  • 1. Data: 2009-11-13 09:57:03
    Temat: CSS - dziwny problem z tłem
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Witam,

    Chciałem umieścić graficzny motyw w dolnym lewym rogu okna przeglądarki.
    Zdefiniowałem więc styl:

    body {
    background-color: #F6F0F0;
    font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
    font-size: 11px;
    color: #000;
    background-image: url(../pictures/siteBackground.jpg);
    background-repeat: no-repeat;
    background-position: left bottom;
    margin: 0px;
    padding: 0px;
    }

    Typ dokumentu to:
    <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

    Okazuje się, że tło rysuje się na linii końca treści umieszczonej w body.
    Czyli jeśli w body nie ma żadnej treści to tło nie rysuje się wcale bo
    wysokość body wynosi wtedy 0px. Wygląda to tak jakby wysokość body była taka
    jak zawartość. Jak wymusić rysowanie się obrazka tła w lewym dolnym rogu
    przeglądarki?

  • 2. Data: 2009-11-13 10:11:59
    Temat: Re: CSS - dziwny problem z tłem
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 13 Nov 2009 10:57:03 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > jak zawartość. Jak wymusić rysowanie się obrazka tła w lewym dolnym rogu

    Może daj dla body width: 100%?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 3. Data: 2009-11-13 10:13:36
    Od: Piotr NetExpert <p...@n...wytnijabywyslac.net.pl>

    Marek pisze:
    > body {
    [...]
    height: 100%
> [...]
    > wcale bo wysokość body wynosi wtedy 0px. Wygląda to tak jakby wysokość
    > body była taka jak zawartość. Jak wymusić rysowanie się obrazka tła w

    pozdrawiam
    Piotr Szafarczyk

    http://www.netexpert.pl

  • 4. Data: 2009-11-13 10:13:51
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Może daj dla body width: 100%?

    Już wiem co jest. Dałem dla HTML height 100%

  • 5. Data: 2009-11-13 10:35:47
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 13 Nov 2009 11:13:51 +0100, Marek napisał(a):

    > Już wiem co jest. Dałem dla HTML height 100%

    a ja się oczywiście pomyliłem i zamiast height zasugerowałem width...

    moja culpa, ale problem rozwiązany więc i tak po zawodach ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 6. Data: 2009-11-13 16:50:34
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > a ja się oczywiście pomyliłem i zamiast height zasugerowałem width...
    >
    > moja culpa, ale problem rozwiązany więc i tak po zawodach ;)

    Wiem co miałeś na myśli - dlatego nawet nie komentowałem :-) Dzięki za chęć
    pomocy :-)

  • 7. Data: 2009-11-13 16:51:22
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Dzięki Piotrze :-)