sie zgadzala. I niczym sie to nie bedzie roznilo
    > od klasycznego przetargu.

    To jak ma się nie różnić, to po co zmieniać?

    Shrek.

  • 149. Data: 2015-09-02 20:00:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > No tak.
    >
    > Ale te oc _od_ 250 to tak czy inaczej takie z gwazdką;)

    Jasne. "Od" to "od"!
    Ale tak czy siak - 600 to tez nie majatek, zeby ryzykowac kare 10 x taka
    plus duzo gorsze konsekwencje.

  • 150. Data: 2015-09-02 20:02:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-09-02 20:00, Budzik wrote:

    > Jasne. "Od" to "od"!
    > Ale tak czy siak - 600 to tez nie majatek, zeby ryzykowac kare 10 x taka
    > plus duzo gorsze konsekwencje.

    Oczywiście, że nie. Jednak to od 250 to jednak trochę manipulacja. Jakby
    napisać "jakieś pięć stów rocznie" to byłoby bliżej prawdy a nic w
    sensie wypowiedzi nie zmieniało;)

    Shrek.