  • 1. Data: 2011-07-18 11:03:49
    Temat: Ceny używanych BMW
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    Tak z ciekawości raz na jakiś czas zajeżdżam do Inchcape'a w DC
    i oglądam to co mają wystawione przed salonem. Głównie z "nadzieją",
    że trafi się 128/135i w śmiesznej cenie. Tak od roku sobie jeżdżę,
    byłem również w sobotę. Jak zwykle pooglądałem sobie wszystko co
    stało i zacząłem się zastanawiać skąd się biorą te ceny na tych
    autach. Popyt reguluje cenę, ale 250 koła za 3 letnią 650 z 11kkm
    to kupa kasy. 125 koła za 118i 4d to już w ogóle jakiś śmiech.
    Przecież tego nikt nie kupi... Co ciekawe odnoszę wrażenie, że
    jest w zasadzie cały czas ceny używanych aut idą w górę. Drożeją
    nowe i przez to ludzie liczą, że i używane sprzedadzą drożej
    często wyliczając cenę jako procent _aktualnej_ ceny nowego auta.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 2. Data: 2011-07-18 11:28:20
    Temat: Re: Ceny używanych BMW
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Popyt reguluje cenę, ale 250 koła za 3 letnią 650 z 11kkm
    > to kupa kasy. 125 koła za 118i 4d to już w ogóle jakiś śmiech.

    Ceny BMW serii 1 są generalnie dziwne. 1.6 benzyna w podstawie za ponad
    100kpln?

    > Przecież tego nikt nie kupi...

    Chyba tylko jeśli komuś zależy na wysokiej racie leasingowej.

  • 3. Data: 2011-07-18 11:30:55
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

> [...]
    > stało i zacząłem się zastanawiać skąd się biorą te ceny na tych
    > autach. Popyt reguluje cenę, ale 250 koła za 3 letnią 650 z 11kkm

    Wiesz ile "stracił" posiadacz tego auta przez te 3 lata? 250kzł to ani dużo
    ani mało za takiej klasy auto z takim przebiegiem biorąc pod uwagę jego cenę
    startową. Ile w/g Ciebie 3-letnie BMW seri '6' z najmocniejszym seryjnym
    silnikiem powinno kosztowac?

  • 4. Data: 2011-07-18 11:40:04
    Temat: Re: Ceny u?ywanych BMW
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-07-18 11:28, CeSaR pisze:
    > Ceny BMW serii 1 s? generalnie dziwne. 1.6 benzyna w podstawie za ponad
    > 100kpln?

    Ogólnie z popytem jest ciężko, więc jak się ma trochę cierpliwości
    to jest szansa na dobrą cenę. Pytanie tylko jaka to jest dobra.
    Opchnęliśmy firmowe 130i w hatchbacku za 80 koła i do tej pory tego
    żałuję, bo był to chyba najlepszy samochód z jakim miałem okazję mieć
    do czynienia. Moim zdaniem był wart zdecydowanie więcej... tylko
    nikt go za więcej nie chciał kupić. :) Teraz się oglądam też za
    jedynką tylko, że w coupe i liczę właśnie na jakiegoś 4 latka
    w dobrej cenie z małym przebiegiem.

    > Chyba tylko je?li komu? zale?y na wysokiej racie leasingowej.

    Mi tak naprawdę zależy na 35i pod maską, układzie jezdnym
    i ewentualnie DSC na zimę. Klima, szyberdach, "zenony", pakiety
    oświetlenia, lakier metalic, podgrzewane fotele, radio, pakiety
    internet, itp. duperele nie są mi potrzebne. W sumie nawet tylnej
    kanapy mogłoby nie być i tak jestem przyzwyczajony do dwumiejscówki. ;P
    Niestety nie robią takich wersji, a jeśli już to robią drożej niż
    full wypas.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 5. Data: 2011-07-18 11:50:13
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-07-18 11:30, BaX pisze:

> [...]
    > jego cenę startową. Ile w/g Ciebie 3-letnie BMW seri '6' z
    > najmocniejszym seryjnym silnikiem powinno kosztowac?

    O ile je kupił po takiej cenie jaką podają w katalogach to dużo,
    ale wiem z doświadczenia, że w BMW można bardzo dużo ugadać.
    Zwłaszcza jeśli jest się "stałym" klientem. Mógł oddać 6 w rozliczeniu
    i wziąć np. X6 za złotówkę.

    Cena nowej to już w ogóle kosmos. :) Między 25 tysięcy, a 60 tysięcy
    jest spora różnica... między 250, a 600 już trochę mniejsza. :)
    Ktoś kto kupuje 6 albo ma kasę, albo chce udawać, że ma kasę*. Jeśli
    ma kasę, to kupi nowe, jeśli chce udawać, że ma to to może być za dużo.
    Prawda jest taka, że te ceny na allegro i w salonach, to ceny za które
    auta się nie sprzedają, bo ciągle tam stoją. Nie widziałem 6 za 150
    koła, więc pewnie za tyle się sprzedają. :)

    * o ile mówimy o "normalnym" kupcu, a nie fanatyku BMW.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 6. Data: 2011-07-18 11:51:07
    Od: Arek <a...@a...pl>

    > Ceny BMW serii 1 są generalnie dziwne. 1.6 benzyna w podstawie za ponad
    > 100kpln?

    Wygląda na to, że dziadki z Niemiec nie chcą popylać tym do kościoła
    więc mało tego przyjeżdża do nas. Inna sprawa, że w Niemczech to dość
    popularny samochód, aczkolwiek nie wśród kościelnych dziadków.

    A.

  • 7. Data: 2011-07-18 12:14:53
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Wygląda na to, że dziadki z Niemiec nie chcą popylać tym do kościoła więc
    > mało tego przyjeżdża do nas. Inna sprawa, że w Niemczech to dość popularny
    > samochód, aczkolwiek nie wśród kościelnych dziadków.

    Siła nabywcza Niemca i Polaka jest niestety różna :-(
    Dla mnie jedynka to samochód mały, wcale nie wykończony jakoś super, z
    wyposażeniem powiedzmy normalnym, bez ekstrawagancji.
    W podstawie kosztuje stówkę. Dziękuję - postoję. O gustach się nie
    dyskutuje, nie mam zamiaru roztrząsac co bym kupił za stówkę ale patrząc na
    nasze drogi, korki, koleiny itd nie widzę jakiegoś uzasadnienia dla takiego
    samochodu.

  • 8. Data: 2011-07-18 12:23:13
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "Rychu"

    > Cena nowej to już w ogóle kosmos. :) Między 25 tysięcy, a 60 tysięcy
    > jest spora różnica... między 250, a 600 już trochę mniejsza. :)

    60 - 25 = 35
    600 - 250 = 350

    Jeśli dla ciebie 350 jest mniejsze od 35, to zastanawiam się w jaki
    sposób zarabiasz na te auta ;-)

    Fajny żart?

    Pozdrówki :)

  • 9. Data: 2011-07-18 12:48:17
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    > Użytkownik "Rychu"
    > 60 - 25 = 35
    > 600 - 250 = 350
    > Jeśli dla ciebie 350 jest mniejsze od 35, to zastanawiam się w jaki
    > sposób zarabiasz na te auta ;-)

    No właśnie w taki... jednemu klientowi robi różnicę czy zapłaci
    800 czy 1000zł... innemu nie robi czy zapłaci 80 czy 100 tys.
    Pierwszy chce, żeby było tanio, a drugi będzie chciał, żeby
    było dobrze i żeby w każdej chwili jak będzie potrzeba, to mógł
    coś zmienić, poprawić, dowiedzieć się... więc 200zł > 20 tys. :)

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 10. Data: 2011-07-18 12:58:31
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

> [...]
    > ale wiem z doświadczenia, że w BMW można bardzo dużo ugadać.
    > Zwłaszcza jeśli jest się "stałym" klientem. Mógł oddać 6 w rozliczeniu

    Oczywiście, że nikt normalny takiego auta nie kupuje w cenie z reklamówki
    wiszącej obok auta w salonie.

> [...]
    > auta się nie sprzedają, bo ciągle tam stoją. Nie widziałem 6 za 150
    > koła, więc pewnie za tyle się sprzedają. :)

    Prawda jest taka, że jak rozmawiałem w Katowicach w maju 2010 z obsługą to
    mieli sprzedane auta które jeszcze nawet nie przypłyneły do europy. /X6, X5/
    To co mieli 'zakontraktowane' na początku roku dawno było sprzedane, a wtedy
    mogli zrealizować zamówienie na koniec roku, no najwcześniej na
    wrzesień/pażdziernik. Nie wiem co się porobiło ale kiedyś w salonie BMW było
    cicho i spokojnie jak w kościele, teraz gdzie nie byłem czy to wrocław czy
    katowice, bielsko gwarno jak na bazarze.