-
81. Data: 2020-09-08 19:19:20
Temat: Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 8 Sep 2020 18:11:48 +0100, K
> Czemu ja Ci mam pokazywac? Ja Ci juz pokazalem.
Ponieważ Ty postawiłeś tezę a nie ja?
> BMW dodaje imbusa w zestawie do samodzielnego odblokowania skrzyni. Wiec
> wiedza musi byc w instrukcji obslugi, a ze koniecznosc robienia tego
> wymaga takich akrobacji to oczywista glupota projektantow. Byc moze w
> I-PACE nie mozna tego zrobic samemu imbusem lub przy pomocy pana
> Zdzislawa z Auto Laweta 24h s.c. i konieczna jest wizyta magikow z
> autoryzowanego serwisu, ktorzy musza sie podlaczyc np. laptopem.
Znowu zakładasz z góry że nie można... No ręce opadają. A może nikt (w tym
zdzisław który na oczy nie widział EV) się nie pokusił zajrzeć do
instrukcji serwisowej i tego zwyczajnie nie wie.
--
Pozdor
Myjk
-
82. Data: 2020-09-08 19:22:04
Temat: Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 8 Sep 2020 18:05:52 +0100, K
> No ale wychodzi, ze jednak jest. Bo nawet przywolane F30 da sie
> odblokowac odkrecajac wkret, a takiego I-PACE np. nie.
Przecież sam przywołałeś wyciąg (nie wiem skąd) że da się to zrobić.
Wszystko się opiera o odpowiednią WIEDZĘ. Dla przykładu ludzie rozkminili,
o czym pisałem także na grupie odnośnie BMU, jak w moim Outlanderze PHEV po
druciarsku przywrócić pełną pojemność baterii -- tego nawet w instrukcji
serwisowej nie było. :P
--
Pozdor
Myjk
-
83. Data: 2020-09-09 07:10:45
Temat: Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 08-09-2020 o 17:04, K pisze:
> On 08/09/2020 10:21, Cavallino wrote:
>> W dniu 08-09-2020 o 11:00, K pisze:
>>> On 08/09/2020 09:28, Cavallino wrote:
>>>> W dniu 08-09-2020 o 10:18, K pisze:
>>>>
>>>>>> Ale gdzie nie ma prądu, w akumulatorze trakcyjnym, czy zwykłym 12V?
>>>>>> Bo ten drugi przypadek chyba za bardzo się nie różni od braku
>>>>>> prądu w spaliniaku, prawda?
>>>>>
>>>>> Chodzi o taki brak pradu gdzie nie mozesz zrzuc z P na N.
>>>>
>>>> Czyli taki sam problem, jak w każdym innym samochodzie z automatem,
>>>> niezależny od rodzaju napędu?
>>>>
>>>
>>> Podobny. Bo w spalinowych z mechnicznym lewarkiem jest magiczny
>>> guziczek, ktorym mozesz zwolnic z P na N. W tych z dzojstikiem jest
>>> to bardziej skomplikowane jak pokazuje BMW.
>>> W elektrycznych z zablokowanymi kolami nic na szybko znalezc nie moge
>>> ale wyglada, ze na pewno czesc nie ma takiej mozliwosci:
>>
>> Zoe ma.
>> Identyczną j/w.
>>
>> I sposób na odblokowanie kolummy kierownicy również.
>> Więc tak jak pisałem - sprawa nie ma związku z rodzajem napędu.
>>
>>> Nie, dyskusja dotyczy ogolnie problemu bez wzgledu na naped. Nie
>>> szukaj dziury w calym.
>>
>> To nie ja szukam dziury w całym i wydaje mi się, że jednak prawidłowo
>> odczytałem Twoje intencje w tym wątku.
>> Tyle że nie wyszło, więc teraz próbujesz się wycofywać rakiem....
>
> Masz dla I-Pace:
>
> Przed rozpoczęciem holowania specjalista musi uaktywnić funkcję
> serwisowego wyłączenia położenia parkowania. Procedura włączania
> mechanizmu zwalniania położenia parkingowego skrzyni biegów jest
> wyjaśniona w oddzielnej publikacji przeznaczonej dla personelu serwisu.
> Brak aktywacji funkcji serwisowego wyłączenia położenia parkowania może
> doprowadzić do poważnego uszkodzenia pojazdu.
Ale dasz głowę, że dla żadnego spalinowego automatu, nic podobnego nie
wymyślili?
Np. w Jaguarze?
-
84. Data: 2020-09-09 09:35:13
Temat: Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Od: K <n...@e...com>
On 09/09/2020 06:10, Cavallino wrote:
>
> Ale dasz głowę, że dla żadnego spalinowego automatu, nic podobnego nie
> wymyślili?
> Np. w Jaguarze?
Nie wiem, sprawdz i daj znac. Mi sie juz nie chce.
-
85. Data: 2020-09-09 09:36:04
Temat: Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Od: K <n...@e...com>
On 08/09/2020 18:19, Myjk wrote:
> Tue, 8 Sep 2020 18:11:48 +0100, K
>
>> Czemu ja Ci mam pokazywac? Ja Ci juz pokazalem.
>
> Ponieważ Ty postawiłeś tezę a nie ja?
>
>> BMW dodaje imbusa w zestawie do samodzielnego odblokowania skrzyni. Wiec
>> wiedza musi byc w instrukcji obslugi, a ze koniecznosc robienia tego
>> wymaga takich akrobacji to oczywista glupota projektantow. Byc moze w
>> I-PACE nie mozna tego zrobic samemu imbusem lub przy pomocy pana
>> Zdzislawa z Auto Laweta 24h s.c. i konieczna jest wizyta magikow z
>> autoryzowanego serwisu, ktorzy musza sie podlaczyc np. laptopem.
>
> Znowu zakładasz z góry że nie można... No ręce opadają. A może nikt (w tym
> zdzisław który na oczy nie widział EV) się nie pokusił zajrzeć do
> instrukcji serwisowej i tego zwyczajnie nie wie.
>
Z gory zakladam, ze pan Zdzislaw nie ma dostepu do tej instrukcji.
Tymbardziej jesli trzeba podlaczyc lapka z jakis softem.
-
86. Data: 2020-09-09 09:37:52
Temat: Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Od: K <n...@e...com>
On 08/09/2020 18:22, Myjk wrote:
> Tue, 8 Sep 2020 18:05:52 +0100, K
>
>> No ale wychodzi, ze jednak jest. Bo nawet przywolane F30 da sie
>> odblokowac odkrecajac wkret, a takiego I-PACE np. nie.
>
> Przecież sam przywołałeś wyciąg (nie wiem skąd) że da się to zrobić.
> Wszystko się opiera o odpowiednią WIEDZĘ. Dla przykładu ludzie rozkminili,
> o czym pisałem także na grupie odnośnie BMU, jak w moim Outlanderze PHEV po
> druciarsku przywrócić pełną pojemność baterii -- tego nawet w instrukcji
> serwisowej nie było. :P
>
No ale na ta chwile nie widze nigdzie aby ta wiedza gdzies wyplynela.
Jesli to jest kwestia mechaniczna to pewnie wyjdzie na jaw w momencie
jak pierwsze egzemplarze trafia na rynek wtorny po gwarancji i ludzie
zaczna sami rzezbic. Gorzej jak to jest kwestia wymagajaca podlaczenia
lapka z jakims softem.
-
87. Data: 2020-09-09 10:42:22
Temat: Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 09-09-2020 o 09:35, K pisze:
> On 09/09/2020 06:10, Cavallino wrote:
>>
>> Ale dasz głowę, że dla żadnego spalinowego automatu, nic podobnego nie
>> wymyślili?
>> Np. w Jaguarze?
>
> Nie wiem, sprawdz
Ja?
A w jakim celu?
To nie ja chcę na siłę udowadniać całemu światu, że elektryki są be.
Hejt na ten temat to Twoja działka....
-
88. Data: 2020-09-09 11:23:58
Temat: Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Od: K <n...@e...com>
On 09/09/2020 09:42, Cavallino wrote:
> W dniu 09-09-2020 o 09:35, K pisze:
>> On 09/09/2020 06:10, Cavallino wrote:
>>>
>>> Ale dasz głowę, że dla żadnego spalinowego automatu, nic podobnego
>>> nie wymyślili?
>>> Np. w Jaguarze?
>>
>> Nie wiem, sprawdz
>
> Ja?
> A w jakim celu?
> To nie ja chcę na siłę udowadniać całemu światu, że elektryki są be.
> Hejt na ten temat to Twoja działka....
Meleksy sa dobre do miasta dla emerytow jezdzacych na zakupy albo
mogacych sobie pozwolic na ekskluzywny obiad co dwie godziny w 400km
trasie nad morze do sanatorium. Jak chcesz udowodnic, ze jakis spalinowy
automat ma ten sam problem to poszukaj i tu wklej link do instrukcji. Ja
nic takiego nie znalazlem. Jak ci nie pasuje czyjas opienia to zaraz
piszesz, ze hejt, mowa nienawisci, dyskryminacja. Opanuj sie :D
-
89. Data: 2020-09-09 11:27:57
Temat: Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Od: cyklista <c...@k...pl>
Cavallino pisze:
> W dniu 03-09-2020 o 17:02, K pisze:
>
>> A pozniej? Da sie zostawic na 2 tygodnie na parkingu i wrocic pozniej
>> powiedzmy 120km do domu bez ladowania po drodze?
>
> Spokojnie.
> Po tygodniu postoju pod lotniskiem nie zauważyłem w ogóle spadku
> naładowania - więc musiał być minimalny.
> A i tak obstawiam, że główne żrą urządzenia multimedialne i komputery,
> które do końca się nie wyłączają, a nie bateria sama z siebie traci.
>
i to jest jakaś prawda w tym wątku
Przez noc może stracić 1-5% jak był do pełna naładowany bo to naturalne
zachowanie baterii litowych i urządzeń dbających o ich wyrównywanie, a
potem spokojnie rok by postał zanim by się całkiem rozładował.
--
Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus
--
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe
Avast.
https://www.avast.com/antivirus
-
90. Data: 2020-09-09 11:44:57
Temat: Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 09-09-2020 o 11:23, K pisze:
>> To nie ja chcę na siłę udowadniać całemu światu, że elektryki są be.
>> Hejt na ten temat to Twoja działka....
>
> Meleksy sa dobre do miasta dla emerytow jezdzacych na zakupy albo
> mogacych sobie pozwolic na ekskluzywny obiad co dwie godziny w 400km
To czemu tak bardzo Cię bolą, że codziennie o nich koniecznie musisz
jakiś hejt wysmażyć? ;-)
> trasie nad morze do sanatorium. Jak chcesz udowodnic,
Nie chcę, mam to gdzieś.
Hejtuj sobie dalej, jak musisz, ale rób to z głową, bo na razie
wychodzisz na upierdliwego palanta....