  • 11. Data: 2010-08-31 13:10:57
    Temat: Re: Camera Raw do CS2
    Od: Jakub Roguski <_adres_@_stopka_._postu_.pl>

    W dniu 2010-08-31 10:03, de Fresz pisze:
    [...]
    > No nieźle, nie wiedziałem że PS to program do drukowania zdjęć :-P Zdaje
    > się przeoczyłeś pewną drobną część jego funkcjonalności...
    [...]

    A nie jest? Przecież ma opcję "drukuj".

    :-)

    A że wcześniej trochę się pogmera tym czy owym...

    :->

    Jakub
    =====================
    Jakub Roguski
    http://www.roguski.eu

  • 12. Data: 2010-08-31 13:13:06
    Od: Jakub Roguski <_adres_@_stopka_._postu_.pl>

    W dniu 2010-08-31 10:06, de Fresz pisze:

    > Ta "gorszość" jest mocno dyskusyjna i niebywale podatna na degustibusy.
    > Trzymaj się raczej określenie "inne". Bo IMHO to nie kwestia samego DNG,
    > a zupełnie innych mechanizmów wołania w sofcie różnych producentów.

    Dla mnie gorsze. A że gorsze zawiera się w inne...

    :-)

    > A które z mających wpływ na to, co można zobaczyć miałyby nie być
    > przenoszone?

    Gdybym to wiedział, to nie miałbym wątpliwości :-)

    Jakub
    =====================
    Jakub Roguski
    http://www.roguski.eu

  • 13. Data: 2010-08-31 16:35:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 Aug 2010, de Fresz wrote:

    > A które z mających wpływ na to, co można zobaczyć miałyby nie być
    > przenoszone?

    Można sobie wyobrazić że "RAW z porządnego skanera" zawiera właśnie
    RAW z porządnego skanera, włącznie z maską (zdaje się zdejmowaną
    w podczerwieni, do usuwania zadrapań), a nie już "przetworzony"
    obraz (bo co to za RAW).
    Nijak nie przystaje to do danych z fotoaparatu, a nie mam pojęcia
    czy w istniejących implementacjach DNG jest gdzieś miejsce na
    ową maskę (bo to iż DNG to "pojemnik" wiem).

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2010-09-01 06:53:15
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jakub Roguski pisze:
    > Z moich kilkuletnich doświadczeń z tą konkretną konfiguracją wynika, że
    > PS CS2 nie jest w stanie bezpośrednio otwierać NEF-ów z D700, ponieważ
    > Adobe zadbało o to, aby nabywca D700 MUSIAŁ kupić CS3 lub nowszy lub
    > upgrade do CS3 lub nowszego.

    Nie musi, mimo że nie lubię tej firmy sprawiedliwie trzeba dodać, że dng
    umożliwia migrację w tył do chyba dowolnego acra praktycznie bez strat
    (oczywiście im dalej w tył tym mniej funkcji, a i jakość konwerterów
    coraz słabsza).
    Konwersja w dng jest bezpłatna.

    > Konwersja NEF do DNG wzbudza też moje poważne obawy, czy aby na pewno
    > wszystkie informacje dostępne w NEF-ie są przenoszone do DNG.

    DNG mają różne ''poziomy wtajemniczenia'' (chyba jest już pięć wersji
    kompatybilnych w górę z możliwością zamiany)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl