  • 41. Data: 2019-07-19 22:43:56
    Temat: Re: Ceny serwisu
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Młode pokolenie mądrzeje i woli zapłacić fachowcowi zamiast się samemu brudzić.

    Brzmi dziwnie podobnie do "Czy się stoi czy się leży..." ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 42. Data: 2019-07-20 07:03:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Dziecinne jest psioczenie po fakcie, że zapłaciło się więcej niż inni.
    > Dla jednego sprawne auto w danym momencie warte jest 200zł dla innego
    > 1000zł. Jeżeli ta sama usługa została wykonana prawidłowo u obu, to nie
    > widzę powodu dla którego wyzywać usługobiorcę od zdziercy. A Ty byś
    > chciał wszystkim po równo, jak w takim ustroju.

    A może po prostu wierzy, że cena ma cokolwiek wspólnego z kosztami
    poniesionymi przez usługodawcę, plus jakaś marża.
    Będąca ułamkiem kosztów, a nie ich wielokrotnością.

    Tak być powinno, ale to w normalnym świecie.

  • 43. Data: 2019-07-20 11:37:55
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-07-20 o 07:03, Cavallino pisze:

    > A może po prostu wierzy, że cena ma cokolwiek wspólnego z kosztami
    > poniesionymi przez usługodawcę, plus jakaś marża.
    > Będąca ułamkiem kosztów, a nie ich wielokrotnością.
    >
    > Tak być powinno, ale to w normalnym świecie.

    Nie musi tak być. Cena zawsze będzie rynkowa.
    Zdarzało mi się oddawać auto do ASO, bo pasowało mi to logistycznie -
    mogłem oddać w czasie pracy, nie czekać i odebrać po robocie.
    Jak sprawdzałem sobie ceny usług jakie mi proponowano do wykonania,
    to sporo z nich było w cenie niewiele większej niż w tańsze opcje,
    ale podsumowując potrzebny na to czas, brak auta i dojazdy,
    to wolałem dopłacić te kilkanaście procent.
    Tak jak Mateusz pisał: dla jednego sprawne auto jest warte 200zł a
    dla innego 1000zł. Wolny rynek.

  • 44. Data: 2019-07-20 11:41:38
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-07-2019 o 11:37, cef pisze:

    > Nie musi tak być. Cena zawsze będzie rynkowa.

    Jasne, nakazu bycia uczciwym nie ma.
    Ale każde inne rozwiązanie niż w/w to czystej wody naciągactwo.

    A już tłumaczenie tego, to czysty "jelenizm".

  • 45. Data: 2019-07-20 11:55:48
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-07-20 o 11:41, Cavallino pisze:

    > Jasne, nakazu bycia uczciwym nie ma.
    > Ale każde inne rozwiązanie niż w/w to czystej wody naciągactwo.
    >
    > A już tłumaczenie tego, to czysty "jelenizm".

    Ale to nie ma nic wspólnego z uczciwością.
    Każdy ma swoją kalkulację. Jak do mnie przychodzi ktoś
    do warsztatu ze zleceniem, które mi nie pasuje i słyszy, że musi
    zapłacić 500zł,
    to tłumaczę mu dlaczego tyle i niech szuka taniej.
    Sam szukając podwykonawców trafiam na oferty różniące się
    znacznie i nie traktuję tego jako nieuczciwość, tylko zasadę rynkową.
    Jak ktoś już do bólu stosuje zasadę, którą przypisujesz przedsiębiorcom
    z branży samochodowej, to się nie utrzyma na tym rynku i tyle.

  • 46. Data: 2019-07-20 12:08:00
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-07-2019 o 11:55, cef pisze:

    > Ale to nie ma nic wspólnego z uczciwością.

    Zdaniem naciągacza pewnie nie.
    Zdaniem kogoś normalnego - i owszem

> [...]
    > Sam szukając podwykonawców trafiam na oferty różniące się
    > znacznie i  nie traktuję tego jako nieuczciwość, tylko zasadę rynkową.

    Czyli godzisz się na nieuczciwość - ale to już Twój problem.
    Ja takie oferty (nieróżniące się między sobą) traktuję jako próbę oszustwa.

    > Jak ktoś już do bólu stosuje zasadę, którą przypisujesz przedsiębiorcom
    > z branży samochodowej,

    Nie - wszystkim.

  • 47. Data: 2019-07-20 12:17:46
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-07-20 o 12:08, Cavallino pisze:

    > Czyli godzisz się na nieuczciwość - ale to już Twój problem.
    > Ja takie oferty (nieróżniące się między sobą) traktuję jako próbę oszustwa.

    Jeśli ktoś ma taką kalkulację, ze całość
    jako wykonawcy kosztuje go 100zł (części i robocizna),
    ale stosuje taką zasadę, że do każdego zlecenia dodaje 1000zł,
    to to jest oszustwo czy nie?
    Po czym rozpoznajesz nieuczciwość i na jakiej podstawie
    traktujesz daną ofertę jako uczciwą a inną jako próbe oszustwa?

  • 48. Data: 2019-07-20 12:23:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-07-2019 o 12:17, cef pisze:

    > Jeśli ktoś ma taką kalkulację, ze całość
    > jako wykonawcy kosztuje go 100zł (części i robocizna),
    > ale stosuje taką zasadę, że do każdego zlecenia dodaje 1000zł,
    > to to jest oszustwo czy nie?

    Oczywiście że tak.
    Przy czym jego koszt to także koszty stałe, tyle że dzielone jakoś po
    równo między zlecenia.

    > Po czym rozpoznajesz nieuczciwość i na jakiej podstawie
    > traktujesz daną ofertę jako uczciwą a inną jako próbe oszustwa?

    Do 50% marży jestem w stanie zrozumieć, a wszystko powyżej traktuję jako
    próbę może nie oszustwa, ale zrobienia ze mnie jelenia.

  • 49. Data: 2019-07-20 12:55:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-20 o 12:23, Cavallino pisze:

    > Oczywiście że tak.
    > Przy czym jego koszt to także koszty stałe, tyle że dzielone jakoś po
    > równo między zlecenia.

    W sensie, że i do wymiany żarówki, i do sklejenia samochodu z dwóch - ma
    dodawać 500zł?

    > Do 50% marży jestem w stanie zrozumieć, a wszystko powyżej traktuję jako
    > próbę może nie oszustwa, ale zrobienia ze mnie jelenia.

    Bajanie człowieka nie znającego rynku i zasad rynkowych. Przypomina mi
    pomysł radia maryja z lat '90, aby na cenach w sklepie był podany koszt
    wytworzenia, a maksymalna marża była ustalana odgórnie i "uczciwie" (w
    domyśle maks kilkadziesiąt procent).

    Na tym polega wolność człowieka, że jeden swoją pracę wycenia na 100zł,
    a drugi na 3000zł, i jeden zleceniobiorca będzie skłonny tyle zapłacić,
    a drugi nie. Wszystko ponadto to socjalizm, a nawet komunizm, gdzie
    pośrednio ładuje się ludzi do więzień, bo "nieuczciwi", a docelowo
    strzela się im kulką w tył głowy, bo za bogaci.

    --
    Liwiusz

  • 50. Data: 2019-07-20 12:59:43
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-07-16 o 21:32, Budzik pisze:
    > Użytkownik s...@g...com ...

    > Z kim dyskutujesz?

    Z Tobą dyskutuje.
    Wygląda na to, że nie rozumiesz słowa inflacja.
    Jeśli zakładasz, że wzrost cen jest spowodowany wyłącznie inflacją - to
    grubo się mylisz. Zwłaszcza, gdy rozmawiamy o kraju, w którym średnie
    wynagrodzenie jest/było na poziomie prawie-najniższym w całej UE.

    --
    MN