  • 71. Data: 2009-04-06 12:38:08
    Temat: Re: Chcesz kompakta? Moze warto poczekac?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Mar 2009, Mateusz Ludwin wrote:

    > Rzecze T...@s...in.the.world:

    > A może wymyślimy inne kryteria, co?
    > Może jakość obrazu, co?
    > Może możliwość robienia zdjęć przy świetle zastanym?
    > Może rozmywanie tła?
    > No?

    No, w sąsiednim podwątku masz konstrukcyjnego "zabójcę" we
    wszystkich wymienionych kategoriach - aparat otworkowy ;)

    > Oświecę cię. To nie jest wypasiony kompakt. To jest raczej taki polonez z
    > doczepionym spojlerem i gównianą instalacją audio dającą pierdyliard
    > decybeli z gibającymi się blokersami.

    Nie wypowiem się w zakresie tego Sony, bo w ręku nie miałem.
    Ale fukcjonalnie, *wyłączając* szybkość i czułość oraz zadowalając
    się 3..4 Mpix, hybrydy w rodzaju A200 kładą funkcjonalnością
    wszystkie lustrzanki budżetowe które udało mi się obejrzeć.
    Dopóki jest dość światła (włączając używanie lamp, w tym błyskowych)
    i fotopstrykacz (zgodnie z zaleceniami z niniejszej grupy) stosuje
    się do zasady "myślenia przed zdjęciem", to możliwości ustawień właśnie
    w (taniej) lustrzance mu braknie :|
    Lustrzanki wygrywają marketingową decyzją producentów o ładowaniu
    wielkich matryc tylko do lustrzanek oraz szybkością automatyki.
    Z wyjątkiem S5 i FF nawet "dynamiką" nie dochodzą do hybryd ;>
    (fakt, tylko wybranych - tych z matrycą Fuji, co akurat jest
    rozbieżne z topową ergonomią i funkcjonalnością).

    > A tobie wcisnęli kit, że jakiś gówniany megazoom dla klientów MM to cudo

    Toto ma 1/2,5"? :)

    pzdr, Gotfryd

  • 72. Data: 2009-04-06 15:26:38
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sun 29 of Mar 2009 22:09, f1969 wrote:

    > Ty też jesteś demagog - a do tego maruda.
    >
    > Nawet ten najmarniejszy Eos 1000 z najmarniejszym KITem kładzie owe
    > "cudo" Sony na łopatki w plastyczności obrazu, szumach i prędkości
    > działania.

    Wydaje się, że w tej przepaści między jednym a drugim
    powinno zaleźć się coś pośredniego. Jest takie coś?

    --
    nb

  • 73. Data: 2009-04-07 08:08:04
    Od: Marx <M...@n...com>

    Gotfryd Smolik news pisze:
> [...]
    > i fotopstrykacz (zgodnie z zaleceniami z niniejszej grupy) stosuje
    > się do zasady "myślenia przed zdjęciem", to możliwości ustawień właśnie
    ale czego mu braknie?
    a zakladanie ze zawsze jest duzo swiatla, i wylaczanie czulosci z
    porownan nie ma sensu
    Marx

  • 74. Data: 2009-04-07 10:15:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Apr 2009, Marx wrote:

    > ale czego mu braknie?

    Możliwości ustawień.
    A to nie da się włączyć "M" na lampie (włącznie z wbudowaną :P),
    a to AE-lock/AF-lock jest zintegrowany (i nie ma jak użyć osobno,
    czyli przekadrowanie-AEL,przekadrowanie-AFL,przekadrowanie
    ,pstryk)...

    > a zakladanie ze zawsze jest duzo swiatla, i wylaczanie czulosci z porownan
    > nie ma sensu

    "Tak w ogóle" oczywiście że nie.
    Dlatego był warunek :)
    Każdy sprzęt jakoś ogranicza - odniosłem się do konkretnych ograniczeń
    (które akurat prędzej się pojawiają w tanich lustrzankach niż hybrydach).

    pzdr, Gotfryd

  • 75. Data: 2009-04-07 10:30:53
    Od: Marx <M...@n...com>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > Każdy sprzęt jakoś ogranicza - odniosłem się do konkretnych ograniczeń
    > (które akurat prędzej się pojawiają w tanich lustrzankach niż hybrydach).
    Tylko to sa jakies wydumane ograniczenia. Uzycie lampy w trybie M czy
    oba "locki" jednoczesnie...
    Lampy powinno sie uzywac zewnetrznej, a jak ktos chce M to niech kupi
    lampe z M (mozna tez z menu aparatu korygowac +/- choc nie wiem czy
    kazda lustrzanka to ma)
    AF lock to chyba kazda lustrzanka ma (przelacznik MF), a AE lock jesli
    ktoras nie ma, to na bank ma korekte ekspozycji
    Marx

  • 76. Data: 2009-04-07 22:51:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Apr 2009, Marx wrote:

    > Tylko to sa jakies wydumane ograniczenia.

    Nie bardzo.
    Oba mi dopiekają przy próbach.
    Być może sprawa pewnego przyzwyczajenia (że się da, a raczej
    powinno dać).

    > Uzycie lampy w trybie M

    Oczywiście. Z powodu lampy zewnętrznej z fotocelą.

    > czy oba "locki" jednoczesnie...

    A co w *tym* dziwnego, że lepiej osobno? :O
    Punkt ostrzenia dość rzadko ma szarość 18% ;)

    > Lampy powinno sie uzywac zewnetrznej, a jak ktos chce M to niech kupi lampe
    > z M

    No mam.
    Do tego bez kabelków ;P
    I żeby nie było, byle Metz (tak "by design", z okazji pewnego stopnia
    pozasystemowości, wyposażony w ficzry typu korekcja "na lampie o której
    nie wie aparat" i inne takie) z wyzwalaczem radiowym oczywiście też
    rozwiązuje problem.
    Ten sam, który w *dużo* niższej cenie działa bez zgrzytów w "byle
    hybrydzie", i to jest clou mojego narzekania.
    Bynajmniej nie mówię że "w lustrzankach się nie da" - ale że "w tanich
    lustrzankach się nie da", więc jak doczepiamy osprzęt, to wychodzi
    dokładnie tak samo :]

    > AF lock to chyba kazda lustrzanka ma (przelacznik MF)

    Różnie bywa. W Nikonach jest na obiektywie (ten przełącznik) i "klasa
    dostępności" zależy od obiektywu :)

    pzdr, Gotfryd

  • 77. Data: 2009-04-08 07:16:31
    Od: Marx <M...@n...com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > Bynajmniej nie mówię że "w lustrzankach się nie da" - ale że "w tanich
    > lustrzankach się nie da", więc jak doczepiamy osprzęt, to wychodzi
    nie bardzo rozumiem - do kazdej lustrzanki mozna podpiac lampe blyskowa.
    Do wiekszosci z nich (poza Minoltami, choc tez sie da) mozna podpiac
    nawet te 20 letnie, o ile napiecie aparatu nie spali, i bedzie dzialac.
    Co do dedykacji - takie same problemy sa z lustrzanka jak i z hybryda.
    Albo blyska pelna moca (ew. sama mierzy wlasna automatyka), albo ma
    dedykacje.

    > Różnie bywa. W Nikonach jest na obiektywie (ten przełącznik) i "klasa
    > dostępności" zależy od obiektywu :)
    A to nie wiedzialem - to pierwsza lustrzanka o ktorej slysze ze tego nie
    ma...
    Marx

  • 78. Data: 2009-04-08 08:58:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Apr 2009, Marx wrote:

    > nie bardzo rozumiem - do kazdej lustrzanki mozna podpiac lampe blyskowa.

    Ale bez kabelków najtaniej i najprościej jest użyć lampy z fotocelą.
    A wtedy przydaje się "wytłumienie" błysku lampy wbudowanej.

    > letnie, o ile napiecie aparatu nie spali, i bedzie dzialac. Co do dedykacji -
    > takie same problemy sa z lustrzanka jak i z hybryda. Albo blyska pelna moca
    > (ew. sama mierzy wlasna automatyka), albo ma dedykacje.

    Co do dedykacji, miałem na względzie fakt że niededykowane czasem
    pozwalają na "pozasystemowe" korekcje, o których nie ma pojęcia
    elektronika aparatu :)
    Ale to było OT (i w cenie Metza, a nie Soligora).

    pzdr, Gotfryd

  • 79. Data: 2009-04-08 10:56:20
    Od: Marx <M...@n...com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Ale bez kabelków najtaniej i najprościej jest użyć lampy z fotocelą.
    > A wtedy przydaje się "wytłumienie" błysku lampy wbudowanej.
    najprosciej zapiac na sanki (poza Minoltami) - 90% lamp (a moze i
    weicej) sanki posiada

    > Co do dedykacji, miałem na względzie fakt że niededykowane czasem
    > pozwalają na "pozasystemowe" korekcje, o których nie ma pojęcia
    > elektronika aparatu :)
    > Ale to było OT (i w cenie Metza, a nie Soligora).

    nie wiem o co chodzi z tymi formami, ale za ok. 200zl masz dedykowanego
    Tumaxa do praktycznie kazdego systemu. Nie jest to ideal, ale jak masz
    sanki (a wszystkie lustrzanki chyba maja) to dzialac bedzie na pewno
    lepiej niz lampa wbudowana
    Marx

  • 80. Data: 2009-04-08 13:02:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Apr 2009, Marx wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^

    > najprosciej zapiac na sanki

    Ale "lampa przyrośnięta do aparatu" to jest inna kategoria
    dyspozycyjności.

    > (poza Minoltami)

    Przejściówki powinno dać się kupić.
    Minolty również obsługują "zwarcie stopki" (tylko nie mają jej
    w klasycznej postaci).
    To by nie był problem, problem w klasie sprzętu - lampa na aparacie
    i lampa poza aparatem (a bez kabelków) :)
    Sprowadzasz porównanie do zupełnie innego poziomu.

    pzdr, Gotfryd