  • 61. Data: 2009-03-31 14:59:15
    Temat: Re: Chcesz kompakta? Moze warto poczekac?
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    T...@s...in.the.world pisze:
    > Taaaaak?
    > Pokaz zdjecia robione puszka coli z dziurka? Jak to jest technicznie
    > mozliwe?

    Camera obscura :)
    Osobiście wolę pudełka od zapałek :D

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 62. Data: 2009-03-31 16:22:14
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <gqtb4a$70k$2@inews.gazeta.pl>,
    dominik <n...@d...kei.pl> wrote:

    > Camera obscura :)
    > Osobiście wolę pudełka od zapałek :D

    Mhm. Tylko ze ja wiem co to jest camera obscura.
    Natomiast nie wiem jak technicznie zrealizowac rejestracje (cyfrowa, bo
    grupa cyfrowa) w tej puszcc. No i jakas watpie w zadawalajace rezultaty.
    Ergo, to taki latwy do zdemaskowania chwyt erystyczny byl.

    TA

  • 63. Data: 2009-03-31 18:59:01
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    pl...

> [...]
    > grupa cyfrowa) w tej puszcc. No i jakas watpie w zadawalajace rezultaty.
    > Ergo, to taki latwy do zdemaskowania chwyt erystyczny byl.

    Toś, bracie, mnie teraz okrutnie zdemaskował!! -bo ja ani chybi chciałem
    cię nabrac i zachęcić do cyfrowej fotografii "otworkowej" w puszce od coli i
    żadną oczywiście miarą nie traktowałem tej puszki coli jako chwytu
    retorycznego, mającego tylko podkreslić, uwypuklic brak wielkiego sensu w
    stosowanym przez Ciebie przedtem porównaniu różnych zupełnie aparatów tylko
    i wyłącznie pod kątem ich ceny. Brawo zatem za wykazaną czujnośc
    proletariacką i spostrzegawczość, oraz za doskonałe wyczuwanie sarkazmu!

    ;-))

    p47

  • 64. Data: 2009-03-31 19:33:03
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <gqtpmn$fiq$2@nemesis.news.neostrada.pl>,
    "p47" <p...@b...wp.pl> wrote:

> [...]
    > i wyłącznie pod kątem ich ceny. Brawo zatem za wykazaną czujnośc
    > proletariacką i spostrzegawczość, oraz za doskonałe wyczuwanie sarkazmu!

    Zaiste, bardzo to byl subtelny sarkazm. Ze tez dalem sie nabrac...
    :-(

    TA

  • 65. Data: 2009-03-31 21:09:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Mar 2009, Virck wrote:

    > Ni i fajny mi compact krowa wielka niczym lustrzanka....

    Bo to kompakt a nie compact :) (przynajmniej "legalnie" czyli wg
    słowników "przyjętej za poprawną" polszczyzny polskie "kompakt"
    nie obejmuje wszystkich znaczeń angielskiego "compact", i to nie
    jest w roli żartu - traktowanie tego wyrazu jako równoznacznego
    jest zwykłym anglicyzmem, na który sam się zresztą naciąłem).

    pzdr, Gotfryd

  • 66. Data: 2009-03-31 21:45:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Mar 2009, ...::QRT::... wrote:

    > no ale przy scenach o wiekszej dynamice i w gorszych warunkach (wyższe iso)
    > już było by widać wyraźniej.

    Jedynie z gorszych warunkach (i wyższym ISO).
    Niektóre hybrydy oraz "klasyczne" kompakty (fakt, raczej 2/3" albo
    1/1,7") jak chodzi o dynamikę mają zakres *większy* niż istotna część
    lustrzanek (wyłączając FF i S3/S5).
    Oczywiście przy foceniu focącego musi być "stać" na te 3 EV zapasu
    światła.
    Jak? - zwyczajnie, Fuji matrycę Super CCD SR (nie mylić z HR!)
    pakowało nie tylko do hybryd (S20) ale i minikompaktów (F710, F610)
    W kategorii "w tle białe chmurki na niebieskim niebie a z przodu
    coś w cieniu drzewa" mógłbyś się zdziwić :)

    pzdr, Gotfryd

  • 67. Data: 2009-03-31 23:41:49
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Gotfryd Smolik news:

> [...]
    > W kategorii "w tle białe chmurki na niebieskim niebie a z przodu
    > coś w cieniu drzewa" mógłbyś się zdziwić :)

    Patrzyłem na sample z tego nowego EXR (w JPG, ale sensownie pokazane różnice
    w zależności od ustawień dynamiki). No i wychodzi na to, że dodatkowa
    dynamika jest w nich uzyskiwana głównie za pomocą podciągania cieni, przez
    co efekt jest mniej więcej taki jak w LX3 (oczywiście trochę brane jest ze
    świateł, ale matryca jest mniejsza, więc wychodzi to co w LX3).

  • 68. Data: 2009-04-01 20:56:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Apr 2009, Mateusz Ludwin wrote:

    > Patrzyłem na sample z tego nowego EXR (w JPG, ale sensownie pokazane różnice
    > w zależności od ustawień dynamiki). No i wychodzi na to, że dodatkowa
    > dynamika jest w nich uzyskiwana głównie za pomocą podciągania cieni,

    Niemożliwe, to w takim razie nie jest *ta* dynamika :)
    Zapas osiągalny w SR i EXR jest zawarty w światłach (w całości),
    oczywiście możliwości "klasycznego" wyciągania z cieni to nie
    przekreśla (z czym na wszelki wypadek się zgadzam).

    pzdr, Gotfryd

  • 69. Data: 2009-04-01 23:09:09
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Gotfryd Smolik news:

> [...]
    > oczywiście możliwości "klasycznego" wyciągania z cieni to nie
    > przekreśla (z czym na wszelki wypadek się zgadzam).

    http://www.fotografovani.cz/art/forec_amater/Prvni-z
    kusenosti-Fuji-F200EXR.html

    Polecam obejrzeć powiększenia, tam to widać. Moim zdaniem *lepszy* efekt
    można osiągnąć pracując z rawami z LX3.

  • 70. Data: 2009-04-02 07:59:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Apr 2009, Mateusz Ludwin wrote:

> [...]
    [...]
    > http://www.fotografovani.cz/art/forec_amater/Prvni-z
    kusenosti-Fuji-F200EXR.html

    > Polecam obejrzeć powiększenia, tam to widać.

    Ano widać.
    Maleją *przepalenia*, zaczyna być widać wzór chmur, gdzie Ty patrzysz??

    > Moim zdaniem *lepszy* efekt
    > można osiągnąć pracując z rawami z LX3.

    Przepalonego nieba?

    pzdr, Gotfryd