  • 41. Data: 2021-10-05 17:34:02
    Temat: Re: Celma
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Zmieniło się tyle, że zaplanowane zakupy chleba, sznurka czy kabla jednak
    > przeważnie udaje się zrealizować.

    Patrząc na to co się dzieje w branży elektrotechnicznej, co do kabla nie
    byłbym taki pewien :)

    2ga sprawa: ciekawe kiedy amelinium wróci do instalacji w mieszkaniach ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 42. Data: 2021-10-05 17:35:07
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-10-04 o 20:22, Jacek pisze:

    > Celma podzieliła losy Zelmera.

    To znaczy ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 43. Data: 2021-10-05 19:09:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    PeJot pisze:

    > Patrząc na to co się dzieje w branży elektrotechnicznej, co do kabla
    > nie byłbym taki pewien :)
    >
    > 2ga sprawa: ciekawe kiedy amelinium wróci do instalacji w mieszkaniach ?

    Skoro Airbus zaczął robić w samolotach instalację elektryczną z amelinium,
    w mieszkaniach też tak może się stać. Kwestia opracowania technologii,
    innej niż za Gomułki była.

    --
    Jarek

  • 44. Data: 2021-10-05 19:19:26
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Skoro Airbus zaczął robić w samolotach instalację elektryczną z amelinium,
    > w mieszkaniach też tak może się stać. Kwestia opracowania technologii,
    > innej niż za Gomułki była.

    Amelinium w instalacjach domowych wymuszą koszty miedzi (?). Tymczasem,
    w oświetleniu mieszkań, w erze opraw oświetleniowych led można by
    zrezygnować ze standardu 1.5 mm^2 Cu i stosować żelazo :)

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 45. Data: 2021-10-05 19:35:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    PeJot pisze:

    > Amelinium w instalacjach domowych wymuszą koszty miedzi (?). Tymczasem,
    > w oświetleniu mieszkań, w erze opraw oświetleniowych led można by
    > zrezygnować ze standardu 1.5 mm^2 Cu i stosować żelazo :)

    Żelazo w mieszkaniach już bywało. Teraz do oświetlenia możnaby stosować
    cobądź -- choćby kevlar opleciony cienkimi żyłkami byleczego. Zaletą,
    włsćiwie jedyną, miedzi, jest łatwość wykonywania połączeń skręcanych.
    Wadą gomułkowskiego aluminium -- trudność połączeń jakichkolwiek.
    W poszukiwanej nowej technologii też wszystko sprowadza się głównie do
    znalezienia sposobu łączenia.

    --
    Jarek

  • 46. Data: 2021-10-05 19:57:11
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 05.10.2021 o 17:35, PeJot pisze:

    > To znaczy ?

    Zobacz KRS 0000643678 na przykład na stronie https://ekrs.ms.gov.pl/
    Celma to obecnie marka należąca do spółki z kapitałem 5000 zł
    Tyle pozostało po rozwiązaniu Fabryki Elektronarzędzi Celma:
    FABRYKA ELEKTRONARZĘDZI CELMA SPÓŁKA AKCYJNA (KRS 0000441626)
    15 czerwca 2020 - MSiG nr 114/2020 - OGŁOSZENIA WYMAGANE PRZEZ USTAWĘ O
    KRAJOWYM REJESTRZE SĄDOWYM
    LD XX Ns-Rej. KRS 11382 /20/753 OGŁOSZENIE Sąd Rejonowy dla
    Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru
    Sądowego, zawiadamia, że zarządzeniem z dnia 25.05.2020 r. zostało
    wszczęte z urzędu na podstawie art. 25a ust. 1 pkt 3 i 25d ust. 1 ustawy
    o Krajowym Rejestrze Sądowym postępowanie o rozwiązanie bez
    przeprowadzania postępowania likwidacyjnego ....
    Jacek

  • 47. Data: 2021-10-05 20:00:09
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Tuesday, 5 October 2021 at 19:35:57 UTC+2, Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > Wadą gomułkowskiego aluminium -- trudność połączeń jakichkolwiek.
    > W poszukiwanej nowej technologii też wszystko sprowadza się głównie do

    Żelazo notorycznie dodaje się do stopu miedzi w grubych kablach, potem taki drut jest
    lekko magnetyczny. Zanim nowy, wygląda jak miedź. A jak zaśniedzieje to się robi
    szary zamiast zielono-niebieskiego. Drut twardy jak cholera, w złączkach się nie
    rozgniata, ja nakładałem miedzianą tulejkę na końcówkę druta, dopiero wtedy w kostkę.
    W UK takie kable miałem, ale to mogło być z czasów wojny. W Szwecji miałem instalację
    aluminiową w mieszkaniu. Blok betonowy, ale stary, też mogły być czasy wojenne.

  • 48. Data: 2021-10-05 20:17:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Konrad Anikiel napisał:

> [...]
    > miałem, ale to mogło być z czasów wojny. W Szwecji miałem instalację
    > aluminiową w mieszkaniu. Blok betonowy, ale stary, też mogły być czasy

    Żelazo w stopie to co innego. Ja miałem na myśli przewody żelazne. Kilka
    drucików do kupy wziętych, w izolacji z jakiejś gumy. Prowadzone potem
    w rurkach Bergmana, czy jak to się nazywa. Dramat.

    --
    Jarek

  • 49. Data: 2021-10-05 20:27:15
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Tuesday, 5 October 2021 at 20:17:56 UTC+2, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Żelazo w stopie to co innego. Ja miałem na myśli przewody żelazne. Kilka
    > drucików do kupy wziętych, w izolacji z jakiejś gumy. Prowadzone potem
    > w rurkach Bergmana, czy jak to się nazywa. Dramat.

    A czysta stal (choć czystość rasowa stali też jest dyskusyjna) jest w rdzeniach linii
    wysokiego napięcia. Opleciona drutami aluminiowymi.

  • 50. Data: 2021-10-05 20:46:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Konrad Anikiel napisał:

    > A czysta stal (choć czystość rasowa stali też jest dyskusyjna) jest
    > w rdzeniach linii wysokiego napięcia. Opleciona drutami aluminiowymi.

    To akurat normalne, bo bez tej stali aluminium by się urwło od napięcia.
    Z tym że dokładnie jak w opisie, to drzewiej bywało. Teraz oplatające
    druty aluminiowe nie do końca są drutami, bo maja prostokątny przekrój.
    Za to w rdzeniu nośnym, obok stali, bywa w pytę włókien optycznych.

    --
    Jarek